Výrobní linky Rolls-Royce opustil poslední Phantom. Nástupce přijede příští rok

Aktuální generace luxusních limuzín Rolls-Royce Phantom mizí po 14 letech ze scény. Už teď ale víme, že to není definitivní konec. Nástupce dorazí v roce 2018.

Podle informací od samotného výrobce zamířil poslední Phantom do rukou vášnivého znalce, který již několik aut této značky vlastní. Model se oproti ostatním odlišoval délkou, která se protáhla o 250 milimetrů.

Rolls-Royce zaznamenal vloni historicky druhé nejlepší prodeje

Rolls-Royce zaznamenal vloni historicky druhé nejlepší prodeje

Vůz se v nabídce automobilky Rolls-Royce objevuje už od roku 1925 a aktuálně byla na trhu jeho sedmá generace. Ta se poprvé objevila roku 2003 a za tu dobu prošla několika drobnými modernizacemi.

Limuzína byla poháněna 6,75litrovým atmosferickým dvanáctiválcem o výkonu 338 kW s točivým momentem 720 Nm. Do roku 2012 spolupracovala pohonná jednotka s šestistupňovým automatem, který byl později nahrazen osmistupňovým.

Rolls-Royce Cullinan: Aristokrat v pohorkách na prvních fotkách!

Rolls-Royce Cullinan: Aristokrat v pohorkách na prvních fotkách!

Výroba současné generace měla skončit už v loňském roce, poptávka po luxusních limuzínách ale byla příliš velká. Ročně Rolls-Royce prodal zhruba tisíc kusů. Aktuální Phantom byl navíc tak oblíbený, že se stal vůbec nejprodávanějším modelem této automobilky.

Nástupce přijede už příští rok a dozvídáme se o něm první informace. Například to, že díky použitým materiálům bude o poznání lehčí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

dnes | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků