Výrobce solárních panelů chce elektrické SUV. Konkurenty si namaže na chleba

Obří SUV o rozměrech Cadillacu Escalade má na jedno nabití ujet až 1126 kilometrů. Dali byste společnosti předem 4,5 milionu korun?

Žijeme v době, kdy vám k prodeji drahého produktu stačí šikovný grafický render toho, co plánujete postavit. Pokud máte věhlasnou firmu, vlastně k tomu ani žádnou grafiku nepotřebujete a stačí vám prosté oznámení. Pokud o vás široká veřejnost ještě nikdy neslyšela, potřebujete příběh, dokonalý design a konečný produkt musí být na trhu opravdu potřeba, nebo by měl alespoň nabízet něco zajímavého.

Krásným příkladem je nedávno představená francouzská elektrická motorka. Motorek je na trhu sice již dost, ale v Newron Motors pojali celkový produkt jako umění a celé to najednou začalo dávat smysl, protože výsledek je jedním slovem krásný. Pak tu ale máme poslední zprávu od výrobců solárních panelů z New Jersey, kteří u svého nového nečekaného produktu jednoduše vsadili na velká čísla a know-how z předchozího byznysu.

Autopilot Tesly už pozná i červenou na semaforu. Funkci ale nevyzkouší jen tak někdo

Autopilot Tesly už pozná i červenou na semaforu. Funkci ale nevyzkouší jen tak někdo

Společnost Triton Solar, za kterou stojí Ind Himanshu Patel, se totiž rozhodla, že po osmi letech ve fotovoltaice zkusí využít získané zkušenosti a pustí se výroby elektromobilů. A ne jen tak ledajakých. Společnost totiž nemá malých cílů a její prvotina má být opulentní SUV pro osm lidí.

Původně měl být první model společnosti sportovním vozem. Po detailní analýze trhu se ale rozhodlo pro SUV, protože velké a prostorné vozy jasně kralují prodejům předních výrobců automobilek. Na voze pojmenovaném Model H pracují prý již osmnáct měsíců, a to bez předchozích zkušeností v automobilovém průmyslu.

Bollinger ukázal další prototypy elektrických off-roadů B1 a B2. K výrobě mají blízko

Bollinger ukázal další prototypy elektrických off-roadů B1 a B2. K výrobě mají blízko

Na tom není nic špatného, vždyť Peugeot v minulosti také vyráběl munici. Obavy ale trochu máme ze slibů, které společnost pro svůj ještě nedodělaný produkt stanovila. Předně má mít čtveřici motorů (každý na jednom kole), které budou čerpat energii z baterií o kapacitě 200 kWh. Celá soustava motorů má pak mít výkon 1500 koní a stovku má vůz udolat asi za tři sekundy.

Na jedno nabití má Model H ujet těžko uvěřitelných 1126 kilometrů. To je zatím snad nejoptimističtější údaj, který jsme kdy viděli. Perličkou na závěr je pak možnost tahat až téměř sedmitunový vlek. Tyto údaje však platí pro verzi Performance. K mání bude i slabší verze se 150kWh baterií a výkonem „pouze“ 1000 koní.

SUV už máme dostatek, říká šéf vývoje VW. Další však přijdou už zanedlouho

SUV už máme dostatek, říká šéf vývoje VW. Další však přijdou už zanedlouho

Vzhled vozu připomíná směsici velkých amerických SUV. Že to nemusí být náhoda, naznačují i rozměry 5689 mm na délku, 2057 mm na šířku a 1879 mm na výšku, což jsou shodou okolností identické rozměry s Cadillacem Escalade ESV předchozí generace. Dokonce i rozvor 3,3 metru je stejný.

Vzhledem k tomu, že společnost se již delší dobu zabývá solárními panely, je i jejich chystaný vůz vybavený touto technologií. Panely o výkonu 700 W se nachází na střeše a za příznivého počasí pohání nejen vnitřní okruh vozu, ale mohou pomoct i s dojezdem baterie. Ty jsou navíc také vlastní výroby.

Nový Cadillac Escalade je tady! Americká klasika opět narostla a umí jezdit sama

Nový Cadillac Escalade je tady! Americká klasika opět narostla a umí jezdit sama

Více detailů o voze zatím není známo. Nový Triton Model H chce do džungle elektrických SUV vnést trochu toho megalomanství a solárních panelů. Zájemci mohou společnosti poslat zálohu ve výši 5000 dolarů (125.000 Kč). Pokud ale chtějí být mezi prvními, kdo budou nový produkt vlastnit, mohou zaplatit v přepočtu 3.500.000 Kč za první kousky z Founder´s Edition. Verze Performance je o milion korun dražší.

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 100 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků