Svět si vystačí s deriváty hatchbacků a SUV, takže mezistupeň v podobě kombi přestává dávat smysl. Zdroj: Mini

Svět si vystačí s deriváty hatchbacků a SUV, takže mezistupeň v podobě kombi přestává dávat smysl. | Zdroj: Mini

Britská automobilka se proto rozhodla ukončit po sedmnácti letech výrobu řady Clubman. Zdroj: Mini

Britská automobilka se proto rozhodla ukončit po sedmnácti letech výrobu řady Clubman. | Zdroj: Mini

Ten v nabídce figuroval od roku 2007 jako prostornější alternativa pětidveřového Mini, kterou dnes zastupuje rovnou Countryman. Zdroj: Mini

Ten v nabídce figuroval od roku 2007 jako prostornější alternativa pětidveřového Mini, kterou dnes zastupuje rovnou Countryman. | Zdroj: Mini

V oxfordském výrobním závodě uvolní Clubman kapacity všem karosářským variantám Mini se spalovacím motorem a nově příchozímu elektromobilu Aceman, což je Mini s pěti dveřmi.

V oxfordském výrobním závodě uvolní Clubman kapacity všem karosářským variantám Mini se spalovacím motorem a nově příchozímu elektromobilu Aceman, což je Mini s pěti dveřmi.

Třídvířko do zásuvky se spolu s Countrymanem už prodávají. Zdroj: Mini

Třídvířko do zásuvky se spolu s Countrymanem už prodávají. | Zdroj: Mini

První kombi odvozené od Mini mělo premiéru v roce 1970, ačkoliv designér Roy Haynes na něm začal pracovat už v roce 1967. Zdroj: Mini

První kombi odvozené od Mini mělo premiéru v roce 1970, ačkoliv designér Roy Haynes na něm začal pracovat už v roce 1967. | Zdroj: Mini

Tělo původního Mini prodloužil o 10 cm a vzadu vytvořil prostornou „stodolu". Zdroj: Wheelsage

Tělo původního Mini prodloužil o 10 cm a vzadu vytvořil prostornou „stodolu". | Zdroj: Wheelsage

Zajímavé je, že první kombi nesly označení Morris Mini Traveller a Austin Seven Countryman. Zdroj: Mini

Zajímavé je, že první kombi nesly označení Morris Mini Traveller a Austin Seven Countryman. | Zdroj: Mini

Měly stejnou přední část jako klasické Mini, ale dřevěná zadní část včetně bočního dekoru jim dodávala na exkluzivitě. Zdroj: Mini

Měly stejnou přední část jako klasické Mini, ale dřevěná zadní část včetně bočního dekoru jim dodávala na exkluzivitě. | Zdroj: Mini

Pozdější ročníky už byly pouze plechové. Zdroj: Wheelsage

Pozdější ročníky už byly pouze plechové. | Zdroj: Wheelsage

Kombi bylo od počátku kontroverzní. Zdroj: Wheelsage

Kombi bylo od počátku kontroverzní. | Zdroj: Wheelsage

Někteří si na něj nemohli zvyknout, pro jiné byl styl skombinovaný s praktičností neodolatelný. Zdroj: Wheelsage

Někteří si na něj nemohli zvyknout, pro jiné byl styl skombinovaný s praktičností neodolatelný. | Zdroj: Wheelsage

Stejné hodnoty si Clubman přinesl i do nového světa v roce 2007.

Stejné hodnoty si Clubman přinesl i do nového světa v roce 2007.

Kromě publika rozděleného na dva tábory si dokonce zachoval vertikálně dělené zadní dveře.

Kromě publika rozděleného na dva tábory si dokonce zachoval vertikálně dělené zadní dveře.

Ty zůstaly i druhé generaci představené v roce 2015.

Ty zůstaly i druhé generaci představené v roce 2015.

Současný model se prodává od roku 2001, kdy ještě narostl na rozměrech a přijal taky nejnovější techniku značky. Zdroj: Mini

Současný model se prodává od roku 2001, kdy ještě narostl na rozměrech a přijal taky nejnovější techniku značky. | Zdroj: Mini

Výhodou Clubmanu zůstal výběr z různě výkonných zážehových i vznětových motorů včetně dynamického provedení John Cooper Works. Zdroj: Mini

Výhodou Clubmanu zůstal výběr z různě výkonných zážehových i vznětových motorů včetně dynamického provedení John Cooper Works. | Zdroj: Mini

To patřilo obecně na vrchol díky přeplňovanému dvoulitru s výkonem 306 k. Zdroj: Mini

To patřilo obecně na vrchol díky přeplňovanému dvoulitru s výkonem 306 k. | Zdroj: Mini

Britská automobilka se proto rozhodla ukončit po sedmnácti letech výrobu řady Clubman. Zdroj: Mini
Ten v nabídce figuroval od roku 2007 jako prostornější alternativa pětidveřového Mini, kterou dnes zastupuje rovnou Countryman. Zdroj: Mini
V oxfordském výrobním závodě uvolní Clubman kapacity všem karosářským variantám Mini se spalovacím motorem a nově příchozímu elektromobilu Aceman, což je Mini s pěti dveřmi.
Třídvířko do zásuvky se spolu s Countrymanem už prodávají. Zdroj: Mini
19
Fotogalerie

Výroba Mini Clubman končí. Rodiny toužící po stylu musejí přejít na SUV

Mini Clubman mizí z výrobních linek. Udělá prostor žádanější klasice i elektromobilu.

Za poslední dvě desetiletí se modelová nabídka Mini rozrostla, ale v moderním světě už není místo pro všechny. Svět si vystačí s deriváty hatchbacků a SUV, takže mezistupeň v podobě kombi přestává dávat smysl. Britská automobilka se proto rozhodla ukončit po sedmnácti letech výrobu řady Clubman.

Model v nabídce figuroval od roku 2007 jako prostornější alternativa pětidveřového Mini, kterou dnes zastupuje rovnou Countryman. V oxfordském závodě uvolní Clubman kapacity všem karosářským variantám Mini se spalovacím motorem a elektromobilu Aceman, což je Mini s pěti dveřmi. Třídvířko do zásuvky se spolu s Countrymanem už prodávají. Jejich čas nastane až v roce 2030, kdy se automobilka stane plně elektrickou. To si vyžádá investici necelých 14 mld. Kč do rozšíření karosárny, postavení centra pro montáž baterií a vybudování nového logistického centra mezi Oxfordem a Swindonem.

První kombi odvozené od Mini mělo premiéru v roce 1970, ačkoliv designér Roy Haynes na něm začal pracovat už v roce 1967. Tělo původního Mini prodloužil o 10 cm a vzadu vytvořil prostornou „stodolu“. Zajímavé je, že první kombi nesly označení Morris Mini Traveller a Austin Seven Countryman. Měly stejnou přední část jako klasické Mini, ale dřevěná zadní část včetně bočního dekoru jim dodávala na exkluzivitě. Pozdější ročníky už byly pouze plechové. Kombi bylo od počátku kontroverzní. Někteří si na něj nemohli zvyknout, pro jiné byl styl skombinovaný s praktičností neodolatelný.

Stejné hodnoty si Clubman přinesl i do nového světa v roce 2007. Vedle publika rozděleného na dva tábory si dokonce zachoval vertikálně dělené zadní dveře. Ty zůstaly i druhé generaci představené v roce 2015. Současný model se prodává od roku 2001, kdy ještě narostl na rozměrech a přijal taky nejnovější techniku značky.

Výhodou Clubmanu zůstal výběr z různě výkonných zážehových i vznětových motorů včetně dynamického provedení John Cooper Works. To patřilo obecně na vrchol díky přeplňovanému dvoulitru s výkonem 306 koní.

Mini

Původní Mini byla britská ikona 60. let. V osmdesátých letech byla výroba originálních Mini ukončena, v roce 1994 se pak značka patřící k Rover Group dostala pod BMW.

V roce 2001 se objevila nová generace  v podobě Mini One a sportovních verzí Cooper.

Mini Cooper • Mini Cabrio • Mini Clubman • Mini Countryman

Doporučujeme

Články odjinud