Výsledek práce Singeru a Williamsu: Klasické Porsche s výkonem 500 koní

Společnost Singer Vehicle Design tentokrát spojila síly s inženýry Williams Advanced Engineering. Výsledkem je odlehčené a výkonnější klasické Porsche 911.

Americká společnost Singer se specializuje na renovace vozů Porsche. Tentokrát došlo na spolupráci s inženýry z Williams Advanced Engineering a její výsledek stojí za to. Do klasického vozu Porsche generace 964 z roku 1990 vložili zcela nový život díky špičkovým technologiím. 

Majitel vozu přišel s jasným požadavkem. Svého "staříka" chtěl odlehčit a zároveň mu přidat na výkonu. A to Singer Vehicle Design vzali doslovně. Po úpravě vůz váží pouhých 990 kilogramů a o pohon se stará čtyřlitrový atmosférický šestiválc s výkonem 372 kW. Ano, tenhle karasavec má kulaťoučkých 500 koní, navíc může točit přes 9000 otáček za minutu.

Klasické vozy Porsche jsou v bezpečí. Pomůže je chránit sledovací systém

Klasické vozy Porsche jsou v bezpečí. Pomůže je chránit sledovací systém

Inženýři z Williamsu se postarali o moderní aerodynamický vzhled, který vyústil do oblejšího exteriéru. Právě díky použití materiálů jako je titan či uhlíková vlákna se podařilo výrazně snížit hmotnost vozu. O 18palcová kola z lehkých slitin se postarala společnost BBS. Michelin zase dodal pneumatiky Pilot Sport Cup 2. 

Interiér je minimalistický, ale velmi povedený. Dominuje zde kombinace kůže v odstínu Blood Orange a prvky z karbonu. Některé části uvnitř zůstaly ve stejném odstínu zelené barvy jakou nese i exteriér vozu. Vzhledem k pořádnému výkonu samozřejmě nemohou chybět ani moderní sportovní sedačky a bezpečnostní klec v zadní části. 

Spolupráce mezi Singer Vehicle Design a Williams Advanced Engineering se ale tímto kouskem rozhodně nekončí. V kampusu Williamsu v anglickém Oxfordshiru budou pokračovat práce na dalších vozech Porsche. Singer bude úzce spolupracovat s každým majitelem, aby spolu dosáhli jedinečné vizi lehkého vozu. Maximálně ale zrenovuje 75 kousků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 
 
 
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků