Výroční edice Abarthu 695 má nastavitelný spoiler na zádi. Pod kapotou tluče 180 koní

Abarth letos slaví 70. výročí od založení, tudíž není divu, že do svého portfolia modelů vhazuje další speciální edici. A tato má opravdu zajímavou výbavu.

Nedávno nám Abarth ukázal lehce vyladěnější variantu ostrého modelu 595 s označením Pista. Teď ovšem přišel čas na slavení a výroční edici dostává model 695, který s logy 70° Anniversario vznikl právě k připomenutí roku založení italské dílny. Příhodně tak novinky vznikne pouze 1949 kusů. O pouhá loga však vůbec nejde.

Kromě vymazleného dvoubarevného exteriéru se zeleným lakem Monza 1958 a šedými detaily, se výroční edice naštvaného Fiatu 500 vyznačuje především velkým křídlem na zádi. Spoiler je manuálně nastavitelný v rozsahu 60 stupňů a v nejagresivnějším sklonu dokáže při rychlosti 200 km/h generovat dodatečných 42 kg aerodynamického přítlaku.

Abarth polehoučku vyladil 595 Pista. Naštvaný mrňous je o chlup silnější a rychlejší

Abarth polehoučku vyladil 595 Pista. Naštvaný mrňous je o chlup silnější a rychlejší

Velký spoiler pak není jediným party trikem verze 70° Anniversario. Objevuje se zde rovněž nově vyvinutý výfukový systém Record Monza s aktivními klapkami. Mrňous by měl tedy znít ještě agresivněji. Motorem je známá vyladěná čtrnáctistovka o síle 132 kW (180 koní) a točivém momentu 250 N.m.

Z nuly na 100 km/h to Abarth zvládne za 6,7 vteřiny a maximálně dosáhne 225 km/h (pokud je spoiler sklopen pro co nejnižší odpor vzduchu). K zastavení je poté vhodný brzdový systém Brembo se čtyřpístkovými třmeny a kotouči o průměru 305 mm vpředu a 240 mm vzadu. Vše se schovává za lehkými 17palcovými koly SuperSport.

Fiat opět nechá umřít Tipo, nahradí ho SUV. Známe plány Italů pro příštích 5 let

Fiat opět nechá umřít Tipo, nahradí ho SUV. Známe plány Italů pro příštích 5 let

Také interiér se dočkal speciální péče. Těsné skořepiny jsou zde základem, nechybí samozřejmě plaketa se zmínkou výročního modelu a počtu vyrobených kusů, Alcantara na volantu, kapličce přístrojů a dalších místech. O vykuchaný speciál ale nejde, stále tu najdete 7palcový infotainment s navigací, digitálním rádiem, telemetrií, podporou rozhraní Apple CarPlay a Android Auto či automatickou klimatizaci.

O dostupnosti u českého zastoupení Abarthu zatím nevíme. Od centrály v Itálii však již zazněla cenovka, která bude začínat na částce 36.600 euro (asi 889.000 Kč).

TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 101 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Ostré Fordy Focus ST poprvé na českých silnicích: Ty to nabij a já vystřelím!

Ford Focus ST (první svezení)

Dva motory? Dvě verze karoserie? Ale kdepak. Dvě zcela odlišná auta! Jedno je příjemný společník pro dlouhé cestování, to druhé snese porovnání s nejlepšími.

8.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků