Výsledky dopravně bezpečnostní akce typu "Kryštof"

P2M  |  20. 07. 2004 14:17

Se mi nějak zdá, že ti kluci morávksý jsou na tom s řízením hodně na štíru . NO FLAME PLS.

Odpovědět  |   | 
Strom  |  20. 07. 2004 14:39

A take s bumbanim.

Odpovědět  |   | 
empi  |  20. 07. 2004 14:58

Severni Morava je na tom naopak nejlepe - spocitejte si relativni cisla "prestupkovosti" (pocet prestupku na pocet kontrolovanych) ...

Odpovědět  |   | 
mfilip  |  20. 07. 2004 14:40

mne zase prekvapilo, ze se v Praze chlasta skoro nejvic ...

BTW: jsem zvedav jak se nizsi zraneni a umrtost projevi na vysi povinneho ruceni pro dalsi rok

Odpovědět  |   | 
MadPete  |  20. 07. 2004 15:21

Vzroste, co jinýho.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  20. 07. 2004 15:43

Vzhledem k počtu kontrolovaných aut vypadá statistika takhle:

Počet přestupků: 1) středočeský 33,182% - 2) severočeský 30,799% - 3) západočeský 29,171% a nejmíň v severomoravském 19,656% a jihočeském 21,487%

Přestupky za rychlost: 1) severočeský 17,153% - 2) středočeský 16,553% - 3) západočeský 14,536% a nejmíň v Praze 6,692% a severomoravském kraji 8,828%.

Alkohol: 1) jihomoravský 0,179% - 2) Praha 0,173% - 3) severomoravský 0,151% a nejmíň v západočeský 0,072% a severočeský 0,074%.

Nevyhovující tech. stav: 1) severočeský 4,014% - 2)středočeský 3,747% - 3) západočeský 3,513% a nejmíň severomoravský 2,455% a jihomoravský 2,984%.

Ze statistik vyplívá, že na Moravě se nejvíc chlastá (ikdyž Praha je druhá!), ale auta mají v nejlepším technickém stavu , zatímco v Čechách (hlavně severočeský a středočeský) jezdí víc abstinentů jako hovada a to jezdí v nejhorších autech

Odpovědět  |   | 
Jirka V.  |  20. 07. 2004 16:02

Z toho plyne, ze kdyz ses abstinent, tak jezdis jako hovado v popelnici.
Kdezto alkoholici si vydelali na poradny auta a proto snima muzou jezdit pomalu.

Rikal to uz Churchill: "Neverim statistice, kterou jsem si sam nezfalsoval."

Odpovědět  |   | 
Leonardo Cupranek  |  20. 07. 2004 16:29

Pro meziroční srovnávání nehodovosti by bylo dobré také přihlédnout k počtu aut na silnici - buď podle počtu registrovaných vozů ve srovnávaných letech, nebo ještě lépe podle spotřebovaných pohonných hmot.

Srovnávat třeba nehodovost nyní s nehodovostí před deseti lety je úplně mimo, protože tehdy byla na silnicích polovina aut.

Mimochodem - hurávstupem do EU se počet kamionů na našich silnicích zvýšil o 30% (Děkujeme!), což přeci musí ít na nehodovost vliv.

Odpovědět  |   | 
demagog  |  20. 07. 2004 23:55

ten pocet kamionu vzrostl ne kvuli EU, ale o pet mesicu drive kvuli zavedeni elektronickemu mytnemu v Nemecku a rakousku.

Odpovědět  |   | 
Leonardo Cupranek  |  21. 07. 2004 08:08

No, odstraneni front a kontrol na hranicich k tomu jiste take vyznamne prispelo.

Kazdopadne to je zcela evidentni zhorseni dopravni situace, zvyseni hustoty dopravy, atd... coz zcela jiste ma (mimo jine) negativni vliv i na nehodovost.

Na nehodovost ma vliv i zhorsujici se kvalita vozovek.

A tak dale - proste priciny jsou evidentne i na strane statu a hazet vsechno na ridice je uplny nesmysl. Proste politici potrebuji najit nepritele, aby odvedli pozornost od realnych problemu, ktere pusobi oni sami, napriklad: http://www.libinst.cz/clanek.php3?no=66&tisk=n

Odpovědět  |   | 
Polda  |  21. 07. 2004 10:34

Tak co Leonardo, uspokojilo tě alspoň vychytaní přes 5000 popelnic ve špatnym tech. stavu na jaký s oblibou upozorňuješ? Nebo standartně nepřipustíš ani stín kladného efektu, případně budeš vyjmenovávat zápory v poměru 50:1?

Odpovědět  |   | 
Leonardo Cupranek  |  21. 07. 2004 11:41

Ale ja samozrejme pripustim, ze to ma i kladne efekty. Ted se asi urazis, ze to prehanim (a opravdu jde o prehnane prirovnani), ale komunismus take vedl k urcitym pozitivum (plna zamestnanost, nizsi kriminalita) a fasismus taky. Tim to nechci srovnavat, ale urcita pozitiva ma proste kdejakej nesmysl.
Jenze abych mohl byt spokojen, muselo by jit o koncepcnejsi reseni a ne o huraakci "Grosstapa". Takze by me zajimalo, co se s tema 5000 popelnicema stalo. Kolik jich natrvalo prislo o OTP a skonci ve srotu (tak ctvrtprocento?), kolik jich zajede do servisu a za prislusny obnost necha auto uvest do zpusobileho technickeho stavu (tak procento) a kolik stanic technicke kontroly prislo o licenci z duvodu korupcniho udelovani OTP "obalkovou metodou" (0 procent). Take z te statistiky neni videt, kolik nezpusobilych aut policejni kontrolou proslo bez poskvrny diky "nevyzadani pokutoveho bloku".

Cili nejake klady vidim a mnoho jich neni. Zapory nejsem schopen posoudit. Prestoze jsem jezdil docela intenzivne, nepotkal jsem hlidku ani jednou (???). A take nevim, kolik cela akce stala penez. A take nevim, jake jsou "naklady obetovane prilezitosti" - cili co policie nestihla ci zanedbala proto, ze vsichni prislusnici postavali u silnic. To proste netusim. A asi je to chyba. Kdybych byl doopravdy platicim zakaznikem policie, mel bych asi mit pravo ovlivnovat, co chci po "sluzebnicich", ktere si platim. A asi vic nez tyto huraakce bych chtel, aby kazdy straznik mel svuj rajon, ktery by (zejmena v noci) obchazel ci objizdel na kole - aby byl permanentne na ulici, aby kazde misto sveho rajonu za tu noc minimalne jednou prosel a daval bacha, jestli se nedeje neco nepraveho. Bylo by dobre, kdyby se plat takoveho straznika odvozoval od spokojenosti obcanu v danem miste s jeho cinnosti (tedy s tim, jak je na ulici pritomen, jak resi problemy, jaka je v oblasti kriminalita). Tou oblasti, kterou by jeden straznik hlidal, myslim nekolik bloku, maximalne nekolik ulic. Je to tak 10bloku X 8domu X 5pater X 3byty = 1200 domacnosti. Myslim, ze na uziveni jednoho straznika pri platu 24000 mesicne to bychazi na 20 korun na domacnost, cili 10 korun na dospeleho. To je ve srovnani s vysi dani i s casti dani jdouci na Vnitro zcela zanedbatelna castka.

Odpovědět  |   | 
Polda  |  22. 07. 2004 12:55

Ne ne, vůbec se neurazím, dal jsem si tu práci a přečet několik odkazů které tu propaguješ. Jestli opravdově věříš v to o čem tam píšou, tak mě zřejmě už překvapí málo co.

Podle tvojí filozofie ale nechápu, jak bys chtěl omezovat někoho kdo jezdí v autě nesplňující tech. stav. Jestli to správně chápu, tak žádné centrální posuzování nepřipadá v úvahu.

Jinak nevím jak posuzuješ kolik jde přímo na vnitro?  Ale nezapomeň že při normálním počtu hodin potřebuješ min. 4 směny a to nepočítám dovolené, takže asi 5 směn na 1 úsek, což už je 100 Kč a to se musí sám oblékat a vystrojit, služebnu a vybavení, vozidlo, benzín, zbraň vysílačku atd.

Bez tohoto si neumím představit jak sám zasáhne proti utrápenejm zlodějům, co rozkřápnou výlohu.

Odpovědět  |   | 
Leonardo Cupranek  |  22. 07. 2004 15:14


No, ja samozrejme nevim, kdo by posuzoval tech. stav vozidel. Jednak by rozhodoval majitel silnice, co na svuj pozemek pusti a co uz ne. A jednak by si to rozmysleli samotni majitele tech nevyhovujicich vozidel, protoze by nesli plnou odpovednost za pripadnou skodu. Proste kdyby nekdo zpusobil nehodu se skodou 200 tisic, tak by proste zaplatil poskozenemu 200 tisic a ne 5000 pokuty statu. Samozrejme by se mohl pojistit, ale v opravdu "deregulovanem" pojistovnictvi by ta pojistovna vysi pojistky odvozovala mimo jine i od technickeho stavu pojistovaneho vozidla (a ne jen nesmyslne od kubatury jako dnes) a nebrzdici krap by treba nepojistila vubec.

Kolik jde primo na vnitro? No to se snad staci podivat na strukturu statniho rozpoctu. Ale i kdyby ten policajt nestal 10Kc, ale tech tebou uvazovanych 100Kc, nebo treba i 200Kc, tak je to furt prijatelna cena. Kdyby neexistovaly dane. Nebo kdyby sly jen na to, co ma podle konzervativnich zastancu statu stat zajistovat (policie, soudy, obrana). Dnes z prumerneho platu (17000 hrubeho) platis cca 10000 primych dani (naklady na tento plat jsou cca 22000, cisteho ale dostanes tak 12000) a z tech zbylych 12000 cisteho jeste zaplatis tak 2000 na DPH a cca 2000 na spotrebnich danich (za benzin, alkohol, cigarety). Cili z 22000 tisic ti zbude 8 tisic a 14000 das statu. Kdyby toto odpadlo, nejakych 200Kc za policii by te nezabilo, nehlede k tomu, ze mnou navrhovane reseni by kriminalitu skutecne snizilo, kdezto statni policie (ktera na ulici vecer neni videt) ji moc nesnizuje. Kdyby byl mistni straznik takto neustale pritomen na ulici, klesla by pravdepodobnost ukradeni auta vy vykradeni auta a bytu. Cili pojistovny by mohly snizit pojistky, popripade by sis mohl troufnout pojistku nemit. Stejne jako se proti kradezi asi nepojistit, pokud auto nechavas jen na hlidanem parkovisti. Tim bys ty dve kila mohl klidne zase usetrit. Vem si, ze za permanentne hlidane oplocene parkoviste dnas das treba 400Kc. Ten obecni straznik by sice nebyl tak stoprocentne ucinny, ale zase by uhlidal vic jak 10x tolik aut.

Co konkretne ze slov panu profesoru se ti v tech clancich nepozdavalo? Ze kazdy ma pravo rozhodovat sam o sobe a svem majetku, pokud neohrozuje ostatni?

Odpovědět  |   | 
Polda  |  23. 07. 2004 00:01

Výborně, takže by pojišťovna nezaplatila škodu ani za toho, kdo by jel přes max. rychlost danou pojišťovnou. Prostě by jen někdo jiný určil pravidla, možná mnohem přísnější, aby se mu to vyplatilo. Protože mnohem více nehod nedělají vozidla, ale řidiči.

Místní strážník by pouze hlídal, ale nedohledával, takže si svůj rozpočet zase znásob o pátrače. Ve kterém městě žiješ, že v noci nevidíš policii, snad nechceš tvrdit že třeba v Praze. Jeden strážník podle tebe uhlídá, blok? Dva troubové s mob. tel. uhlídaj strážníka. Případně co si představuješ že jednotlivec zvládne proti přesilovce? Člověče, alspoň se snaž domyslet trochu do konce.  Já celkem chápu, že se snažíš prosadit svou a neříkám, že úplně ve všem nemáš pravdu, ale potřebavol bys to opravdu alspoň chvilku vyzkoušet, aby ses dostal trochu do reálu. Ale pole těch článků chápu že něco takového nemůžeš přijmout.

Ze slov pana profesora se mi nepozdávalo, že nabádá k poslouchání pouze sama sebe a né ostatních. Doslova neposlouchejte co říkají politici. Já sám si dokážu rozhodnout co budu poslouchat a co ne,  nikdo jinej. To už tady bylo, že se určovalo co je vhodné a co ne, já si to dokážu  posoudit sám. 

Odpovědět  |   | 
Leonardo Cupranek  |  23. 07. 2004 08:39

To jak by to fungovalo, jestli by to fungovalo dobre nebo ne, atd... to je na vecne debaty a nejen na debaty nas amateru, na tom se neshodnou ani "profesori", proste proto, ze to nejde - nikdo nemuze s nejakou mirou jistoty predpovedet, jak by se svobodna spolecnost vyvijela a jak by resila ten ktery problem. To je mozna jeste slozitejsi, nez predpovidat pocasi. Ale ono to podle me take neni az tak dulezite. Nejdulezitejsi je svoboda a spravedlnost. A ta dnes proste neni ani nahodou. Se svobodou ani spravedlnosti proste nikdy nemohou byt slucitelne dane - tedy situace kdy si stat nasilim bere, kolik uzna za vhodne - a je jedno, jetli je to z rozhoduti cisare, vudce, UV KSC, nebo momentalni vetsiny v parlamentu. Me nezajima, kdo "uzakonil" omezeni me svobody ci vyvlastneni meho majetku, me zajima o kolik budu okraden a jak moc budu omezen. Nejde o zpusob, ale o miru porusovani svobody. 
Drtiva vetsina nasich "zakonu" odporuje tezi, ze svoboda jednotlivce smi byt omezena jen tehdy, kdyz by jednotlivcovo konani omezovalo prava a svobody ostatnich. Cilem neni demokracie jako system, ale svoboda. Demokracie byla myslena jako nejlepsi cesta k zajisteni teto svobody, ale ukazalo se, ze to byl omyl a ze vykoristovani obcanu statem (dane, atd...) je daleko vyssi, nez za CK mocnarstvi, ze pocty uredniku a jinych parazitu jsou vyssi, ze pocet regulaci, vyhlasek a dalsich omezeni je o nekoli radu vyssi! Cimz nechci obhajovat mocnarsvi, to jen tak pro srovnani. Demokracie muze byt funkcni pouze na extremne malych celcich (vesnice), kde se lide znaji, vedi, kdo je pracovity a poctivy a kdo je naopak podvodnik. Vedi, kdo si zaslouzi jejich solidaritu a kdo je jen parazit. 
Spolecne demokraticky hlasovat je pripustne pouze o vecech, ktere JSOU spolecne. Ale to obsah me penezenky, moje vinice, atd... proste NEJSOU ! Koho omezuje vinar tim, ze si zasadi novej kerik revy?! Jakym pravem je mu to zakazovano?! System, ktery generuje takovato absurdni a moralne nepripustna a neobhajitelna omezni je proste spatny! To je fakt, ktery lelze nevidet a tezko jej lze poprit.

Odpovědět  |   | 
Al Bunda  |  21. 07. 2004 10:40

Jen v Rakousku, Němcům to zatím nefachá

Odpovědět  |   | 
Al Bunda  |  21. 07. 2004 10:46

Na vině není vstup do EU ale špatná práce našich zákonodárců a tím špatná legislativa.

Proč například nejsou na VŠECH přechodech váhy pro kamiony? Argumenty typu "je to drahé" neobstojí, neboť náprava vzniklých škod mnohonásobně převyšuje pořizovací cenu těchto váh i náklady na jejich provoz. Proč například nejsou na našich dálnicích a hlavních tazích vybudovány "vážicí" střediska (každý kamion musí povinně projet), tak jak to např. mají v USA? Opět by úspory v podobě nižších nákladů na údržbu přetížených vozovek v pohodě tyto POINTY vynahradily.

Odpovědět  |   | 
Al Bunda  |  21. 07. 2004 10:35

Statistika je "krásná" věc a dá se z ní například vyčíst jak moc horliví (či pracovití) jsou policajti v jednotlivých krajích








Praha


Stč










JM


SM


Celkem



Ks aut/1 polda


23,4


18,0


17,6


21,2


23,7


15,3


18,7


18,7


19,3

Z uvedeného vyplývá že největší "flákači" jsou ve východočeským kraji a nejhorlivější zase v severočeským

Odpovědět  |   | 
Al Bunda  |  21. 07. 2004 10:38

Sorry, nějak blbě se to zformátovalo

druhý pokus








Ks aut/1 polda



Praha


23,4



Stč


18,0





17,6





21,2





23,7





15,3



JM


18,7



SM


18,7



Celkem


19,3

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

dnes | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 39 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

včera | | 213 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A
Do Česka zamířil ruský off-road, který nic nezastaví. Sherp ovšem nevyjde lacino

Do Česka zamířil ruský off-road, který nic …

K mání je univerzální verze Sherp Pro i Sherp pick-up s otevřenou ložnou plochou. Vozidla mohou pomáhat třeba při vyprošťování nebo sloužit jen tak pro zábavu.

16.  10.  2019 | | 28 N/A