Výroba SUV koncernu VW v Bratislavě pokračuje. Stávka vymohla vyšší platy

Odbory v bratislavském závodě Volkswagenu si stávkou vymohly novou kolektivní smlouvu zahrnující i významné zvýšení platů
Výroba SUV koncernu VW v Bratislavě pokračuje. Stávka vymohla vyšší platy

Pět set eur hned a poté během roku a půl zvýšení zaměstnaneckých platů o zhruba čtrnáct procent.

To je výsledek dohody odborářů a vedení závodu Volkswagen v Bratislavě, kde zhruba 12000 zaměstnanců vyrábí kromě trojice minivozů (Up!, Mii a Citigo) také žádaná SUV Volkswagen Touareg a Audi Q7.

Audi SQ7 je monstrum s motorem 4.0 TDI V8 a elektrickým turbem

Audi SQ7 je monstrum s motorem 4.0 TDI V8 a elektrickým turbem

Kvůli nesouhlasu s navrhovaným zvýšením mezd, když odboráři žádali 16 procent a vedení firmy jen osm a půl, se výroba SUV na šest dní zastavila. 

Nakonec se obě strany dohodly na tom, že současný průměrný zaměstnanecký plat, který je už teď dvakrát tak vysoký s porovnání průměrnou slovenskou mzdou (1804 eur - v přepočtu přes 47 000 Kč) se v několika krocích navýší.

Fotogalerie: Podívejte se, jak bude vypadat nový Volkswagen Touareg

Fotogalerie: Podívejte se, jak bude vypadat nový Volkswagen Touareg

První zvýšení o 4,7 procenta nastane dokonce zpětně - od prvního června, o stejnou částku narostou platy od ledna příštího roku a konečné navýšení proběhne v listopadu 2018. Navíc všem zaměstnancům přistane na kontě mimořádný bonus 500 eur.

Nyní uzavřená kolektivní smlouva je platná do konce srpna roku 2019.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků