Výročí motorů TDI u Audi

Vůbec poprvé se dieselový motor objevil pod kapotou automobilu Audi v roce 1978, průkopníkem se tehdy stal model Audi 80.
Výročí motorů TDI u Audi
Vůbec poprvé se dieselový motor objevil pod kapotou automobilu Audi v roce 1978, průkopníkem se tehdy stal model Audi 80.

Kompaktní Audi A2 1.2 TDI, které nedávno sjelo z montážní linky závodu Audi v Neckarsulmu se stalo už dvoumiliontým vozem této značky poháněným vznětovým motorem.

Automobilka Audi výrazně přispěla k popularizaci vznětových motorů v sektoru osobních automobilů. Zasloužily se o to především její vyspělé vznětové motory TDI s přímým vstřikováním paliva do válců a přeplňováním, které nabízejí vysoké výkony při extrémně nízké spotřebě. Model Audi 100, představený na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem v roce 1989, byl vůbec prvním osobním vozem na světě poháněným vznětovým motorem s elektronicky řízeným systémem přímého vstřikování.

O vysoké oblibě TDI motorů Audi nejlépe vypovídají prodejní statistiky: Vloni prodejci vozů Audi dodali svým zákazníkům více než 260 tisíc vozů se vznětovými motory, což představuje asi 40 procent veškeré produkce značky a dnes prakticky každé druhé Audi registrované v západní Evropě je poháněné některým z řady vznětových agregátů Audi. Nabídka Audi v současné době zahrnuje celou řadu TDI motorů - od tříválcových agregátů až po mohutné osmiválce - které pokrývají mimořádně širokou výkonovou škálu. Konstruktéři automobilky přitom pro motory TDI neustále připravují stále vyspělejší prvky a technologie, které jim propůjčují dříve nedosažitelné výkony i hospodárnost.

Automobily značky Audi nakoupíte u společnosti Auto Heller.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků