Výroba SUV koncernu VW v Bratislavě pokračuje. Stávka vymohla vyšší platy

Odbory v bratislavském závodě Volkswagenu si stávkou vymohly novou kolektivní smlouvu zahrnující i významné zvýšení platů
Výroba SUV koncernu VW v Bratislavě pokračuje. Stávka vymohla vyšší platy

Pět set eur hned a poté během roku a půl zvýšení zaměstnaneckých platů o zhruba čtrnáct procent.

To je výsledek dohody odborářů a vedení závodu Volkswagen v Bratislavě, kde zhruba 12000 zaměstnanců vyrábí kromě trojice minivozů (Up!, Mii a Citigo) také žádaná SUV Volkswagen Touareg a Audi Q7.

Audi SQ7 je monstrum s motorem 4.0 TDI V8 a elektrickým turbem

Audi SQ7 je monstrum s motorem 4.0 TDI V8 a elektrickým turbem

Kvůli nesouhlasu s navrhovaným zvýšením mezd, když odboráři žádali 16 procent a vedení firmy jen osm a půl, se výroba SUV na šest dní zastavila. 

Nakonec se obě strany dohodly na tom, že současný průměrný zaměstnanecký plat, který je už teď dvakrát tak vysoký s porovnání průměrnou slovenskou mzdou (1804 eur - v přepočtu přes 47 000 Kč) se v několika krocích navýší.

Fotogalerie: Podívejte se, jak bude vypadat nový Volkswagen Touareg

Fotogalerie: Podívejte se, jak bude vypadat nový Volkswagen Touareg

První zvýšení o 4,7 procenta nastane dokonce zpětně - od prvního června, o stejnou částku narostou platy od ledna příštího roku a konečné navýšení proběhne v listopadu 2018. Navíc všem zaměstnancům přistane na kontě mimořádný bonus 500 eur.

Nyní uzavřená kolektivní smlouva je platná do konce srpna roku 2019.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků