Výrobní závod Mazdy Hofu vyrobil sedmi-milióntý vůz

Výrobní závod Mazdy Hofu vyrobil sedmi-milióntý vůz

Mazda Motor Corporation oznámila 5.7. 2006, že její výrobní závod Hofu v prefektuře Yamaguchi dosáhl v načítaném objemu produkce sedmi-milióntého vozu. Závod dosáhl tohoto milníku po 23 letech a 10 měsících od okamžiku, kdy byla na Hofu Plant No. 1 v září 1982 zahájena výroba vozu Mazda Capella (známá na zahraničních trzích jako Mazda 626).

Výrobní závod Hofu se skládá ze dvou výrobních distriktů. V distriktu Nakanoseki je soustředěna výroba náhradních dílů, která započala roku 1981 a v distriktu Nishinoura se nachází stávající Hofu Plant No. 1 (H1), který byl vybudován roku 1982. V září 1982 tam začala výroba Mazda Capella/626. H1 je jedním z největších výrobních závodů Mazda pro produkci osobních vozů, spolu s výrobním závodem Ujina, který se nachází blízko centrály v Hirošimě. V roce 1992 byl v distriktu Nishinoura vybudován ještě závod Hofu Plant No. 2 (H2), který byl budován v souladu s konceptem „závod přátelský vůči lidem“ a kde byla v únoru 1992 zahájena výroba vozu Eunos 500 (Xedos 6).

Kombinovaná výrobní kapacita H1 a H2 je přibližně 394 000 vozů ročně. V současné době se ve výrobních závodech Hofu vyrábí Mazda Atenza (Mazda6) a Mazda Axela (Mazda3), které jsou pro Mazdu klíčovými modely. Oba jedou na plnou kapacitu od května 2002, kdy započala výroba Mazdy6.

Ve fiskálním roce 2004 vyrobily závody Hofu 496 472 vozů, vůbec nejvyšší načítanou produkci v historii Hofu. Za fiskální rok 2005 to byla v pořadí druhá nejvyšší načítána výroba s 484 196 vozy. A dále pak, od roku 1981 se v distriktu Nakanoseki, kde se vyrábí převodovky, vyrobilo do dnešních dnů více než 24 mio. kusů.

Závod Hofu je aktivně zapojen do místního dění a aktivit např. formou „Mazda Invitation Youth Soccer Tournament“, který se koná každé léto. Mazda hraje též svou administrativní úlohu v „Caring for Hofu Flea Market“, jehož úmyslem je pomoci rozproudit lokální komunitu. Prostřednictvím těchto aktivit se Hofu snaží dosáhnout harmonického spolužití s okolní prostředím.

5.7. se v Hofu H1 odehrála slavnostní ceremonie, kterou Mazda oslavila svůj sedmi-milióntý vůz z produkce. Executive Officer a generální ředitel Hofu, pan Masafumi Nakano řekl: „Chtěl bych poděkovat nejenom zaměstnancům závodu, ale také lidem, kteří závod Hofu podporují za jejich trvalé úsilí. Bez nich bychom nemohli dosáhnout našeho sedmi-milióntého vyrobeného vozu. Závod v Hofu dodává vozy vysoké kvality s nejnojvějšími technologiemi zákazníkům po celém světě. I do budoucna musíme vyrábět vozy se skvělým zpracováním, vozy, z nichž budou mít zákazníci radost. Dnešní sedmi-milióntý vyrobený vůz je jen značkou na cestě k dosažení ještě větších cílů.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Mazda 6 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 141 208 km
Cena: 221 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2005
Stav: 182 302 km
Cena: 62 000 Kč
Mazda CX 7 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 89 864 km
Cena: 280 000 Kč
Mazda 6 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 132 856 km
Cena: 191 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2010
Stav: 150 646 km
Cena: 196 000 Kč
Mazda MPV 2
Rok výroby: 2003
Stav: 199 001 km
Cena: 62 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků