Výsledky Fiatu překonaly všechny ekonomické prognózy

Italský koncern Fiat překonal ve 2. čtvrtletí letošního roku všechny ekonomické předpoklady a dosáhl rekordního hospodářského výsledku. Čistý zisk koncernu se ve druhém čtvrtletí vyšplhal na 330 mil. eur (9,37 mld. Kč), čímž výrazně překonal prognózy analytiků, kteří odhadovali čistý zisk ve výši 200-320 mil. eur. Proti stejnému období loňského roku vzrostl čistý zisk o 113 mil. eur (cca 52 procent).

Samotné tržby koncernu se meziročně zvýšily o 12,9 procent na 13,64 mld. eur (přibližně 387 mld. Kč). Velkou měrou o dobrý hospodářský výsledek se zasloužila samotná automobilová divize, která výrazně překonává všechny původní odhady. Ke konci roku by měla tato divize vykázat zisk okolo 250 mil. eur, což je proti původním předpokladům okolo 200 mil. eur velký posun.

Menším problémem v celkovém výsledku hospodaření může být několikadenní zastavení výroby z důvodu stávky v dodavatelských závodech (celá zpráva). Méně pracovních dnů a odstávka by mohla konečný výsledek mírně snížit, proti nynějším předpokladům.

Právě zveřejněné výsledky hospodaření ve spojení s výsledky minulých období jasně ukazují, že Fiat je z krize venku a že dlouholetou ztrátu střída poměrně velký zisk. Pokud se tedy nestane nepředvídatelná událost, bude Fiat již brzy zdravým a ziskovým koncernem.

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 40 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků