| Range Rover D350 First Edition Zdroj: Land Rover

| Range Rover D350 First Edition | Zdroj: Land Rover

| Range Rover D350 First Edition Zdroj: Land Rover

| Range Rover D350 First Edition | Zdroj: Land Rover

| Range Rover D350 First Edition Zdroj: Land Rover

| Range Rover D350 First Edition | Zdroj: Land Rover

| Range Rover D350 First Edition Zdroj: Land Rover

| Range Rover D350 First Edition | Zdroj: Land Rover

| Range Rover D350 First Edition Zdroj: Land Rover

| Range Rover D350 First Edition | Zdroj: Land Rover

| Range Rover Sport P530 First Edition Zdroj: Land Rover

| Range Rover Sport P530 First Edition | Zdroj: Land Rover

| Range Rover Sport P530 First Edition Zdroj: Land Rover

| Range Rover Sport P530 First Edition | Zdroj: Land Rover

| Range Rover Sport P530 First Edition Zdroj: Land Rover

| Range Rover Sport P530 First Edition | Zdroj: Land Rover

| Range Rover Sport P530 First Edition Zdroj: Land Rover

| Range Rover Sport P530 First Edition | Zdroj: Land Rover

| Range Rover Sport P530 First Edition Zdroj: Land Rover

| Range Rover Sport P530 First Edition | Zdroj: Land Rover

| Range Rover D350 First Edition Zdroj: Land Rover
| Range Rover D350 First Edition Zdroj: Land Rover
| Range Rover D350 First Edition Zdroj: Land Rover
| Range Rover D350 First Edition Zdroj: Land Rover
10
Fotogalerie

Výroba Range Roveru míří do Indie. Luxusní SUV bude poprvé vznikat i mimo Británii

Rozšíření produkce britského SUV do továrny v Indii je odpovědí na sílící poptávku asijského trhu.

Definitivní britské luxusní SUV už nebude výhradním artiklem domácího závodu Jaguar Land Rover v Solihullu. Automobilka totiž řeší příjemný problém – o Range Rover a Range Rover Sport je konkrétně u asijského publika stále větší zájem. Oba modely tak budou vůbec poprvé vyráběny i mimo Velkou Británii, přesněji v rozšířené mateřské továrně Tata Motors v indickém Puné.

Indie je pro JLR v tuto chvíli nejrychleji rostoucí trh. Meziročně zde vzrostly prodeje o 81 %. Stavba Range Roverů v Puné bude nicméně výhodná i pro rychlejší dodávky vozů do sousední Číny, která je pro JLR vůbec největším prodejním trhem s meziročním růstem 14,4 %. S výhodnější logistikou se očekává, že poptávka ještě vzroste díky snížení cen modelů na zdejších trzích.

„Celosvětově sledujeme nejvyšší zájem zákazníků o Range Rover v naší 53leté historii,“ uvedla Geraldine Ingham, výkonná ředitelka značky Range Rover. „A Indie je velmi důležitou součástí tohoto úspěchu.“ V Indii vznikající modely budou určeny místnímu a čínskému trhu, zatímco britský závod v Solihullu pokryje dosavadní globální trhy. Továrna v Puné už má mimochodem dlouhou historii v montáži ostatních modelů JLR, v roce 2011 zde začal vznikat Land Rover Freelander 2.

Indická produkce Range Roveru nejenže pomůže pokrýt sílící poptávku, v dosud jediném výrobním místě v Solihullu také uvolní kapacitu pro vznik očekávaného Range Roveru Electric. Na elektrické SUV už Land Rover získal během dvou měsíců od spuštění objednávek přes 16.000 rezervací. Elektromobil bude v britském závodě vznikat po boku konvenčních a plug-in hybridních verzí.

Land Rover

První vůz Land Rover vznikl ve Velké Británii v roce 1947 jako inspirace americkým Jeepem.

V roce 1978 se značka specializující se na terénní automobily oddělila od Rover Company. Vlastnilo ji BMW a Ford, od roku 2008 patří k indickému Tata Motors.

Range Rover • Range Rover Velar • Range Rover Evoque • Land Rover Discovery • Land Rover Defender

Doporučujeme

Články odjinud