Především britští fanoušci byli u vytržení z návratu svérázné domácí automobilky TVR. Po nešťastné minulosti se zdálo, že malosériová sportovní značka je opravdu zpátky a novou generací kupé Griffith naváže na dřívější práci. | TVR Griffith Zdroj: TVR

Především britští fanoušci byli u vytržení z návratu svérázné domácí automobilky TVR. Po nešťastné minulosti se zdálo, že malosériová sportovní značka je opravdu zpátky a novou generací kupé Griffith naváže na dřívější práci. | TVR Griffith | Zdroj: TVR

Prvotní nadšení z roku 2017 ale jaksi opadlo, jelikož máme rok 2020 a TVR zatím nedodalo zájemcům jediné auto. | TVR Griffith Zdroj: TVR

Prvotní nadšení z roku 2017 ale jaksi opadlo, jelikož máme rok 2020 a TVR zatím nedodalo zájemcům jediné auto. | TVR Griffith | Zdroj: TVR

Produkce Griffithu měla započít na konci roku 2018, začátkem následujícího roku se však objevily zprávy, že výroba bude opožděna kvůli  regulacím místní vlády Walesu  ohledně renovace továrny TVR. | TVR Griffith Zdroj: TVR

Produkce Griffithu měla započít na konci roku 2018, začátkem následujícího roku se však objevily zprávy, že výroba bude opožděna kvůli regulacím místní vlády Walesu ohledně renovace továrny TVR. | TVR Griffith | Zdroj: TVR

Přesuňme se do současnosti a vedení automobilky je stále v pomalém byrokratickém procesu a „tvrdě pracuje s velšskou vládou na vyřešení problémů a odstartování produkce“. | TVR Griffith Zdroj: TVR

Přesuňme se do současnosti a vedení automobilky je stále v pomalém byrokratickém procesu a „tvrdě pracuje s velšskou vládou na vyřešení problémů a odstartování produkce“. | TVR Griffith | Zdroj: TVR

Na vině je tedy stále vláda Walesu, která v automobilce TVR vlastní tři procenta. Továrna prý stále potřebuje novou střechu, takže začátek produkce lze počítat až po dokončení revitalizace výrobních prostor. Kdy celý tento proces skončí, to samozřejmě nikdo neví. | TVR Griffith Zdroj: TVR

Na vině je tedy stále vláda Walesu, která v automobilce TVR vlastní tři procenta. Továrna prý stále potřebuje novou střechu, takže začátek produkce lze počítat až po dokončení revitalizace výrobních prostor. Kdy celý tento proces skončí, to samozřejmě nikdo neví. | TVR Griffith | Zdroj: TVR

Jak to ale vypadá, prozatím se první pětistovka zájemců svých vozů nedočká. Hrstka nedočkavců už přitom složila zálohy v březnu 2017 a ve výsledku má každý zaplatit konečnou částku 90.000 liber, tedy asi 2,7 milionu korun. | TVR Griffith Zdroj: TVR

Jak to ale vypadá, prozatím se první pětistovka zájemců svých vozů nedočká. Hrstka nedočkavců už přitom složila zálohy v březnu 2017 a ve výsledku má každý zaplatit konečnou částku 90.000 liber, tedy asi 2,7 milionu korun. | TVR Griffith | Zdroj: TVR

Jediným vyrobeným a na silnici homologovaných kusem Griffithu je testovací/prezentační vozidlo, které značka ukázala při oficiální premiéře. | TVR Griffith Zdroj: TVR

Jediným vyrobeným a na silnici homologovaných kusem Griffithu je testovací/prezentační vozidlo, které značka ukázala při oficiální premiéře. | TVR Griffith | Zdroj: TVR

Pro připomenutí, zadní kola sporťáku pohání pětilitrový atmosférický osmiválec původem od Fordu, nicméně dále vyladěný mistry z Cosworthu. | TVR Griffith Zdroj: TVR

Pro připomenutí, zadní kola sporťáku pohání pětilitrový atmosférický osmiválec původem od Fordu, nicméně dále vyladěný mistry z Cosworthu. | TVR Griffith | Zdroj: TVR

Výkon 368 kW (500 koní) pak není zrovna málo v kombinaci s pohotovostní hmotností 1250 kg. Nechybí klasická manuální převodovka. Zrychlení na 100 km/h zvládne Griffith pod 4 vteřiny a maximálně dosáhne rychlosti 320 km/h. | TVR Griffith Zdroj: TVR

Výkon 368 kW (500 koní) pak není zrovna málo v kombinaci s pohotovostní hmotností 1250 kg. Nechybí klasická manuální převodovka. Zrychlení na 100 km/h zvládne Griffith pod 4 vteřiny a maximálně dosáhne rychlosti 320 km/h. | TVR Griffith | Zdroj: TVR

TVR Griffith Zdroj: TVR

TVR Griffith | Zdroj: TVR

Prvotní nadšení z roku 2017 ale jaksi opadlo, jelikož máme rok 2020 a TVR zatím nedodalo zájemcům jediné auto. | TVR Griffith Zdroj: TVR
Produkce Griffithu měla započít na konci roku 2018, začátkem následujícího roku se však objevily zprávy, že výroba bude opožděna kvůli  regulacím místní vlády Walesu  ohledně renovace továrny TVR. | TVR Griffith Zdroj: TVR
Přesuňme se do současnosti a vedení automobilky je stále v pomalém byrokratickém procesu a „tvrdě pracuje s velšskou vládou na vyřešení problémů a odstartování produkce“. | TVR Griffith Zdroj: TVR
Na vině je tedy stále vláda Walesu, která v automobilce TVR vlastní tři procenta. Továrna prý stále potřebuje novou střechu, takže začátek produkce lze počítat až po dokončení revitalizace výrobních prostor. Kdy celý tento proces skončí, to samozřejmě nikdo neví. | TVR Griffith Zdroj: TVR
10
Fotogalerie

Výroba TVR Griffith se stále nerozjela. Továrna se rozpadá, zájemci čekají už třetím rokem

Už tomu budou tři roky od slavnostního představení. Projekt nového TVR však stále naráží na překážky.

Především britští fanoušci byli u vytržení z návratu svérázné domácí automobilky TVR. Po nešťastné minulosti se zdálo, že malosériová sportovní značka je opravdu zpátky a novou generací kupé Griffith naváže na dřívější práci. Prvotní nadšení z roku 2017 ale jaksi opadlo, jelikož máme rok 2020 a TVR zatím nedodalo zájemcům jediné auto.

Produkce Griffithu měla započít na konci roku 2018, začátkem následujícího roku se však objevily zprávy, že výroba bude opožděna kvůli regulacím místní vlády Walesu ohledně renovace továrny TVR. Přesuňme se do současnosti a vedení automobilky je stále v pomalém byrokratickém procesu a „tvrdě pracuje s velšskou vládou na vyřešení problémů a odstartování produkce“.

Na vině je tedy stále vláda Walesu, která v automobilce TVR vlastní tři procenta. Továrna prý stále potřebuje novou střechu, takže začátek produkce lze počítat až po dokončení revitalizace výrobních prostor. Kdy celý tento proces skončí, to samozřejmě nikdo neví.

Jak to ale vypadá, prozatím se první pětistovka zájemců svých vozů nedočká. Hrstka nedočkavců už přitom složila zálohy v březnu 2017 a ve výsledku má každý zaplatit konečnou částku 90.000 liber, tedy asi 2,7 milionu korun. Jediným vyrobeným a na silnici homologovaných kusem Griffithu je testovací/prezentační vozidlo, které značka ukázala při oficiální premiéře.

Pro připomenutí, zadní kola sporťáku pohání pětilitrový atmosférický osmiválec původem od Fordu, nicméně dále vyladěný mistry z Cosworthu. Výkon 368 kW (500 koní) pak není zrovna málo v kombinaci s pohotovostní hmotností 1250 kg. Nechybí klasická manuální převodovka. Zrychlení na 100 km/h zvládne Griffith pod 4 vteřiny a maximálně dosáhne rychlosti 320 km/h.

Doporučujeme

Články odjinud