Výročí motorů TDI u Audi

Vůbec poprvé se dieselový motor objevil pod kapotou automobilu Audi v roce 1978, průkopníkem se tehdy stal model Audi 80.
Výročí motorů TDI u Audi
Vůbec poprvé se dieselový motor objevil pod kapotou automobilu Audi v roce 1978, průkopníkem se tehdy stal model Audi 80.

Kompaktní Audi A2 1.2 TDI, které nedávno sjelo z montážní linky závodu Audi v Neckarsulmu se stalo už dvoumiliontým vozem této značky poháněným vznětovým motorem.

Automobilka Audi výrazně přispěla k popularizaci vznětových motorů v sektoru osobních automobilů. Zasloužily se o to především její vyspělé vznětové motory TDI s přímým vstřikováním paliva do válců a přeplňováním, které nabízejí vysoké výkony při extrémně nízké spotřebě. Model Audi 100, představený na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem v roce 1989, byl vůbec prvním osobním vozem na světě poháněným vznětovým motorem s elektronicky řízeným systémem přímého vstřikování.

O vysoké oblibě TDI motorů Audi nejlépe vypovídají prodejní statistiky: Vloni prodejci vozů Audi dodali svým zákazníkům více než 260 tisíc vozů se vznětovými motory, což představuje asi 40 procent veškeré produkce značky a dnes prakticky každé druhé Audi registrované v západní Evropě je poháněné některým z řady vznětových agregátů Audi. Nabídka Audi v současné době zahrnuje celou řadu TDI motorů - od tříválcových agregátů až po mohutné osmiválce - které pokrývají mimořádně širokou výkonovou škálu. Konstruktéři automobilky přitom pro motory TDI neustále připravují stále vyspělejší prvky a technologie, které jim propůjčují dříve nedosažitelné výkony i hospodárnost.

Automobily značky Audi nakoupíte u společnosti Auto Heller.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků