Když minulý rok v březnu Land Rover představil Range Rover SV Coupé, popisoval jej jako unikátní a nejluxusnější variantu svého velkého SUV. | Range Rover SV Coupé Zdroj: Land Rover

Když minulý rok v březnu Land Rover představil Range Rover SV Coupé, popisoval jej jako unikátní a nejluxusnější variantu svého velkého SUV. | Range Rover SV Coupé | Zdroj: Land Rover

Dvoudveřová verze Range Roveru měla odkazovat na historii první generace tohoto modelu a její produkce byla už během tehdejšího autosalonu v Ženevě potvrzena na 999 kusů. | Range Rover SV Coupé Zdroj: Land Rover

Dvoudveřová verze Range Roveru měla odkazovat na historii první generace tohoto modelu a její produkce byla už během tehdejšího autosalonu v Ženevě potvrzena na 999 kusů. | Range Rover SV Coupé | Zdroj: Land Rover

Plán výroby raritní verze Range Roveru za žádanou cenovku 240.000 liber (asi 7 milionů korun) však nyní automobilka ruší. | Range Rover SV Coupé Zdroj: Land Rover

Plán výroby raritní verze Range Roveru za žádanou cenovku 240.000 liber (asi 7 milionů korun) však nyní automobilka ruší. | Range Rover SV Coupé | Zdroj: Land Rover

„Došli jsme k těžkému rozhodnutí, kdy musíme naše zákazníky informovat, že Range Rover SV Coupé bohužel nepostoupí do sériové výroby. Místo toho Land Rover zaměří své zdroje a investice na novou generaci vozidel světové úrovně," stojí v prohlášení automobilky. | Range Rover SV Coupé Zdroj: Land Rover

„Došli jsme k těžkému rozhodnutí, kdy musíme naše zákazníky informovat, že Range Rover SV Coupé bohužel nepostoupí do sériové výroby. Místo toho Land Rover zaměří své zdroje a investice na novou generaci vozidel světové úrovně," stojí v prohlášení automobilky. | Range Rover SV Coupé | Zdroj: Land Rover

„V rámci vzrušujících plánů elektrifikace, zvýšení kvality zpracování, inovace a nových technologií se budeme snažit zákazníkům i dále nabídnout výběr těch nejlepších SUV na světě." – Land Rover | Range Rover SV Coupé Zdroj: Land Rover

„V rámci vzrušujících plánů elektrifikace, zvýšení kvality zpracování, inovace a nových technologií se budeme snažit zákazníkům i dále nabídnout výběr těch nejlepších SUV na světě." – Land Rover | Range Rover SV Coupé | Zdroj: Land Rover

Land Rover chce jednoduše peníze směrovat raději do vývoje nové generace Defenderu, chystaného Discovery Sport a v neposlední řadě i do nové generace samotného Range Roveru. | Range Rover SV Coupé Zdroj: Land Rover

Land Rover chce jednoduše peníze směrovat raději do vývoje nové generace Defenderu, chystaného Discovery Sport a v neposlední řadě i do nové generace samotného Range Roveru. | Range Rover SV Coupé | Zdroj: Land Rover

Ačkoliv mluvíme o dosti unikátní myšlence (999 ks), za 7 milionů korun se „pouze dvoudveřový Range“ díval na teritorium vozů jako Bentley Bentayga a Rolls-Royce Cullinan. | Range Rover SV Coupé Zdroj: Land Rover

Ačkoliv mluvíme o dosti unikátní myšlence (999 ks), za 7 milionů korun se „pouze dvoudveřový Range“ díval na teritorium vozů jako Bentley Bentayga a Rolls-Royce Cullinan. | Range Rover SV Coupé | Zdroj: Land Rover

SV Coupé mělo být vyrobeno na upravené platformě standardního Range Roveru, kdy byly kromě absence druhého páru dveří změnami i skloněné čelní okno, bezrámová okna dveří a více se snižující linie střechy. | Range Rover SV Coupé Zdroj: Land Rover

SV Coupé mělo být vyrobeno na upravené platformě standardního Range Roveru, kdy byly kromě absence druhého páru dveří změnami i skloněné čelní okno, bezrámová okna dveří a více se snižující linie střechy. | Range Rover SV Coupé | Zdroj: Land Rover

Interiér byl pouze čtyřmístný, ale jinak se zásadněji od série nelišil. Pod kapotou mělo mít SV Coupé klasický pětilitrový osmiválec přeplňovaný kompresorem. | Range Rover SV Coupé Zdroj: Land Rover

Interiér byl pouze čtyřmístný, ale jinak se zásadněji od série nelišil. Pod kapotou mělo mít SV Coupé klasický pětilitrový osmiválec přeplňovaný kompresorem. | Range Rover SV Coupé | Zdroj: Land Rover

Dvoudveřová verze Range Roveru měla odkazovat na historii první generace tohoto modelu a její produkce byla už během tehdejšího autosalonu v Ženevě potvrzena na 999 kusů. | Range Rover SV Coupé Zdroj: Land Rover
Plán výroby raritní verze Range Roveru za žádanou cenovku 240.000 liber (asi 7 milionů korun) však nyní automobilka ruší. | Range Rover SV Coupé Zdroj: Land Rover
„Došli jsme k těžkému rozhodnutí, kdy musíme naše zákazníky informovat, že Range Rover SV Coupé bohužel nepostoupí do sériové výroby. Místo toho Land Rover zaměří své zdroje a investice na novou generaci vozidel světové úrovně," stojí v prohlášení automobilky. | Range Rover SV Coupé Zdroj: Land Rover
„V rámci vzrušujících plánů elektrifikace, zvýšení kvality zpracování, inovace a nových technologií se budeme snažit zákazníkům i dále nabídnout výběr těch nejlepších SUV na světě." – Land Rover | Range Rover SV Coupé Zdroj: Land Rover
9
Fotogalerie

Výroba Range Roveru SV Coupé zamítnuta: 999 kusů nakonec nevznikne

Land Rover bere zpět svá slova a vrcholně luxusní verzi Range Roveru s dvoudveřovou karoserií nakonec do výroby nepošle.

Když minulý rok v březnu Land Rover představil Range Rover SV Coupé, popisoval jej jako unikátní a nejluxusnější variantu svého velkého SUV. Dvoudveřová verze Range Roveru měla odkazovat na historii první generace tohoto modelu a její produkce byla už během tehdejšího autosalonu v Ženevě potvrzena na 999 kusů.

Plán výroby raritní verze Range Roveru za žádanou cenovku 240.000 liber (asi 7 milionů korun) však nyní automobilka ruší. Důvod? V nepříznivém období snižování nákladů britského výrobce, propouštějí zaměstnanců, Brexitu a ekonomických problémů na zahraničních trzích si můžete obrázek udělat sami. Land Rover nicméně přichází s následujícím prohlášením:

„Došli jsme k těžkému rozhodnutí, kdy musíme naše zákazníky informovat, že Range Rover SV Coupé bohužel nepostoupí do sériové výroby. Místo toho Land Rover zaměří své zdroje a investice na novou generaci vozidel světové úrovně. V rámci vzrušujících plánů elektrifikace, zvýšení kvality zpracování, inovace a nových technologií se budeme snažit zákazníkům i dále nabídnout výběr těch nejlepších SUV na světě," zaznělo od automobilky.

Land Rover chce jednoduše peníze směrovat raději do vývoje nové generace Defenderu, chystaného Discovery Sport a v neposlední řadě i do nové generace samotného Range Roveru. Na zváženou je také zmíněná cenovka SV Coupé. Ačkoliv mluvíme o dosti unikátní myšlence (999 ks), za 7 milionů korun se „pouze dvoudveřový Range“ díval na teritorium vozů jako Bentley Bentayga a Rolls-Royce Cullinan.

SV Coupé mělo být vyrobeno na upravené platformě standardního Range Roveru, kdy byly kromě absence druhého páru dveří změnami i skloněné čelní okno, bezrámová okna dveří a více se snižující linie střechy. Interiér byl pouze čtyřmístný, ale jinak se zásadněji od série nelišil. Pod kapotou mělo mít SV Coupé klasický pětilitrový osmiválec přeplňovaný kompresorem.

Land Rover

První vůz Land Rover vznikl ve Velké Británii v roce 1947 jako inspirace americkým Jeepem.

V roce 1978 se značka specializující se na terénní automobily oddělila od Rover Company. Vlastnilo ji BMW a Ford, od roku 2008 patří k indickému Tata Motors.

Range Rover • Range Rover Velar • Range Rover Evoque • Land Rover Discovery • Land Rover Defender

Doporučujeme

Články odjinud