Zájem o dostupnější elektromobil je podle značky vysoký. Na výrobní lince mu částečně uvolnila místo i nejprodávanější Octavia.
Nedlouho po oficiální premiéře nového elektromobilu Elroq již Škoda oznamuje spuštění výroby modelu ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi. Produkce probíhá na flexibilní lince, kde mohou současně vznikat spalovací i elektrické modely – Elroq zde sdílí místo s Enyaqem a Octavií. Do procesu montáže novinky přitom můžeme nahlédnout i díky krátkému videu, které shrnuje počátek holého skeletu SUV až po jeho finální výstupní kontrolu.
Aby byla dosažena výrobní kapacita 600 Elroqů denně, došlo vloni k přesunutí části produkce modelu Octavia do závodu v Kvasinách. Pro elektrické modely na platformě MEB se mimochodem v Mladé Boleslavi vyrábějí také bateriové systémy, které používají i další elektromobily koncernu VW. Minulý rok v prosinci zde automobilka již překonala výrobní milník jednoho milionu akumulátorů.
„Sdílení linky s elektrickým sourozencem, novým modelem Enyaq, vytváří spolu s místní výrobou bateriových systémů pro platformu MEB významné synergie ve výrobě a efektivitě nákladů, z čehož v konečném důsledku profitují naši zákazníci. Výrobou tohoto klíčového modelu v naší centrále potvrzujeme strategickou roli mladoboleslavského závodu, který je skutečným srdcem naší značky,“ dodal k zahájení výroby Andreas Dick, člen představenstva Škody Auto pro oblast Výroby a logistiky.
Ceník Elroqu již obsahuje zcela základní verzi, zlatou střední cestu ve formě specifikace 60 i sportovněji laděnou verzi Sportline. Ke specifikaci s delším dojezdem 85 nicméně během letoška doplní i vůbec nejsilnější verzi 85x s pohonem všech kol. Poptávku po novém elektromobilu popisuje Škoda jako vysokou, od premiéry v říjnu 2024 přijala do konce roku již více než 20.000 objednávek.