Výroba Range Roveru SV Coupé zamítnuta: 999 kusů nakonec nevznikne

Land Rover bere zpět svá slova a vrcholně luxusní verzi Range Roveru s dvoudveřovou karoserií nakonec do výroby nepošle.

Když minulý rok v březnu Land Rover představil Range Rover SV Coupé, popisoval jej jako unikátní a nejluxusnější variantu svého velkého SUV. Dvoudveřová verze Range Roveru měla odkazovat na historii první generace tohoto modelu a její produkce byla už během tehdejšího autosalonu v Ženevě potvrzena na 999 kusů.

Plán výroby raritní verze Range Roveru za žádanou cenovku 240.000 liber (asi 7 milionů korun) však nyní automobilka ruší. Důvod? V nepříznivém období snižování nákladů britského výrobce, propouštějí zaměstnanců, Brexitu a ekonomických problémů na zahraničních trzích si můžete obrázek udělat sami. Land Rover nicméně přichází s následujícím prohlášením:

Nový Defender se terénu nebojí. Land Rover zveřejňuje fotky z testování

Nový Defender se terénu nebojí. Land Rover zveřejňuje fotky z testování

„Došli jsme k těžkému rozhodnutí, kdy musíme naše zákazníky informovat, že Range Rover SV Coupé bohužel nepostoupí do sériové výroby. Místo toho Land Rover zaměří své zdroje a investice na novou generaci vozidel světové úrovně. V rámci vzrušujících plánů elektrifikace, zvýšení kvality zpracování, inovace a nových technologií se budeme snažit zákazníkům i dále nabídnout výběr těch nejlepších SUV na světě," zaznělo od automobilky.

Land Rover chce jednoduše peníze směrovat raději do vývoje nové generace Defenderu, chystaného Discovery Sport a v neposlední řadě i do nové generace samotného Range Roveru. Na zváženou je také zmíněná cenovka SV Coupé. Ačkoliv mluvíme o dosti unikátní myšlence (999 ks), za 7 milionů korun se „pouze dvoudveřový Range“ díval na teritorium vozů jako Bentley Bentayga a Rolls-Royce Cullinan.

TEST Range Rover Sport SVR: Třídní šašek, kterého si zamilujete

TEST Range Rover Sport SVR: Třídní šašek, kterého si zamilujete

SV Coupé mělo být vyrobeno na upravené platformě standardního Range Roveru, kdy byly kromě absence druhého páru dveří změnami i skloněné čelní okno, bezrámová okna dveří a více se snižující linie střechy. Interiér byl pouze čtyřmístný, ale jinak se zásadněji od série nelišil. Pod kapotou mělo mít SV Coupé klasický pětilitrový osmiválec přeplňovaný kompresorem.

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

včera | Jan Mička | 108 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků