Výrobce solárních panelů chce elektrické SUV. Konkurenty si namaže na chleba

21 komentářů

iPace
21. dubna • 13:37

nesmysl a cele to pusoby jen jako snaha o podvod, vizualizase toho auta jak uroven prelomu stoleti a parametry jen tak vypustene do vetru, ale vesmes to dava smysl jako prestavba prave Escalade ESV na elektriku, kdysi k tomuto autu od Cadillacu dal nekdo z Kreisel electric vyjadreni, ze to auto by se melo dat pohodlne predelat na BEV kde by se pohodlne vesla baterie okolo 200-250kWh, pritom jen veci spojene s pohonym ustrojim v ESV vazi cca 1.1 tuny, celkove to auto ma v zakladu cca 2.75 tuny, takze pokud by se povedlo do toho dostat pohon s baterii o podobne vaze, tak by to jako BEV nemuselo preskocit 3 tuny, otazka by pak byla jen ohledne ceny a kolik by takova prestavba v nejake 100 kusove serii stala, a tam si myslim je kamen urazu, do 40-50 tisic dolaru s takovou baterii 200kWh+ se takova prestavba ac serie treba 100 aut proste neda dostat

Martin P.
21. dubna • 10:42

Vzhledem k tomu že největší koncerny si bez USA trhu poradí zato USA bez dovozu ne sou taková velká ramena k smíchu. Koncern Toyota , VW, nebo Fiat nedoženou a mimo USa to prodejné nebude. Hlavně až to nějaký evangelikální negramot z Iowy bude montovat, to bude kvalita. Tedy pokud už přijde i do práce...

iPace
21. dubna • 13:42

pro takove auto by byla vhodna i Cina, tam se Escalade taky celkem dari

Martin P.
21. dubna • 15:23

Jenže Čína to vyrobí sama rychleji, levněji, kvalitněji. Hlavně nejde o Escalade , ale o Cadillac . Číňané si obzvláště potrpí na západní značky. A firmy s "neznámým" jménem nemají takové postavení.

iPace
21. dubna • 17:16

sak Escalade je Cadillac :-D a v Cine se vyrabi a prodava jak Cadillac Escalade pro Cinu, tak i jeho cisnky sourozenec, jen pro Cinu se pak v Cine vyrabela a mozna jeste vyrabi verze limisine se zvysenou strechou, ktera se jinde neprodavala a neprodava ;-) Escalade se v Cine dost casto pouziva jako luxusni hotel-shuttle

Tomas Fuk
21. dubna • 11:26

:-)

0laf Pedersen
21. dubna • 9:24

Takove technologie jsou budoucnosti lidstva. Moc se mi tenhle projekt libi.

Karel Kolmáš
21. dubna • 8:50

Elektrická SUV chtěli před časm dělat snad všichni, (od Číny, přes Borgward až po Dyson vysavače) většinu ale na silnicích nepotkáváme. Obávám se, že to bude stejné. Rozhodující je podle mě pohon a na ten nějaký technický náskok nemají. Takže diskuze je bezpředmětná. A udělat zbytek auta si představují jak hurvínek válku. V balíku bude ten, kdo zvládne vyvinout nový lepší pohon a ten nabídnout stávajícím automobilkám. Ale udělat na koleně lepší elektro auto než jiní jsou pohádky ovčí babičky.

iPace
22. dubna • 8:28

ten kdo to umi a dela to tak je Rimac, vyvyji a prodava automobilkam dane know-how

brk77
21. dubna • 9:13

Omlouvám se za -, jsem se uklikl. Samozřejmě souhlasím.Ono hlavně udělat auto na baterky, co jezdí, možná stačilo kolem toho roku 2008, kdy Tesla uvedla na trh svůj Roadster. Dnes se u podobných aut čeká, že to jezdí alespoň částečně samo. Jak dlouho na tom pracuje Tesla? 10, 15 let? Tesla je lídr oboru a i tak se u toho jejich autopilota člověk někdy nestačí divit. Třeba až letos to nějak naučili semafory v USA.Možná by měli vyhodit 6 sedaček a dodělat to spíš jako konkurenci Transitu, když už mermomocí musí stavět auta.

Michal
21. dubna • 8:08

Na tohle dle vnějších parametrů+takové baterky bude třeba řidičák C1.

Nojono
21. dubna • 8:43

v USA si na limit 3500kg nehrají

vana
21. dubna • 8:03

Souhlasím s autorem článku, ten dojezd je skutečně těžko uvěřitelný. Budou rádi když jim to dojede půlku toho co slibujouStačí vzít v úvahu kapacitu baterie s rozměry a bezpochyby značnou hmotností auta a porovnat jakou reálnou spotřebu má lehčí a rozměrově menší konkurence

Kankunen
21. dubna • 13:16

To poblbnutí zelenou elektrikou začíná být jako groteska, ale stejně to plno lidí ještě žere.

Nojono
21. dubna • 21:38

Jezdit na elektřinu je velice příjemné. Vo tom žádná. Ale není to ani levné a ani eco.

mpolan
21. dubna • 22:27

Jediné skutečné "eco" je nejezdit. Vše ostatní je jen o minimalizaci škod.

mpolan
21. dubna • 12:11

Když se podíváš na normované dojezdy, tak to při navržené kapacitě baterií není nemožné. Tesla při 100 kWh taky mluví o 600 km. Skutečný dojezd ale takový rozhodně nebude.

Marek71
21. dubna • 14:47

Tesla model X 100kWh má dle WLTP 507 km. A to je menší, méně výkonná a řekl bych, že bude mít lepší aerodynamiku. Tato krabice rozhodně nebude mít dle WLTP lepší spotřebu než Tesla X, takže o tom, že se co i jenom přiblíží k 1000 km, může akorát tak snít.Ale řekl bych, že diskuse je zbytečná, toto na silnici v reálu asi těžko uvidíme :-)

Nojono
21. dubna • 21:37

dle WLTP má sice 507, ale reálná zkušenost říká něco kolem 350km. Audi a Jaguar s 85kWh píší ca 450 a realita je jako u X stěží 350. Že by daleko větší a těžší hranatá škatule s aerodynamikou padáku žrala o 15kWh/100km méně, to je humorná představa.

Marek71
21. dubna • 10:37

Asi tak... jenom absolutní naivka uvěří, že tato velká a těžká krabice bude mít spotřebu kolem 17 kWh/100 km. To je tak na úrovni dnešních EV nižší střední třídy :-DPodle mě to auto nikdy na silnici reálně neuvidíme...

Tomas Fuk
21. dubna • 11:25

Ono asi nebude nic složitého předělat Escalade na elektřinu, obzvlášť pro firmu, která s tím umí pracovat. Dostat to legálně na silnice bude podstatně horší (v Evropě spíš nemožné) a sehnat zákazníky, kteří by byli ochotni zaplatit šílenou cenu velmi málo pravděpodobné.
Solár na střeše 700W odpovídá pouhým dvěma špičkovým panelům nebo třem průměrným,....že by se tam víc nevešlo?

Doporučujeme

Články odjinud