Výsledek práce Singeru a Williamsu: Klasické Porsche s výkonem 500 koní

Společnost Singer Vehicle Design tentokrát spojila síly s inženýry Williams Advanced Engineering. Výsledkem je odlehčené a výkonnější klasické Porsche 911.

Americká společnost Singer se specializuje na renovace vozů Porsche. Tentokrát došlo na spolupráci s inženýry z Williams Advanced Engineering a její výsledek stojí za to. Do klasického vozu Porsche generace 964 z roku 1990 vložili zcela nový život díky špičkovým technologiím. 

Majitel vozu přišel s jasným požadavkem. Svého "staříka" chtěl odlehčit a zároveň mu přidat na výkonu. A to Singer Vehicle Design vzali doslovně. Po úpravě vůz váží pouhých 990 kilogramů a o pohon se stará čtyřlitrový atmosférický šestiválc s výkonem 372 kW. Ano, tenhle karasavec má kulaťoučkých 500 koní, navíc může točit přes 9000 otáček za minutu.

Klasické vozy Porsche jsou v bezpečí. Pomůže je chránit sledovací systém

Klasické vozy Porsche jsou v bezpečí. Pomůže je chránit sledovací systém

Inženýři z Williamsu se postarali o moderní aerodynamický vzhled, který vyústil do oblejšího exteriéru. Právě díky použití materiálů jako je titan či uhlíková vlákna se podařilo výrazně snížit hmotnost vozu. O 18palcová kola z lehkých slitin se postarala společnost BBS. Michelin zase dodal pneumatiky Pilot Sport Cup 2. 

Interiér je minimalistický, ale velmi povedený. Dominuje zde kombinace kůže v odstínu Blood Orange a prvky z karbonu. Některé části uvnitř zůstaly ve stejném odstínu zelené barvy jakou nese i exteriér vozu. Vzhledem k pořádnému výkonu samozřejmě nemohou chybět ani moderní sportovní sedačky a bezpečnostní klec v zadní části. 

Spolupráce mezi Singer Vehicle Design a Williams Advanced Engineering se ale tímto kouskem rozhodně nekončí. V kampusu Williamsu v anglickém Oxfordshiru budou pokračovat práce na dalších vozech Porsche. Singer bude úzce spolupracovat s každým majitelem, aby spolu dosáhli jedinečné vizi lehkého vozu. Maximálně ale zrenovuje 75 kousků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 
 
 
Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 44 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 93 příspěvků