Výrobní linky Rolls-Royce opustil poslední Phantom. Nástupce přijede příští rok

Aktuální generace luxusních limuzín Rolls-Royce Phantom mizí po 14 letech ze scény. Už teď ale víme, že to není definitivní konec. Nástupce dorazí v roce 2018.

Podle informací od samotného výrobce zamířil poslední Phantom do rukou vášnivého znalce, který již několik aut této značky vlastní. Model se oproti ostatním odlišoval délkou, která se protáhla o 250 milimetrů.

Rolls-Royce zaznamenal vloni historicky druhé nejlepší prodeje

Rolls-Royce zaznamenal vloni historicky druhé nejlepší prodeje

Vůz se v nabídce automobilky Rolls-Royce objevuje už od roku 1925 a aktuálně byla na trhu jeho sedmá generace. Ta se poprvé objevila roku 2003 a za tu dobu prošla několika drobnými modernizacemi.

Limuzína byla poháněna 6,75litrovým atmosferickým dvanáctiválcem o výkonu 338 kW s točivým momentem 720 Nm. Do roku 2012 spolupracovala pohonná jednotka s šestistupňovým automatem, který byl později nahrazen osmistupňovým.

Rolls-Royce Cullinan: Aristokrat v pohorkách na prvních fotkách!

Rolls-Royce Cullinan: Aristokrat v pohorkách na prvních fotkách!

Výroba současné generace měla skončit už v loňském roce, poptávka po luxusních limuzínách ale byla příliš velká. Ročně Rolls-Royce prodal zhruba tisíc kusů. Aktuální Phantom byl navíc tak oblíbený, že se stal vůbec nejprodávanějším modelem této automobilky.

Nástupce přijede už příští rok a dozvídáme se o něm první informace. Například to, že díky použitým materiálům bude o poznání lehčí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

dnes | Miro Mihálik
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků