Výroba v Nošovicích už jede naplno. Kde všude potkáte vozy vyrobené u nás?

Faceliftová verze Hyundai i30 již sjíždí z výrobních linek nošovického závodu ve všech verzích. Vozy jsou určené především pro Evropu, ale setkat se nimi můžete třeba i v Maroku.

Hyundai i30 si na začátku letošního roku prošel faceliftem, který mu nadělil upravený styling, lehce upravený interiér a nové hybridní motory. V polovině května jsme vás informovali o blížícím se náběhu novinky do výroby v Nošovicích, k čemuž došlo v pondělí 25. května po šestitýdenní odstávce z důvodu pandemie koronaviru.

Policie ČR dále elektrifikuje. Ode dneška pomáhá a chrání také v Hyundaích Ioniq

Policie ČR dále elektrifikuje. Ode dneška pomáhá a chrání také v Hyundaích Ioniq

Nošovice nyní informují, že měsíc od zahájení výroby prvních kusů faceliftu Hyundaie i30, sjíždí z výrobních linek už kompletní modelová řada včetně sportovně střižených verzí N Line (hatchback N Line naběhl do výroby 15.6.). Jako poslední se do výroby dostala verze Fastback N Line, která poprvé sjela z výrobní linky 22. června a první kus putuje do Německa.

Model i30 byl prvním vozem, který se v Nošovicích v roce 2008 vyrobil. „Za 11 a půl roku jsme jich v Nošovicích vyrobili již 1.170.000 kusů. Modelovou řadu i30 vyrábíme ve všech modifikacích především pro evropské trhy. Loni tyto vozy nejčastěji putovaly do Německa, Španělska, České republiky, Velké Británie a Polska,“ uvedl vedoucí subdivize výroby Miroslav Jasiok.

Korejce je třeba brát vážně. Historie eko-modelů značky Hyundai to jen dokazuje

Korejce je třeba brát vážně. Historie eko-modelů značky Hyundai to jen dokazuje

I když jsou vozy vyrobené u nás určeny především pro Evropu, můžete se s některými kousky potkat i mnohem dál. Pár jich jezdí v Maroku, Singapuru či na Novém Zélandu. Celkově tak můžete na vozy vyrobené u nás narazit ve čtyřiceti zemích.

Hyundai i30 HB po faceliftu: Technická data a české ceny zážehových motorů
Motor 1.5 CVVT 1.0 T-GDI 1.0 T-GDI 48V 1.5 T-GDI 48V
Převodovka 6M 6M(7A) 6M(7A) 6M(7A)
Zdvihový objem [cm3] 1498 998 998 1482
Válce/ventily 4/4 3/4 3/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 81/6000 88/6000 88/6000 118/5500
Točivý moment [N.m/min] 144/3500 172/1500 172/1500 253/1500
Maximální rychlost [km/h] 187 196 196 210
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,3 11,2 11,2 8,4(8,6)
Pohotovostní hmotnost [kg] 1176 1204(1234) 1216(1246) 1250(1282)
Komb. spotřeba [l/100 km] neuvedena neuvedena neuvedena neuvedena
Cena Start [Kč] 319.990 - - -
Cena Start Plus [Kč] 329.990 349.990 - -
Cena Comfort [Kč] 369.990 389.990 409.990 439.990
Cena Smart [Kč] 399.990 419.990 439.990 469.990
Cena Style [Kč] - - - 519.990
Údaje v závorkách platí pro automatickou převodovku za 50.000 Kč, ceny platí od 1.4. 2020
Hyundai i30 HB po faceliftu: Technická data a české ceny vznětových motorů
Motor 1.6 CRDi 1.6 CRDi 48V
Převodovka 6M(7A) 6M(7A)
Zdvihový objem [cm3] 1598 1598
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 85/4000 100/4000
Točivý moment [N.m/min] 280(300)/1500 280(320)/1500(2000)
Maximální rychlost [km/h] 192 200
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,9 10,2(9,9)
Pohotovostní hmotnost [kg] 1313(1343) 1313(1343)
Komb. spotřeba [l/100 km] neuvedena neuvedena
Cena Start [Kč] - -
Cena Start Plus [Kč] 389.990 -
Cena Comfort [Kč] 429.990 -
Cena Smart [Kč] 459.990 479.990
Cena Style [Kč] 509.990 529.990
Údaje v závorkách platí pro automatickou převodovku za 50.000 Kč, ceny platí od 1.4. 2020
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

dnes | Jiří Baborský | 5 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 30 příspěvků
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

Dacia Duster 1.0 TCe LPG

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | Jan Mička | 107 příspěvků