Výsledky Barum rallye 2001

XXXI.Barum rally zná již svého vítěze. Stala se jím posádka Roman Kresta se spolujezdcem Janem Tománkem na voze Škoda Octavia WRC.
Výsledky Barum rallye 2001

Obhájila tak loňské vítězství v této soutěži. Současně si tímto vítězstvím zajistila i titul v MMČR. V závěrečných dvou podnicích již tuto posádku nemůže nikdo předstihnout.

Samotná soutěž se odvíjela od prvních kilometrů jasně v režii Kresty. Zvítězil v 16-ti z 18-ti rychlostních zkoušek. O zbývající prvenství v RZ se podělili Pech a Kulig. V závěru I.etapy prožil nepříjemné chvilky i Kresta, když mu vytekl ze serva olej, ale nakonec v pořádku odevzdal svůj vůz do uzavřeného parkoviště. Defekty pneu přibrzdili Baumschlagera a Kuliga, technické potíže s vozem zase Hrdinku. Z předních posádek odstoupili Kuzaj (2.RZ – havárie), Kuchar (5.RZ – TZ), Gargulák (5.RZ – defekt) a Triner (8.RZ – převodovka). Cílovou rampou nakonec projel vítězně Kresta, který najel na druhého v pořadí Kuliga (PL Toyota Corolla WRC) 1.44 min. Pohár za třetí místo si ze Zlína odvezli Pech s Uhlem (Toyota Corolla WRC). Na dalších místech následovalo pořadí: 4.Dati (I Ford), 5.Hrdinka (Subaru), 6.Baumschlager (A Ford), 7.Chovanec (Škoda), 8.Trojan (Toyota), 9.Sibera (Škoda) a první desítku uzavřel vítěz F2 Štolfa (Peugeot).

Mezi prvními desíti v cíli bylo osm vozů kategorie WRC. Nástrahy náročné trati se podařilo zdolat 67 z 130 posádek. A jak zhodnotili letošní „Barumku“ tři nejlepší? Kresta: „Byla to nejnáročnější Barum rally, kterou jsem doposud jel. Jednak se zde sešla dobrá konkurence a potom počasí bylo pro nás dosti nepříjemné. Jsem velmi spokojený.“ Kulig: „Soutěž byla po organizační stránce na velmi vysoké úrovni, mnohem lepší než na Raidu Polském (ME 20). Na Romana jsem prostě neměl, jel velmi dobře.“ Pech: „Start ve Zlíně nám vyšel na výbornou. S tímto umístěním jsme před startem opravdu nepočítali. Toto umístění kladu na nejvyšší stupínek v mé závodnické kariéře.“

Soutěž se pořadatelům opravdu velmi vydařila a nyní se již bude netrpělivě čekat na hodnocení od pozorovatelů FIA. Postup mezi evropské nejvyšší soutěže je nyní reálný.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků