Land Rover bere zpět svá slova a vrcholně luxusní verzi Range Roveru s dvoudveřovou karoserií nakonec do výroby nepošle.
Když minulý rok v březnu Land Rover představil Range Rover SV Coupé, popisoval jej jako unikátní a nejluxusnější variantu svého velkého SUV. Dvoudveřová verze Range Roveru měla odkazovat na historii první generace tohoto modelu a její produkce byla už během tehdejšího autosalonu v Ženevě potvrzena na 999 kusů.
Plán výroby raritní verze Range Roveru za žádanou cenovku 240.000 liber (asi 7 milionů korun) však nyní automobilka ruší. Důvod? V nepříznivém období snižování nákladů britského výrobce, propouštějí zaměstnanců, Brexitu a ekonomických problémů na zahraničních trzích si můžete obrázek udělat sami. Land Rover nicméně přichází s následujícím prohlášením:
„Došli jsme k těžkému rozhodnutí, kdy musíme naše zákazníky informovat, že Range Rover SV Coupé bohužel nepostoupí do sériové výroby. Místo toho Land Rover zaměří své zdroje a investice na novou generaci vozidel světové úrovně. V rámci vzrušujících plánů elektrifikace, zvýšení kvality zpracování, inovace a nových technologií se budeme snažit zákazníkům i dále nabídnout výběr těch nejlepších SUV na světě," zaznělo od automobilky.
Land Rover chce jednoduše peníze směrovat raději do vývoje nové generace Defenderu, chystaného Discovery Sport a v neposlední řadě i do nové generace samotného Range Roveru. Na zváženou je také zmíněná cenovka SV Coupé. Ačkoliv mluvíme o dosti unikátní myšlence (999 ks), za 7 milionů korun se „pouze dvoudveřový Range“ díval na teritorium vozů jako Bentley Bentayga a Rolls-Royce Cullinan.
SV Coupé mělo být vyrobeno na upravené platformě standardního Range Roveru, kdy byly kromě absence druhého páru dveří změnami i skloněné čelní okno, bezrámová okna dveří a více se snižující linie střechy. Interiér byl pouze čtyřmístný, ale jinak se zásadněji od série nelišil. Pod kapotou mělo mít SV Coupé klasický pětilitrový osmiválec přeplňovaný kompresorem.