Už tomu budou tři roky od slavnostního představení. Projekt nového TVR však stále naráží na překážky.
Především britští fanoušci byli u vytržení z návratu svérázné domácí automobilky TVR. Po nešťastné minulosti se zdálo, že malosériová sportovní značka je opravdu zpátky a novou generací kupé Griffith naváže na dřívější práci. Prvotní nadšení z roku 2017 ale jaksi opadlo, jelikož máme rok 2020 a TVR zatím nedodalo zájemcům jediné auto.
Produkce Griffithu měla započít na konci roku 2018, začátkem následujícího roku se však objevily zprávy, že výroba bude opožděna kvůli regulacím místní vlády Walesu ohledně renovace továrny TVR. Přesuňme se do současnosti a vedení automobilky je stále v pomalém byrokratickém procesu a „tvrdě pracuje s velšskou vládou na vyřešení problémů a odstartování produkce“.
Na vině je tedy stále vláda Walesu, která v automobilce TVR vlastní tři procenta. Továrna prý stále potřebuje novou střechu, takže začátek produkce lze počítat až po dokončení revitalizace výrobních prostor. Kdy celý tento proces skončí, to samozřejmě nikdo neví.
Jak to ale vypadá, prozatím se první pětistovka zájemců svých vozů nedočká. Hrstka nedočkavců už přitom složila zálohy v březnu 2017 a ve výsledku má každý zaplatit konečnou částku 90.000 liber, tedy asi 2,7 milionu korun. Jediným vyrobeným a na silnici homologovaných kusem Griffithu je testovací/prezentační vozidlo, které značka ukázala při oficiální premiéře.
Pro připomenutí, zadní kola sporťáku pohání pětilitrový atmosférický osmiválec původem od Fordu, nicméně dále vyladěný mistry z Cosworthu. Výkon 368 kW (500 koní) pak není zrovna málo v kombinaci s pohotovostní hmotností 1250 kg. Nechybí klasická manuální převodovka. Zrychlení na 100 km/h zvládne Griffith pod 4 vteřiny a maximálně dosáhne rychlosti 320 km/h.