Výsledky Fiatu překonaly všechny ekonomické prognózy

Italský koncern Fiat překonal ve 2. čtvrtletí letošního roku všechny ekonomické předpoklady a dosáhl rekordního hospodářského výsledku. Čistý zisk koncernu se ve druhém čtvrtletí vyšplhal na 330 mil. eur (9,37 mld. Kč), čímž výrazně překonal prognózy analytiků, kteří odhadovali čistý zisk ve výši 200-320 mil. eur. Proti stejnému období loňského roku vzrostl čistý zisk o 113 mil. eur (cca 52 procent).

Samotné tržby koncernu se meziročně zvýšily o 12,9 procent na 13,64 mld. eur (přibližně 387 mld. Kč). Velkou měrou o dobrý hospodářský výsledek se zasloužila samotná automobilová divize, která výrazně překonává všechny původní odhady. Ke konci roku by měla tato divize vykázat zisk okolo 250 mil. eur, což je proti původním předpokladům okolo 200 mil. eur velký posun.

Menším problémem v celkovém výsledku hospodaření může být několikadenní zastavení výroby z důvodu stávky v dodavatelských závodech (celá zpráva). Méně pracovních dnů a odstávka by mohla konečný výsledek mírně snížit, proti nynějším předpokladům.

Právě zveřejněné výsledky hospodaření ve spojení s výsledky minulých období jasně ukazují, že Fiat je z krize venku a že dlouholetou ztrátu střída poměrně velký zisk. Pokud se tedy nestane nepředvídatelná událost, bude Fiat již brzy zdravým a ziskovým koncernem.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 64 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků