Výroční Morgan Plus 4 dostane zlatě lakovaný rám. Zářivě se loučí se starou konstrukcí

Morgan bude výročí svého modelu Plus 4 oslavovat speciální variantou s opravdu zajímavým lakováním.

U Morganu probíhají změny. Tradiční britská automobilka nedávno oznámila, že zanedlouho ukončí výrobu svého jednoduchého žebřinového rámu z oceli, na němž už po více jak 80 let staví své modely. Základ nahradí již představená nová hliníková platforma. Ještě předtím ale svou starou techniku Morgan oslaví v modelu Plus 4, který se letos dočkal 70. výročí.

Downsizing se nevyhnul ani Morganu. Osmiválec je pryč, dostal motor z Toyoty

Downsizing se nevyhnul ani Morganu. Osmiválec je pryč, dostal motor z Toyoty

Morgan Plus 4 70th Anniversary Edition tak bude jedním z posledních modelů značky se zmíněným ocelovým rámem. Jako pocta ovšem bude páteř vozu lakována zlatým odstínem, zatímco karoserie dostane odstín Platiny. Všemu bude nakonec kontrastovat černá mřížka chladiče a matně šedá drátěná kola.

Interiér bude oděný do černé kůže, zmínky na 70. výročí najdete na speciálně prošívaných opěrkách hlavy, dřevěná palubní deska dostane tmavé lakování a dojde i na nové šedé koberečky. Na každém kusu 70th Anniversary Edition najdete i identifikační plaketu s číslem vyrobeného modelu. Morgan totiž plánuje omezenou produkci jen 20 kusů.

Jaguar znovu vyrábí originální nářadí pro E-Type. Do prodeje ho vrací po skoro 50 letech

Jaguar znovu vyrábí originální nářadí pro E-Type. Do prodeje ho vrací po skoro 50 letech

Výroční edice se projeví i pod kapotou, kde dvoulitrový čtyřválec původem od Fordu vyladí divize Aero Racing, závodní oddělení Morganu. Ze standardních 115 kW (156 koní) výkon navýší na 134 kW (182 koní) a motor obdrží pro zvučnější projev i sportovní výfukový systém. Na stovku pak vyrazí staromilský roadster za méně než 7 vteřin (normálně 7,5 s).

Přestože zatím nemáme ani fotky reálně dokončených vozů, Morgan už ohlásil vyprodání všech 20 zamýšlených kusů. Zájemci tak mají připraveno minimálně 60.995 liber (asi 1,8 milionu korun). Kdo by měl ovšem zájem o standardní Plus 4 nebo šestiválcový Roadster, pár kusů se starým rámem má značka ještě k dispozici.

Galerie doplněna o prototyp Morgan Plus 4 (1950) a Plus 4 „110 Works Edition“ (2019).

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

včera | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

Dacia Duster 1.0 TCe LPG

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | Jan Mička | 107 příspěvků