Výroba Range Roveru SV Coupé zamítnuta: 999 kusů nakonec nevznikne

Land Rover bere zpět svá slova a vrcholně luxusní verzi Range Roveru s dvoudveřovou karoserií nakonec do výroby nepošle.

Když minulý rok v březnu Land Rover představil Range Rover SV Coupé, popisoval jej jako unikátní a nejluxusnější variantu svého velkého SUV. Dvoudveřová verze Range Roveru měla odkazovat na historii první generace tohoto modelu a její produkce byla už během tehdejšího autosalonu v Ženevě potvrzena na 999 kusů.

Plán výroby raritní verze Range Roveru za žádanou cenovku 240.000 liber (asi 7 milionů korun) však nyní automobilka ruší. Důvod? V nepříznivém období snižování nákladů britského výrobce, propouštějí zaměstnanců, Brexitu a ekonomických problémů na zahraničních trzích si můžete obrázek udělat sami. Land Rover nicméně přichází s následujícím prohlášením:

Nový Defender se terénu nebojí. Land Rover zveřejňuje fotky z testování

Nový Defender se terénu nebojí. Land Rover zveřejňuje fotky z testování

„Došli jsme k těžkému rozhodnutí, kdy musíme naše zákazníky informovat, že Range Rover SV Coupé bohužel nepostoupí do sériové výroby. Místo toho Land Rover zaměří své zdroje a investice na novou generaci vozidel světové úrovně. V rámci vzrušujících plánů elektrifikace, zvýšení kvality zpracování, inovace a nových technologií se budeme snažit zákazníkům i dále nabídnout výběr těch nejlepších SUV na světě," zaznělo od automobilky.

Land Rover chce jednoduše peníze směrovat raději do vývoje nové generace Defenderu, chystaného Discovery Sport a v neposlední řadě i do nové generace samotného Range Roveru. Na zváženou je také zmíněná cenovka SV Coupé. Ačkoliv mluvíme o dosti unikátní myšlence (999 ks), za 7 milionů korun se „pouze dvoudveřový Range“ díval na teritorium vozů jako Bentley Bentayga a Rolls-Royce Cullinan.

TEST Range Rover Sport SVR: Třídní šašek, kterého si zamilujete

TEST Range Rover Sport SVR: Třídní šašek, kterého si zamilujete

SV Coupé mělo být vyrobeno na upravené platformě standardního Range Roveru, kdy byly kromě absence druhého páru dveří změnami i skloněné čelní okno, bezrámová okna dveří a více se snižující linie střechy. Interiér byl pouze čtyřmístný, ale jinak se zásadněji od série nelišil. Pod kapotou mělo mít SV Coupé klasický pětilitrový osmiválec přeplňovaný kompresorem.

První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8: Sto lidí, sto názorů

Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi (minitest)

Role vlajkové lodi je poměrně složitá. Zákazníci za své nemalé peníze chtějí to nejlepší a kompromisy jim moc nevoní. Dokázal nás vůbec nejdražší Citroën C5 Aircross přesvědčit o svých kvalitách?

10.  4.  2019 | Jan Mička | 7 příspěvků