Výsledky Barum rallye 2001

XXXI.Barum rally zná již svého vítěze. Stala se jím posádka Roman Kresta se spolujezdcem Janem Tománkem na voze Škoda Octavia WRC.
Výsledky Barum rallye 2001

Obhájila tak loňské vítězství v této soutěži. Současně si tímto vítězstvím zajistila i titul v MMČR. V závěrečných dvou podnicích již tuto posádku nemůže nikdo předstihnout.

Samotná soutěž se odvíjela od prvních kilometrů jasně v režii Kresty. Zvítězil v 16-ti z 18-ti rychlostních zkoušek. O zbývající prvenství v RZ se podělili Pech a Kulig. V závěru I.etapy prožil nepříjemné chvilky i Kresta, když mu vytekl ze serva olej, ale nakonec v pořádku odevzdal svůj vůz do uzavřeného parkoviště. Defekty pneu přibrzdili Baumschlagera a Kuliga, technické potíže s vozem zase Hrdinku. Z předních posádek odstoupili Kuzaj (2.RZ – havárie), Kuchar (5.RZ – TZ), Gargulák (5.RZ – defekt) a Triner (8.RZ – převodovka). Cílovou rampou nakonec projel vítězně Kresta, který najel na druhého v pořadí Kuliga (PL Toyota Corolla WRC) 1.44 min. Pohár za třetí místo si ze Zlína odvezli Pech s Uhlem (Toyota Corolla WRC). Na dalších místech následovalo pořadí: 4.Dati (I Ford), 5.Hrdinka (Subaru), 6.Baumschlager (A Ford), 7.Chovanec (Škoda), 8.Trojan (Toyota), 9.Sibera (Škoda) a první desítku uzavřel vítěz F2 Štolfa (Peugeot).

Mezi prvními desíti v cíli bylo osm vozů kategorie WRC. Nástrahy náročné trati se podařilo zdolat 67 z 130 posádek. A jak zhodnotili letošní „Barumku“ tři nejlepší? Kresta: „Byla to nejnáročnější Barum rally, kterou jsem doposud jel. Jednak se zde sešla dobrá konkurence a potom počasí bylo pro nás dosti nepříjemné. Jsem velmi spokojený.“ Kulig: „Soutěž byla po organizační stránce na velmi vysoké úrovni, mnohem lepší než na Raidu Polském (ME 20). Na Romana jsem prostě neměl, jel velmi dobře.“ Pech: „Start ve Zlíně nám vyšel na výbornou. S tímto umístěním jsme před startem opravdu nepočítali. Toto umístění kladu na nejvyšší stupínek v mé závodnické kariéře.“

Soutěž se pořadatelům opravdu velmi vydařila a nyní se již bude netrpělivě čekat na hodnocení od pozorovatelů FIA. Postup mezi evropské nejvyšší soutěže je nyní reálný.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků