Výroční Abarth 595 připomíná historii škorpiona v novém videu

Výroční Abarth 595 připomíná historii škorpiona v novém videu

Značka Abarth se během let značně vzdálila od původního zaměření, na své kořeny ale nezapomíná.

Carlo Abarth původně založil svoji společnost se škorpionem ve znaku kvůli stavbě závodních aut. Později přidal také výrobu dílů na zvýšení výkonu pro silniční vozy. 

Fiat 500 Abarth: Catrinel Menghia opět v akci

Fiat 500 Abarth: Catrinel Menghia opět v akci

Fiat jeho firmu koupil na začátku 70. let a její význam se postupně snižoval až do roku 2007, kdy jí mateřská automobilka dopřála znovuzrození a udělila jí status samostatné značky.

Dnes Abarth nabízí ostré modely Abarth 500 a Abarth Punto v několika variacích. Na autosalonu ve Frankfurtu představil pětistovku ve výroční edici Abarth 595 50th Anniversary, která vás provede tímto vzpomínkovým videem. 

Co se stane, když zkřížíte starý Fiat 500 a Lamborghini Murcielago

Co se stane, když zkřížíte starý Fiat 500 a Lamborghini Murcielago

A čehože se padesáté výročí týká? V roce 1963 byl na autosalonu v Turíně představen původní Abarth 595. Zatímco tehdy číslo v jeho názvu udávalo zdvihový objem motoru, jeho dnešní jmenovec je poháněn přeplňovaným motorem 1,4 l. Původní Abarth 595 zvládl s výkonem 27 koní nanejvýš 120 km/h, výroční novinka může díky síle 180 koní uhánět rychlostí hodně přes 200 km/h.

Výroční série modelu Abarth 595 50th Anniversary je omezena na 299 kusů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků