Starý e-Golf je minulostí a pozici elektrického hatchbacku už naplno zastává nové ID.3.
ID. sem, ID. tam, svou rodinu elektromobilů už Volkswagen pořádně rozjíždí a člověk by řekl, že stará generace elektrických modelů německé značky je už dávno minulostí. Ne tak docela, produkce e-Golfu, jehož nepřímým nástupcem je ID.3, totiž končí až teď. Automobilka oficiálně potvrzuje, že poslední kus elektrického Golfu sjel nyní z výrobní linky v Drážďaněch.
V USA se e-Golf dočkal vyškrtnutí z nabídky letos v březnu, přičemž jeho výroba v Evropě dále pokračovala ve Wolfsburgu ještě v létě, načež se posledním místem výroby staly právě Drážďany. Mluvíme přitom ještě o staré sedmé generaci Golfu, jejíž elektrická varianta odstartovala produkci v roce 2014.
Jenom v Drážďanech se od března 2017 vyrobilo celkem 50.401 kusů e-Golfu, zatímco konečná číslovka produkce stojí na 145.561 exemplářích. Nepřekvapí, že Golf na baterky tedy patřil k nejpopulárnějším elektromobilům na evropském trhu. Velkého zájmu se dočkal doma v Německu a především v Norsku, kde trh elektrických vozů už dávno převálcoval tradiční spalovací auta.
Místo e-Golfu tak nejenom v prodejích v Norsku, ale také na výrobní lince v Drážďanech nahradí Volkswagen ID.3. Produkce nového elektromobilu má v továrně VW započít na konci ledna po nutné rekonstrukci. Podobně jako tomu bylo ve Cvikově, kde už se nicméně vyrábí pouze elektromobily ID.3 a ID.4.