Výroba Toyoty bZ4X a Subaru Soltera opět běží. Banální problém automobilky řešily tři měsíce

Krátce po spuštění výroby elektromobilů Toyota bZ4X a Subaru Solterra se proces zastavil kvůli vadné součástce. Po třech měsících výroba opět běží.

Koncem června jsme vás informovali o velké svolávací akci modelů Toyota bZ4X a Subaru Soltera, které se vyrábějí ve fabrice Toyota Motomachi v Japonsku. Japonský bezpečnostní úřad tehdy upozornil, že nevhodné šrouby kol se mohou při prudkém brzdění a náhlých změnách směru uvolnit, a v extrémním případě přivodit ztrátu kola.

Toyota tehdy reagovala doporučením přestat vozy okamžité používat a vyhlásila svolávací akci na přibližně 2700 automobilů. Drtivá většina potenciálně rizikových vozů byla dodána na evropský trh (2200 kusů), dalších 280 putovalo do USA, 110 jich zůstalo v Japonsku a zbylých 60 se prodalo v Asii. Problém se dotkl i 2600 kusů Subaru Solterra, kde byla ale náprava mnohem jednodušší. Vozy totiž byly určeny dealerům, takže zázemí prodejní sítě vůbec neopustily.

Vadné šrouby byly u všech automobilů vyměněny a v současné době by již měla výroba běžet naplno v normálním režimu. Přestože se jednalo o celkem jednoduchou nápravu problému, Toyotě trvalo téměř tři měsíce vše napravit.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Diskuze (9) Další článek: Honda se pokouší uspět mezi elektrickými SUV. Nový Prologue má americký základ a nevypadá špatně

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,