Výrobní závod Mazdy Hofu vyrobil sedmi-milióntý vůz

Mazda Motor Corporation oznámila 5.7. 2006, že její výrobní závod Hofu v prefektuře Yamaguchi dosáhl v načítaném objemu produkce sedmi-milióntého vozu. Závod dosáhl tohoto milníku po 23 letech a 10 měsících od okamžiku, kdy byla na Hofu Plant No. 1 v září 1982 zahájena výroba vozu Mazda Capella (známá na zahraničních trzích jako Mazda 626).

Výrobní závod Hofu se skládá ze dvou výrobních distriktů. V distriktu Nakanoseki je soustředěna výroba náhradních dílů, která započala roku 1981 a v distriktu Nishinoura se nachází stávající Hofu Plant No. 1 (H1), který byl vybudován roku 1982. V září 1982 tam začala výroba Mazda Capella/626. H1 je jedním z největších výrobních závodů Mazda pro produkci osobních vozů, spolu s výrobním závodem Ujina, který se nachází blízko centrály v Hirošimě. V roce 1992 byl v distriktu Nishinoura vybudován ještě závod Hofu Plant No. 2 (H2), který byl budován v souladu s konceptem „závod přátelský vůči lidem“ a kde byla v únoru 1992 zahájena výroba vozu Eunos 500 (Xedos 6).

Kombinovaná výrobní kapacita H1 a H2 je přibližně 394 000 vozů ročně. V současné době se ve výrobních závodech Hofu vyrábí Mazda Atenza (Mazda6) a Mazda Axela (Mazda3), které jsou pro Mazdu klíčovými modely. Oba jedou na plnou kapacitu od května 2002, kdy započala výroba Mazdy6.

Ve fiskálním roce 2004 vyrobily závody Hofu 496 472 vozů, vůbec nejvyšší načítanou produkci v historii Hofu. Za fiskální rok 2005 to byla v pořadí druhá nejvyšší načítána výroba s 484 196 vozy. A dále pak, od roku 1981 se v distriktu Nakanoseki, kde se vyrábí převodovky, vyrobilo do dnešních dnů více než 24 mio. kusů.

Závod Hofu je aktivně zapojen do místního dění a aktivit např. formou „Mazda Invitation Youth Soccer Tournament“, který se koná každé léto. Mazda hraje též svou administrativní úlohu v „Caring for Hofu Flea Market“, jehož úmyslem je pomoci rozproudit lokální komunitu. Prostřednictvím těchto aktivit se Hofu snaží dosáhnout harmonického spolužití s okolní prostředím.

5.7. se v Hofu H1 odehrála slavnostní ceremonie, kterou Mazda oslavila svůj sedmi-milióntý vůz z produkce. Executive Officer a generální ředitel Hofu, pan Masafumi Nakano řekl: „Chtěl bych poděkovat nejenom zaměstnancům závodu, ale také lidem, kteří závod Hofu podporují za jejich trvalé úsilí. Bez nich bychom nemohli dosáhnout našeho sedmi-milióntého vyrobeného vozu. Závod v Hofu dodává vozy vysoké kvality s nejnojvějšími technologiemi zákazníkům po celém světě. I do budoucna musíme vyrábět vozy se skvělým zpracováním, vozy, z nichž budou mít zákazníci radost. Dnešní sedmi-milióntý vyrobený vůz je jen značkou na cestě k dosažení ještě větších cílů.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků