Vzhledem k tomu, že většinu času prostojí elektrokrám na nabíječce, tak tam má pan musk jistotu, že se pohonný systém zaručeně neopotřebuje.
Pokym ta vacsina casu je v noci nabijajuc sa za najlacnejsi prud, myslim ze to je OK. Hlavne ked kazde rano svieti "plna nadrz' :-D:-D:-D
Na Slovensku je nejlevnější proud v noci?
Na Slovensku neviem, ale v krajinach, ktore su nam vzorom urcite...
Uveď příklad.
http://www.ontario-hydro.com/index.php...
Nevim jak na Slovensku, ale u nás má elektromobilní sazba D27d nízký tarif po dobu min. 8 hodin mezi 18. a 8. hodinou...není to úplně a bezvýhradně v noci, ale na noční nabíjení je to dobře použitelné...
1) D27d není nejlevnější NT tarif2) D27d není od 18 do 08, ale max 8 hodin v tomto rozpětí. Aktuálně u mého distributora 18-22 a pak 04-08. Takže například já bych ho využil 4 hodiny denně.3) VT sazba u D27d je naopak vyšší, takže celkový přínos žádný.4) já za noc považuji tak 22-05. V tomto čase je NT jednu(!) hodinu.
Já myslel že elektromotory jsou tak spolehlivé, že žádnou záruku vlastně ani nepotřebují
Možno by to chcelo trocha pokory a prestať si myslieť, že si zjedol šalamúnovo ho.v.no. Asynchronne motory sa opotrebúvajú rovnako ako všetko, čo sa používa. Vodičom klesá vekom a vplyvom prostredia izolačná schopnosť až raz preskočí medzi nimi iskra a z tejto zakázanej lásky je skrat. Ložiská sa ničia a samozrejme nie je možné vylúčiť ani výrobnú vadu, na ktorú sa prednostne vzťahuje záruka.
jean: Když už jsi tak chytrý tak určitě víš, že záruka se v naprosté většině případů nevztahuje na běžné opotřebení. Takže ta věkem se zhoršující izolace i po letech provozu opotřebená ložiska asi nebudou ten správný příklad. S výrobní vadou ovšem souhlasím, na tu záruka samozřejmě platí
Na to ze to je prve seriove elektricke 400 konove auto v druhom roku vyroby, myslim ze vysledok je impozantny, je len otazkou kratkeho casu, kedy bude 10x spolahlivejsi nez akykovek benzin alebo nafta...:-D:-D:-D
Jestli jste odvázaný z tohoto elektromotoru, z elektrické lokomotivy budete mít orgazmus..
Uf Runner, lokomotivy a orgazmus, radsej sa ani nejdem pytat z coho striekas ty.
Pravdepodobne z motorovej lokomotívy :-D
Jeden myslel, myslel, až vymyslel fúrik (kolečko) ... a musel ho tlačiť ... :-DAlebo inak povedané: myslieť znamená h ... vedieť.
Jeden myslel a vymyslel Motúčko, tedy české kolečko (fúrik) s elektromotorem. Bravo!
Lovap: A co že se tak moc kazí v asynchronních elektromotorech ?
Nič moc. Väčšinou ide o diferák a podobne. Oni radšej menia celý blok. Nedávno bol s Muskom o tom nejaký rozhovor a spomenul tam práve to, že v drvivej väčšine prípadov výmeny pohonného ústrojenstva (mení sa celý celok. motor, invertor, diferáko-reduktor), nie je samotný motor, ale väčšinou s motorom nesúvisiaci problém.Oni to vymieňali pravdepodobne, minimálne spočiatku, aj z dôvodou skúmania chýb. V dlhotrvajúcom teste na Edmunds.com písali, že pri prvej výmene ani nedovolili technikom diagnostikovať poruchu - z ústredia im len nakázali zabaliť a poslať priamo do továrne ... Navyše, je to mladá automobilka - takže sa snažili proaktívne vymieňať aj tam, kde by bolo lacnejšie opraviť - kvôli spokojnosti zákazníkov, predsa, výmena je jednoduchšia a rýchlejšia než hľadanie poruchy a oprava.
Lovap: proč jste se mi tedy tak ironicky vysmíval ve svém prvním příspěvku, když teď potvrzujete že jsem měl pravdu, že samotné elektromotory se skutečně nekazí ?
Za to môže vaša povesť. Holt, ste známy svojimi ironickými komentármi k elektromobilom. Takže čo ste čakali než to, že aj tento váš príspevok vyznel ironicky?
Lovap: Takže když napíšu že elektromotory jsou spolehlivé a ony opravdu spolehlivé jsou tak se jedná o ironii hodnou následného zesměšnění? Asi Vám moc nerozumím.. :-/
Čo nerumiete na "ste známy ironickými poznámkami"? Potom každý váš príspevok sa zdá byť ironickým.
A vy zase jejich nepodloženým adorováním. Ono je těžké Vás nenaštvat, stačí v nehodnou chvíli zopakovat některé vaše vlastní tvrzení, nebo zmínit pro elektromobily nepříznivý fakt, a na konflikt je zaděláno.Je příznačné, že zatímco já a jsem přesvědčen že i Vana666 bychom s elektromobily neměli problém, pokud by dosahovali kvalit konkurence, vy se za ně bijete ve svaté víře a argumenty opozice ignorujete.
Naopak,myslím si, že síce ja ich adorujem, ale vy ich zhadzujete a vôbec neberiete do úvahy argumenty druhej strany.
Kdysi se mi pokazil elektromotor ve strunové sekačce Bosch - ztratil výkon a začalo se z něj kouřit. Jestli byl asynchronní, to netuším, ale nějaký elektrikář říkal, že by se musel převinout. To samé se mi stalo u vrtačky Bosch, tam by prý podle servisu bylo nutné vyměnit stator. Zkrátka některé elektromotory se po nějakém čase používání asi nějak spotřebují a pokazí?
Kdysi jsem měl vypůjčenou úhlovou brusku Narex z půjčovny a také jsem s ní neudělal ani jeden pořádný řez. Po pár sekundách po přiložení diamantového kotouče k betonu se prudce snížily otážky a začalo se z ní od motoru kouřit. Na volnoběh bez zátěže ovšem točila bez problémů. Tak jsem ji vrátil, obvolal známé, a jeden z nich měl kupodivu úplně stejnou brusku Narex a tvrdil, že Narex je nezničitelný a nikdy nezažil, že by se Narex pokazil. Takže jsem si pro ni k němu zajel a opravdu jsem s ní vyřezal asi 40 metrů drážky do betonu naprosto bez problémů. Tzn. nářadí v půjčovnách může být také příkladem, že i u nezničitelného elektromotoru se po čase může něco opotřebovat.
Mi se elektromotor ještě nepokazil žádný, tedy pokud nepočítám vysypané ložiska. Ovšem nemám nic od Bosche
Já už taky ne, nicméně taková zkušenost z minulého století snad může posloužit jako ukázka, že se i elektromotor může pokazit. Ten elektrikář byl z nějakých strojíren, kde dělali důlní kombajny. V dolech při přetěžování to prý odcházelo předčasně před plánovanou životností a při opravách prý převíjeli motory poměrně často.
Tak havíři dokázali zničit úplně všechno, ale elektromotory v elektromobilech moc přetížit asi nejde, vzhledem k mizerným akumulátorům
s havíři jednoznačně souhlasím ;-), ale s tím přetěžováním u elektromobilů je to trochu jinak. Nicméně ty akumulátory také hrají roli, většinou ale jen kvůli jejich životnosti. Vzhledem k tomu že vysoký výkon/moment motoru využíváte pouze krátkodobě. (Např při sprintu 0-100km/h tam Model S pustí co to dá, tedy asi 600Nm/300kW, ale po těch 4,4sec co ve 100km/h pustíte plyn, pak výkon motoru okamžitě spadne někam k cca 20kW potřebných pro jízdu po rovině touto konst. rychlostí). Tudíž možnost elektromotor krátkodobě přetížit se hojně využívá, neb výsledný motor pak vyjde o poznání menší a lehčí. Např. Model S má trvalý výkon asi "jen" 160kW a přitom váží asi kolem 50kg. Elektromotor na 300kW trvale by měl spolehlivě hodně přes metrák.Tudíž motory pro elektromobily jsou na přetěžování v řádu desítek sekund běžně dimenzovány, obvykle se jedná až o 3násobek trvalého výkonu/momentu po dobu cca 30sec.
Pajda: myslím že to přetížení by bylo pro baterky ještě horší než pro samotný motor
Ta záruka není jen na samotný motor...
To je možné, ale Musk ji prodlužuje v souvislosti se spolehlivostí elektromotorů.
To ste tam vyčítal ale asi iba vy ...
S motory jako takovými žádný problém nebyl...objevily se problémy s jakýmsi uvolněným a posunutým kabelem...to Tesla zpočátku v zájmu co nejrychlejší opravy řešila výměnou celé pohonné jednotky, než přišla na to o co vlastně jde...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.