Výroba Volkswagenu e-Golf byla ukončena až nyní. Na linku se teď chystá ID.3

Starý e-Golf je minulostí a pozici elektrického hatchbacku už naplno zastává nové ID.3.

ID. sem, ID. tam, svou rodinu elektromobilů už Volkswagen pořádně rozjíždí a člověk by řekl, že stará generace elektrických modelů německé značky je už dávno minulostí. Ne tak docela, produkce e-Golfu, jehož nepřímým nástupcem je ID.3, totiž končí až teď. Automobilka oficiálně potvrzuje, že poslední kus elektrického Golfu sjel nyní z výrobní linky v Drážďaněch.

V Česku už koupíte VW ID.3 s dojezdem 542 km. Nevyhnul se však kompromisům

V Česku už koupíte VW ID.3 s dojezdem 542 km. Nevyhnul se však kompromisům

V USA se e-Golf dočkal vyškrtnutí z nabídky letos v březnu, přičemž jeho výroba v Evropě dále pokračovala ve Wolfsburgu ještě v létě, načež se posledním místem výroby staly právě Drážďany. Mluvíme přitom ještě o staré sedmé generaci Golfu, jejíž elektrická varianta odstartovala produkci v roce 2014.

Jenom v Drážďanech se od března 2017 vyrobilo celkem 50.401 kusů e-Golfu, zatímco konečná číslovka produkce stojí na 145.561 exemplářích. Nepřekvapí, že Golf na baterky tedy patřil k nejpopulárnějším elektromobilům na evropském trhu. Velkého zájmu se dočkal doma v Německu a především v Norsku, kde trh elektrických vozů už dávno převálcoval tradiční spalovací auta.

VW ID.4 jde do prodeje v dalších verzích. Základní cenovku tlačí zase o něco níže

VW ID.4 jde do prodeje v dalších verzích. Základní cenovku tlačí zase o něco níže

Místo e-Golfu tak nejenom v prodejích v Norsku, ale také na výrobní lince v Drážďanech nahradí Volkswagen ID.3. Produkce nového elektromobilu má v továrně VW započít na konci ledna po nutné rekonstrukci. Podobně jako tomu bylo ve Cvikově, kde už se nicméně vyrábí pouze elektromobily ID.3 a ID.4.

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf je dlouholetým bestsellerem nižší střední třídy v Evropě. Oblibu si získal širokou nabídkou verzí, přívětivou ergonomií a solidními jízdními vlastnostmi. V současnosti je na trhu osmá generace Golfu.

Ceny, výbava, data • Test VW Golf 1.5 eTSI • Minitest VW Golf 2.0 TDI • VW Golf GTI První jízda • VW Golf Variant a Alltrack • VW Golf GTI vs. GTE

TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 74 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 57 příspěvků