Výroba Range Roveru SV Coupé zamítnuta: 999 kusů nakonec nevznikne

Land Rover bere zpět svá slova a vrcholně luxusní verzi Range Roveru s dvoudveřovou karoserií nakonec do výroby nepošle.

Když minulý rok v březnu Land Rover představil Range Rover SV Coupé, popisoval jej jako unikátní a nejluxusnější variantu svého velkého SUV. Dvoudveřová verze Range Roveru měla odkazovat na historii první generace tohoto modelu a její produkce byla už během tehdejšího autosalonu v Ženevě potvrzena na 999 kusů.

Plán výroby raritní verze Range Roveru za žádanou cenovku 240.000 liber (asi 7 milionů korun) však nyní automobilka ruší. Důvod? V nepříznivém období snižování nákladů britského výrobce, propouštějí zaměstnanců, Brexitu a ekonomických problémů na zahraničních trzích si můžete obrázek udělat sami. Land Rover nicméně přichází s následujícím prohlášením:

Nový Defender se terénu nebojí. Land Rover zveřejňuje fotky z testování

Nový Defender se terénu nebojí. Land Rover zveřejňuje fotky z testování

„Došli jsme k těžkému rozhodnutí, kdy musíme naše zákazníky informovat, že Range Rover SV Coupé bohužel nepostoupí do sériové výroby. Místo toho Land Rover zaměří své zdroje a investice na novou generaci vozidel světové úrovně. V rámci vzrušujících plánů elektrifikace, zvýšení kvality zpracování, inovace a nových technologií se budeme snažit zákazníkům i dále nabídnout výběr těch nejlepších SUV na světě," zaznělo od automobilky.

Land Rover chce jednoduše peníze směrovat raději do vývoje nové generace Defenderu, chystaného Discovery Sport a v neposlední řadě i do nové generace samotného Range Roveru. Na zváženou je také zmíněná cenovka SV Coupé. Ačkoliv mluvíme o dosti unikátní myšlence (999 ks), za 7 milionů korun se „pouze dvoudveřový Range“ díval na teritorium vozů jako Bentley Bentayga a Rolls-Royce Cullinan.

TEST Range Rover Sport SVR: Třídní šašek, kterého si zamilujete

TEST Range Rover Sport SVR: Třídní šašek, kterého si zamilujete

SV Coupé mělo být vyrobeno na upravené platformě standardního Range Roveru, kdy byly kromě absence druhého páru dveří změnami i skloněné čelní okno, bezrámová okna dveří a více se snižující linie střechy. Interiér byl pouze čtyřmístný, ale jinak se zásadněji od série nelišil. Pod kapotou mělo mít SV Coupé klasický pětilitrový osmiválec přeplňovaný kompresorem.

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 45 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 94 příspěvků