Výrobci automobilů budou reagovat na mýtné snížením hmotnosti vozů

Jistě znáte situaci, kdy někam dorazíte a zjistíte, že kdybyste byli o rok mladší, o kilo lehčí nebo měli o vlas méně, dostali byste nějakou službu levněji. Přesně v takové situaci jsou nyní dopravci, kteří jezdí po Evropské Unii. Zde se totiž postupně zavádí mýtné, které dělí užitkové a nákladní vozy do dvou základních kategorií. Do 12 a nad 12 tun. V dnešní době to dopravci často řeší tím, že si nekoupí typickou dvanáctitunku, ale koupí menší vůz, protože tím výrazně ušetří. Výrobci užitkových vozů jsou si toho vědomi, a tak chystají speciální úpravy klasických dvanáctitunek tak, aby vykazovaly celkovou hmotnost do 11 999 kg, čímž bude vůz spadat do nižší sazby mýtného.

O prvním voze jsme již psali, jedná se o novou Avii D120, která má celkovou hmotnost 11 990 kg a majiteli tak při svém podnikání ušetří za další zdanění nemalé peníze. Dle dostupných informací se na toto chystají i jiní výrobci. Nebudou však vyvíjet zcela nový model, pouze mírně poupraví technickou dokumentaci, kterou předloží k homologaci a v podstatě u modelu s hmotností nad 12 tun, ji pouze papírově sníží pod 12. Majitel však bude vědět, že vůz zvládne více.

Tato "kauza" určitě nezůstane bez povšimnutí, protože vozy s váhou okolo 12 tun tvoří nemalé procento mezi nákladními a úbytek příjmů po přechodu značné části vozů do nižší sazby bude poměrně velký. Možná se tak brzy dočkáme nového dělení užitkových a nákladních vozů.
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků