Výroba modelu Kia cee'd právě překročila objem 1 milion kusů

Výroba modelu Kia cee
  • Právě byla vyrobena Kia cee'd s pořadovým číslem 1 milion (od zahájení evropské výroby v r. 2006)
  • Historicky první model značky Kia navržený a vyráběný v tomto regionu
  • Model cee'd považován za reprezentanta kvalitativní revoluce značky Kia v Evropě
  • Nová edice GT Line a nové motory po downsizingu, uváděné ještě v tomto roce

Praha, 21. května 2015 – Společnost Kia Motors v Evropě vyrobila již miliontý model s označením cee'd, čímž dosáhla významného milníku ve výrobě vozu, jenž se zde vyrábí od roku 2006. Model cee'd od svého uvedení na evropské trhy před devíti lety sehrál významnou roli v růstu značky Kia i jejím úspěchu v tomto regionu.

Z výrobní linky evropského montážního závodu sjela miliontá Kia cee'd v nejvýkonnějším provedení GT s pěti dveřmi a v barvě ‘bílá Deluxe. Vůz i pohonná jednotka 1,6 litru T-GDI (zkr. Turbo Gasoline Direct Injection) o výkonu 201k se vyrábí na Slovensku; tento konkrétní kus je pak určen zákazníkovi z Nizozemí.

Model cee'd, vyráběný výhradně pro evropské trhy v nejmodernějším závodu Kia ve slovenské Žilině, nyní reprezentuje více než 21 procent celkových evropských prodejů této značky. V roce 2014 se zde prodalo přes 75 960 vozů s tímto označením, čímž se Kia cee'd stala druhým nejlépe prodávaným modelem Kia v Evropě, hned za velmi oceňovaným kompaktním SUV Sportage, které se rovněž vyrábí v Žilině.

V České republice pak Kia v roce 2014 prodala 2 997 vozů cee'd, přičemž na tomto trhu byl nejprodávanějším modelem značky, před oblíbeným SUV modelem Sportage vyráběným ve stejném závodu.

Komentuje Artur Martins, viceprezident pro marketing ze společnosti Kia Motors Europe: „Model cee'd pomohl značce Kia etablovat se v Evropě coby výrobce vysoce kvalitních a dobře koncipovaných vozů, a stal se tak důležitou hybnou silou našeho stabilního růstu a úspěchu v tomto regionu. Rád bych tímto poblahopřál všem kolegům ze společnosti Kia Motors Slovakia k dosažení nejnovějšího milníku a zároveň poděkoval milionu našich zákazníků, díky kterým se Kia cee'd stala tak oblíbeným modelem.“

Artur Martins doplnil: „Modelová řada cee'd od zahájení výroby v roce 2006 ušla dlouhou cestu, včetně rozšíření této řady o kombi Sportswagon a třídveřovou variantu pro_cee'd, a umožnila nám tak vstup do nových segmentů trhu. Naše výkonné modely GT, představené v roce 2013, nám zase otevřely cestu k zákazníkům, kteří se rozhodují více na základě emocí a hledají skvělý design i příjemný požitek z jízdy. Co se týče našich dalších plánů, budeme se nadále věnovat vývoji modelu cee'd, jenž vytvořil základy, na nichž jsme postavili úspěch značky Kia v Evropě.“

Kia ještě letos rozšíří modelovou řadu cee'd o edici GT Line, která spojuje styl a sportovní naturel modelů cee'd GT a pro_cee'd GT se všestranností ostatních zástupců této modelové řady. Nová edice GT Line bude v nabídce pro všechny tři členy modelové řady Kia (pěti- a třídveřový hatchback i kombi Sportswagon).

Nová edice cee'd GT Line kromě toho přiváží do Evropy i zcela nový maloobjemový motor Kia 1,0     T-GDI (přeplňovaný zážehový motor s přímým vstřikováním paliva) a novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DCT v kombinaci se vznětovým motorem. Cílem vývoje nové pohonné jednotky a převodovky bylo snížení spotřeby paliva a emisí, avšak při zachování atraktivních výkonových parametrů a okamžité odezvy na pokyny od řidiče.

Kia vloni vyrobila na Slovensku přes 323 tis. vozů a 493 tis. motorů, což v rámci společnosti představuje rekordní objem roční výroby. Společnost Kia Motors Slovakia na své moderní výrobní lince zaměstnává přes 3 800 pracovníků ve třech směnách.

Modelová řada cee'd od zahájení sériové výroby tvoří polovinu celkové výroby závodu (zbytek náleží modelům Sportage a Venga). Modely Kia z tohoto závodu se vyvážejí na 76 trhů po celém světě, přičemž většina vozů míří ke kupujícím v Evropě a Rusku. Více než pětina z celkového počtu prodaných vozů cee'd od roku 2006 putovala do Ruska (207 597 vozů), nicméně vůz si velmi oblíbili i zákazníci ve Velké Británii (102 858 vozů) a Německu (99 080).

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků