Výsledky Barum rallye 2001

XXXI.Barum rally zná již svého vítěze. Stala se jím posádka Roman Kresta se spolujezdcem Janem Tománkem na voze Škoda Octavia WRC.
Výsledky Barum rallye 2001

Obhájila tak loňské vítězství v této soutěži. Současně si tímto vítězstvím zajistila i titul v MMČR. V závěrečných dvou podnicích již tuto posádku nemůže nikdo předstihnout.

Samotná soutěž se odvíjela od prvních kilometrů jasně v režii Kresty. Zvítězil v 16-ti z 18-ti rychlostních zkoušek. O zbývající prvenství v RZ se podělili Pech a Kulig. V závěru I.etapy prožil nepříjemné chvilky i Kresta, když mu vytekl ze serva olej, ale nakonec v pořádku odevzdal svůj vůz do uzavřeného parkoviště. Defekty pneu přibrzdili Baumschlagera a Kuliga, technické potíže s vozem zase Hrdinku. Z předních posádek odstoupili Kuzaj (2.RZ – havárie), Kuchar (5.RZ – TZ), Gargulák (5.RZ – defekt) a Triner (8.RZ – převodovka). Cílovou rampou nakonec projel vítězně Kresta, který najel na druhého v pořadí Kuliga (PL Toyota Corolla WRC) 1.44 min. Pohár za třetí místo si ze Zlína odvezli Pech s Uhlem (Toyota Corolla WRC). Na dalších místech následovalo pořadí: 4.Dati (I Ford), 5.Hrdinka (Subaru), 6.Baumschlager (A Ford), 7.Chovanec (Škoda), 8.Trojan (Toyota), 9.Sibera (Škoda) a první desítku uzavřel vítěz F2 Štolfa (Peugeot).

Mezi prvními desíti v cíli bylo osm vozů kategorie WRC. Nástrahy náročné trati se podařilo zdolat 67 z 130 posádek. A jak zhodnotili letošní „Barumku“ tři nejlepší? Kresta: „Byla to nejnáročnější Barum rally, kterou jsem doposud jel. Jednak se zde sešla dobrá konkurence a potom počasí bylo pro nás dosti nepříjemné. Jsem velmi spokojený.“ Kulig: „Soutěž byla po organizační stránce na velmi vysoké úrovni, mnohem lepší než na Raidu Polském (ME 20). Na Romana jsem prostě neměl, jel velmi dobře.“ Pech: „Start ve Zlíně nám vyšel na výbornou. S tímto umístěním jsme před startem opravdu nepočítali. Toto umístění kladu na nejvyšší stupínek v mé závodnické kariéře.“

Soutěž se pořadatelům opravdu velmi vydařila a nyní se již bude netrpělivě čekat na hodnocení od pozorovatelů FIA. Postup mezi evropské nejvyšší soutěže je nyní reálný.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků