Výrobce solárních panelů chce elektrické SUV. Konkurenty si namaže na chleba

vana  |  21. 04. 2020 08:03

Souhlasím s autorem článku, ten dojezd je skutečně těžko uvěřitelný. Budou rádi když jim to dojede půlku toho co slibujou

Stačí vzít v úvahu kapacitu baterie s rozměry a bezpochyby značnou hmotností auta a porovnat jakou reálnou spotřebu má lehčí a rozměrově menší konkurence

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  21. 04. 2020 10:37

Asi tak... jenom absolutní naivka uvěří, že tato velká a těžká krabice bude mít spotřebu kolem 17 kWh/100 km. To je tak na úrovni dnešních EV nižší střední třídy

Podle mě to auto nikdy na silnici reálně neuvidíme...

Odpovědět  |   | 
Tomas Fuk  |  21. 04. 2020 11:25

Ono asi nebude nic složitého předělat Escalade na elektřinu, obzvlášť pro firmu, která s tím umí pracovat. Dostat to legálně na silnice bude podstatně horší (v Evropě spíš nemožné) a sehnat zákazníky, kteří by byli ochotni zaplatit šílenou cenu velmi málo pravděpodobné.
Solár na střeše 700W odpovídá pouhým dvěma špičkovým panelům nebo třem průměrným,....že by se tam víc nevešlo?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  21. 04. 2020 12:11

Když se podíváš na normované dojezdy, tak to při navržené kapacitě baterií není nemožné. Tesla při 100 kWh taky mluví o 600 km. Skutečný dojezd ale takový rozhodně nebude.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  21. 04. 2020 14:47

Tesla model X 100kWh má dle WLTP 507 km. A to je menší, méně výkonná a řekl bych, že bude mít lepší aerodynamiku. Tato krabice rozhodně nebude mít dle WLTP lepší spotřebu než Tesla X, takže o tom, že se co i jenom přiblíží k 1000 km, může akorát tak snít.

Ale řekl bych, že diskuse je zbytečná, toto na silnici v reálu asi těžko uvidíme

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  21. 04. 2020 21:37

dle WLTP má sice 507, ale reálná zkušenost říká něco kolem 350km. Audi a Jaguar s 85kWh píší ca 450 a realita je jako u X stěží 350. Že by daleko větší a těžší hranatá škatule s aerodynamikou padáku žrala o 15kWh/100km méně, to je humorná představa.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  21. 04. 2020 13:16

To poblbnutí zelenou elektrikou začíná být jako groteska, ale stejně to plno lidí ještě žere.

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  21. 04. 2020 21:38

Jezdit na elektřinu je velice příjemné. Vo tom žádná. Ale není to ani levné a ani eco.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  21. 04. 2020 22:27

Jediné skutečné "eco" je nejezdit. Vše ostatní je jen o minimalizaci škod.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  21. 04. 2020 08:08

Na tohle dle vnějších parametrů+takové baterky bude třeba řidičák C1.

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  21. 04. 2020 08:43

v USA si na limit 3500kg nehrají

Odpovědět  |   | 
Karel Kolmáš  |  21. 04. 2020 08:50

Elektrická SUV chtěli před časm dělat snad všichni, (od Číny, přes Borgward až po Dyson vysavače) většinu ale na silnicích nepotkáváme. Obávám se, že to bude stejné. Rozhodující je podle mě pohon a na ten nějaký technický náskok nemají. Takže diskuze je bezpředmětná. A udělat zbytek auta si představují jak hurvínek válku. V balíku bude ten, kdo zvládne vyvinout nový lepší pohon a ten nabídnout stávajícím automobilkám. Ale udělat na koleně lepší elektro auto než jiní jsou pohádky ovčí babičky.

Odpovědět  |   | 
brk77  |  21. 04. 2020 09:13

Omlouvám se za -, jsem se uklikl. Samozřejmě souhlasím.

Ono hlavně udělat auto na baterky, co jezdí, možná stačilo kolem toho roku 2008, kdy Tesla uvedla na trh svůj Roadster. Dnes se u podobných aut čeká, že to jezdí alespoň částečně samo. Jak dlouho na tom pracuje Tesla? 10, 15 let? Tesla je lídr oboru a i tak se u toho jejich autopilota člověk někdy nestačí divit. Třeba až letos to nějak naučili semafory v USA.

Možná by měli vyhodit 6 sedaček a dodělat to spíš jako konkurenci Transitu, když už mermomocí musí stavět auta.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  22. 04. 2020 08:28

ten kdo to umi a dela to tak je Rimac, vyvyji a prodava automobilkam dane know-how

Odpovědět  |   | 
0laf Pedersen  |  21. 04. 2020 09:24

Takove technologie jsou budoucnosti lidstva. Moc se mi tenhle projekt libi.

Odpovědět  |   | 
Martin P.  |  21. 04. 2020 10:42

Vzhledem k tomu že největší koncerny si bez USA trhu poradí zato USA bez dovozu ne sou taková velká ramena k smíchu. Koncern Toyota , VW, nebo Fiat nedoženou a mimo USa to prodejné nebude. Hlavně až to nějaký evangelikální negramot z Iowy bude montovat, to bude kvalita. Tedy pokud už přijde i do práce...

Odpovědět  |   | 
Tomas Fuk  |  21. 04. 2020 11:26

Odpovědět  |   | 
iPace  |  21. 04. 2020 13:42

pro takove auto by byla vhodna i Cina, tam se Escalade taky celkem dari

Odpovědět  |   | 
Martin P.  |  21. 04. 2020 15:23

Jenže Čína to vyrobí sama rychleji, levněji, kvalitněji. Hlavně nejde o Escalade , ale o Cadillac . Číňané si obzvláště potrpí na západní značky. A firmy s "neznámým" jménem nemají takové postavení.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  21. 04. 2020 17:16

sak Escalade je Cadillac a v Cine se vyrabi a prodava jak Cadillac Escalade pro Cinu, tak i jeho cisnky sourozenec, jen pro Cinu se pak v Cine vyrabela a mozna jeste vyrabi verze limisine se zvysenou strechou, ktera se jinde neprodavala a neprodava Escalade se v Cine dost casto pouziva jako luxusni hotel-shuttle

Odpovědět  |   | 
iPace  |  21. 04. 2020 13:37

nesmysl a cele to pusoby jen jako snaha o podvod, vizualizase toho auta jak uroven prelomu stoleti a parametry jen tak vypustene do vetru, ale vesmes to dava smysl jako prestavba prave Escalade ESV na elektriku, kdysi k tomuto autu od Cadillacu dal nekdo z Kreisel electric vyjadreni, ze to auto by se melo dat pohodlne predelat na BEV kde by se pohodlne vesla baterie okolo 200-250kWh, pritom jen veci spojene s pohonym ustrojim v ESV vazi cca 1.1 tuny, celkove to auto ma v zakladu cca 2.75 tuny, takze pokud by se povedlo do toho dostat pohon s baterii o podobne vaze, tak by to jako BEV nemuselo preskocit 3 tuny, otazka by pak byla jen ohledne ceny a kolik by takova prestavba v nejake 100 kusove serii stala, a tam si myslim je kamen urazu, do 40-50 tisic dolaru s takovou baterii 200kWh+ se takova prestavba ac serie treba 100 aut proste neda dostat

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 100 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků

Nejčtenější články

Rez a špína jako umění? Americký trend patinových Volkswagenů dobývá svět

Rez a špína jako umění? Americký trend pati…

Stále rostoucí trend patinovaných vozů se z Ameriky postupně rozrůstá do celého světa. Jedna z nejsilnějších komunit je ta okolo vzduchem chlazených Volkswagenů. Vybrali jsme některé zajímavé kousky.

6.  5.  2020 | | 8 N/A
Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie v Praze? Jedním z nich jezdí i Leoš Mareš!

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie…

Sedm luxusních automobilů a řada luxusních hodinek jsou jenom špičkou ledovce.

21.  2.  2020 | | 15 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

26.  5.  2020 | | 58 N/A
Moderní Škoda 740 měla nahradit Škodu 100/110. Politika ji nakonec poslala k ledu

Moderní Škoda 740 měla nahradit Škodu 100/1…

Není tajemstvím, že modely 105 a 120 byly beznadějně zastaralé už v době své premiéry. Místo nich měla dorazit Škoda 740 s motorem vpředu, systémem transaxle a pohonem zadních kol. Šanci na plnohodnotný život ale nikdy nedostala.

30.  5.  2020 | | 29 N/A
Znáte Škodu 1100 OHC Coupé? Vypadala světově, potopily ji však zbytečné chyby

Znáte Škodu 1100 OHC Coupé? Vypadala světov…

Kromě hrstky notoricky známých škodováckých kupé najdeme v historii domácí značky i pár kousků, o nichž se dnes už moc nemluví. Mezi tyto rarity patří i elegantní Škoda 1100 OHC Coupé.

23.  5.  2020 | | 14 N/A