Výročí motorů TDI u Audi

Vůbec poprvé se dieselový motor objevil pod kapotou automobilu Audi v roce 1978, průkopníkem se tehdy stal model Audi 80.
Výročí motorů TDI u Audi
Vůbec poprvé se dieselový motor objevil pod kapotou automobilu Audi v roce 1978, průkopníkem se tehdy stal model Audi 80.

Kompaktní Audi A2 1.2 TDI, které nedávno sjelo z montážní linky závodu Audi v Neckarsulmu se stalo už dvoumiliontým vozem této značky poháněným vznětovým motorem.

Automobilka Audi výrazně přispěla k popularizaci vznětových motorů v sektoru osobních automobilů. Zasloužily se o to především její vyspělé vznětové motory TDI s přímým vstřikováním paliva do válců a přeplňováním, které nabízejí vysoké výkony při extrémně nízké spotřebě. Model Audi 100, představený na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem v roce 1989, byl vůbec prvním osobním vozem na světě poháněným vznětovým motorem s elektronicky řízeným systémem přímého vstřikování.

O vysoké oblibě TDI motorů Audi nejlépe vypovídají prodejní statistiky: Vloni prodejci vozů Audi dodali svým zákazníkům více než 260 tisíc vozů se vznětovými motory, což představuje asi 40 procent veškeré produkce značky a dnes prakticky každé druhé Audi registrované v západní Evropě je poháněné některým z řady vznětových agregátů Audi. Nabídka Audi v současné době zahrnuje celou řadu TDI motorů - od tříválcových agregátů až po mohutné osmiválce - které pokrývají mimořádně širokou výkonovou škálu. Konstruktéři automobilky přitom pro motory TDI neustále připravují stále vyspělejší prvky a technologie, které jim propůjčují dříve nedosažitelné výkony i hospodárnost.

Automobily značky Audi nakoupíte u společnosti Auto Heller.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků