Výsledek práce Singeru a Williamsu: Klasické Porsche s výkonem 500 koní

Společnost Singer Vehicle Design tentokrát spojila síly s inženýry Williams Advanced Engineering. Výsledkem je odlehčené a výkonnější klasické Porsche 911.

Americká společnost Singer se specializuje na renovace vozů Porsche. Tentokrát došlo na spolupráci s inženýry z Williams Advanced Engineering a její výsledek stojí za to. Do klasického vozu Porsche generace 964 z roku 1990 vložili zcela nový život díky špičkovým technologiím. 

Majitel vozu přišel s jasným požadavkem. Svého "staříka" chtěl odlehčit a zároveň mu přidat na výkonu. A to Singer Vehicle Design vzali doslovně. Po úpravě vůz váží pouhých 990 kilogramů a o pohon se stará čtyřlitrový atmosférický šestiválc s výkonem 372 kW. Ano, tenhle karasavec má kulaťoučkých 500 koní, navíc může točit přes 9000 otáček za minutu.

Klasické vozy Porsche jsou v bezpečí. Pomůže je chránit sledovací systém

Klasické vozy Porsche jsou v bezpečí. Pomůže je chránit sledovací systém

Inženýři z Williamsu se postarali o moderní aerodynamický vzhled, který vyústil do oblejšího exteriéru. Právě díky použití materiálů jako je titan či uhlíková vlákna se podařilo výrazně snížit hmotnost vozu. O 18palcová kola z lehkých slitin se postarala společnost BBS. Michelin zase dodal pneumatiky Pilot Sport Cup 2. 

Interiér je minimalistický, ale velmi povedený. Dominuje zde kombinace kůže v odstínu Blood Orange a prvky z karbonu. Některé části uvnitř zůstaly ve stejném odstínu zelené barvy jakou nese i exteriér vozu. Vzhledem k pořádnému výkonu samozřejmě nemohou chybět ani moderní sportovní sedačky a bezpečnostní klec v zadní části. 

Spolupráce mezi Singer Vehicle Design a Williams Advanced Engineering se ale tímto kouskem rozhodně nekončí. V kampusu Williamsu v anglickém Oxfordshiru budou pokračovat práce na dalších vozech Porsche. Singer bude úzce spolupracovat s každým majitelem, aby spolu dosáhli jedinečné vizi lehkého vozu. Maximálně ale zrenovuje 75 kousků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 
 
 
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků