Výroba SUV koncernu VW v Bratislavě pokračuje. Stávka vymohla vyšší platy

Odbory v bratislavském závodě Volkswagenu si stávkou vymohly novou kolektivní smlouvu zahrnující i významné zvýšení platů
Výroba SUV koncernu VW v Bratislavě pokračuje. Stávka vymohla vyšší platy

Pět set eur hned a poté během roku a půl zvýšení zaměstnaneckých platů o zhruba čtrnáct procent.

To je výsledek dohody odborářů a vedení závodu Volkswagen v Bratislavě, kde zhruba 12000 zaměstnanců vyrábí kromě trojice minivozů (Up!, Mii a Citigo) také žádaná SUV Volkswagen Touareg a Audi Q7.

Audi SQ7 je monstrum s motorem 4.0 TDI V8 a elektrickým turbem

Audi SQ7 je monstrum s motorem 4.0 TDI V8 a elektrickým turbem

Kvůli nesouhlasu s navrhovaným zvýšením mezd, když odboráři žádali 16 procent a vedení firmy jen osm a půl, se výroba SUV na šest dní zastavila. 

Nakonec se obě strany dohodly na tom, že současný průměrný zaměstnanecký plat, který je už teď dvakrát tak vysoký s porovnání průměrnou slovenskou mzdou (1804 eur - v přepočtu přes 47 000 Kč) se v několika krocích navýší.

Fotogalerie: Podívejte se, jak bude vypadat nový Volkswagen Touareg

Fotogalerie: Podívejte se, jak bude vypadat nový Volkswagen Touareg

První zvýšení o 4,7 procenta nastane dokonce zpětně - od prvního června, o stejnou částku narostou platy od ledna příštího roku a konečné navýšení proběhne v listopadu 2018. Navíc všem zaměstnancům přistane na kontě mimořádný bonus 500 eur.

Nyní uzavřená kolektivní smlouva je platná do konce srpna roku 2019.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 54 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků