Výrobci aut drží dietu. Vsadí ještě více na hliník?

Představitelé hliníkářského průmyslu si libují. Podle jejich slov je čekají zlaté časy. Se stoupajícími cenami paliv se totiž zvyšuje tlak na automobilové výrobce, aby jejich vozy měly nižší spotřebu. A jednou z cest, jak toho dosáhnout, je snížit váhu nových automobilů, použít lehčí materiály.
Výrobci aut drží dietu. Vsadí ještě více na hliník?

Tlak na úspory sílí po celém světě a zcela jistě zdvojnásobí použití hliníku v automobilovém průmyslu do roku 2025, řekl vrcholný představitel společnosti Alcoa, jednoho z největších hliníkářských koncernů světa, který sídlí ve Spojených státech amerických.

Na konferenci v New Yorku Randal Scheps řekl, že všichni přední výrobci, od BMW po Audi, již začali s prvními razantními kroky. Těžkou ocel postupně nahrazují hliníkem.

"Oni prostě jen reagují na zvyšující se požadavky a regulace týkající se spotřeby paliva. Musí. Děje se tak dnes všude,“ řekl Scheps.

Podle něj i dalších zástupců hliníkářského průmyslu, kteří promluvili na konferenci v New Yorku, nastalo v jejich oboru „bezprecedentní období“. Není jediný výrobce aut, který by se nezajímal o jejich produkci.

Přechod od „oceli k hliníku“ bude podle nich dramatický. Poptávka po hliníku stoupne do roku 2025 dvojnásobně - z loňských 11,5 mil. tun na 24,8 mil. tun. Do roku 2025 také stoupne množství hliníku v „průměrném autě“ ze současných 155 kilogramů na 249 kilogramů.

Automobily jen z plastů? Už se to blíží

Automobily jen z plastů? Už se to blíží

Scheps se také vyjádřil k soutěži mezi hliníkem a kompozitními materiály (například plasty): "Myslím si, že v nejbližší době se neuskuteční. Ony nejsou kompatibilní s existující výrobní infrastrukturou, jsou příliš drahé, nedají se recyklovat, ´nechovají´ se dobře při haváriích a jejich výrobní cyklus je příliš dlouhý. Ostatně spotřebitele to ani nezajímá, z jakého materiálu byly vyrobeny. Oni se zajímají o to, kolik auto stojí a jakou má spotřebu.“

Foto: profimedia.cz
 

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 167 580 km
Cena: 211 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 276 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků