| Koncept Sharp LDK+ Zdroj: Sharp Corporation

| Koncept Sharp LDK+ | Zdroj: Sharp Corporation

| Koncept Sharp LDK+ Zdroj: Sharp Corporation

| Koncept Sharp LDK+ | Zdroj: Sharp Corporation

| Koncept Sharp LDK+ Zdroj: Sharp Corporation

| Koncept Sharp LDK+ | Zdroj: Sharp Corporation

| Koncept Sharp LDK+ Zdroj: Sharp Corporation

| Koncept Sharp LDK+ | Zdroj: Sharp Corporation

| Koncept Sharp LDK+ Zdroj: Sharp Corporation

| Koncept Sharp LDK+ | Zdroj: Sharp Corporation

| Koncept Sharp LDK+ Zdroj: Sharp Corporation

| Koncept Sharp LDK+ | Zdroj: Sharp Corporation

| Koncept Sharp LDK+ Zdroj: Sharp Corporation

| Koncept Sharp LDK+ | Zdroj: Sharp Corporation

| Koncept Sharp LDK+ Zdroj: Sharp Corporation
| Koncept Sharp LDK+ Zdroj: Sharp Corporation
| Koncept Sharp LDK+ Zdroj: Sharp Corporation
| Koncept Sharp LDK+ Zdroj: Sharp Corporation
7
Fotogalerie

Výrobce televizí Sharp zamýšlí produkci aut. V konceptu LDK+ má přirozeně i obří TV

Definovat elektromobil jako kus spotřební elektroniky bude v tomto případě asi stále příhodnější.

Vypadá to, že do automobilového průmyslu míří další gigant na poli spotřební elektroniky. Po oznámené spolupráci Sony a Hondy teď přichází s vlastním konceptem elektromobilu také japonská společnost Sharp, nejznáměji vyrábějící například televizory. Koncept označený LDK+ uvádí jako hi-tech rodinný minivan, jehož interiér připomíná obývací pokoj.

Produkce automobilů Sharp by probíhala pod střechou výrobce elektroniky Foxconn, který ostatně vlastní 66% podíl ve společnosti Sharp a v jehož továrnách dnes vznikají třeba iPhony. Foxconn už má taktéž k dispozici využitelnou techniku pro minivan LDK+. Pod vlastní značkou už totiž vyrábí v Asii elektrické SUV Model C, jehož elektromotor produkuje 172 kW (234 koní) a s baterií o kapacitě 60 kWh ujede okolo 500 km (NEDC).

Platformu SUV tak Sharp v rámci konceptu předělal do ještě prostornějšího modelu, jehož zásobu elektrické energie doplňuje střecha vyložená solárními panely. Značka si představuje, že vozem půjde externě napájet třeba i domov v případě výpadku elektrické sítě. Porci energie nakonec využije také obří 65palcová obrazovka v zadní části kabiny, dotvářející onu zmíněnou atmosféru obýváku. Variabilitu interiéru zajistí otočná lavice a nastavitelný stůl (interiér může fungovat i jako pojízdná kancelář).

Než budou minivany Sharp jezdit po ulicích, chvíli to ještě potrvá. Vývojová divize značky zmiňuje start prodejů výhledově až na rok 2030. V první fázi by přitom společnost uvedla svůj model na trhu Japonska, později v případě úspěchu také v Číně.

Doporučujeme

Články odjinud