Výroba Land Roveru Defender skončila. Prodávat se ale bude dál

Dlouhých 68 let trval příběh Land Roveru Defender. Současná generace vycházející z původních Land Rover Series ale definitivně skončila, britská automobilka v pátek oficiálně zastavila výrobu. Přestože se Defender už vyrábět nebude, pořád si budou moci zájemci pořídit v podstatě nové auto přímo od Land Roveru.

Test Land Rover Defender 90 SW: Ještě než se rozloučíme  

Test Land Rover Defender 90 SW: Ještě než se rozloučíme  

Land Rover věnoval poslední den výroby oslavě Defenderu, na které se sešlo na sedm stovek současných i bývalých zaměstnancům. Tím úplně posledním Defenderem se stala verze 90 Heritage Soft Top. 

Příběh Defenderu se začal psát v roce 1948, kdy se představil model Series I. Postupné vylepšování přineslo Series II a III. Jméno Defender jako takové se poprvé objevilo v roce 1990. Od úplného začátku bylo vyrobeno více než dva miliony kusů.

Také Kahn připomíná konec Defenderu. Představil The End Edition

Také Kahn připomíná konec Defenderu. Představil The End Edition

Přestože se Defender jako takový přestane v Evropě vyrábět, jistá možnost, jak pořídit v podstatě nové auto, tu pořád je. Land Rover spolu s koncem Defenderu představil i program Jaguar Land Rover Heritage Restoration. Tým dvanácti odborníků, přičemž deset z nich pracovalo ve výrobě Defenderu, se bude starat o renovaci Land Roverů Series a jejich následný prodej. Zájemci si tak sice nemohou koupit nově vyrobené auto, k dispozici ale budou kompletně zrenovované kusy. Opravovat se bude v Solihullu.

Test Land Rover Defender Rough - jeho revírem je Pařížská?  

Test Land Rover Defender Rough - jeho revírem je Pařížská?  

Na novou generaci Defenderu si musíme ještě chvíli počkat. Land Rover bude už nástupce své legendy vyrábět v nové továrně na Slovensku a ta se má otevřít v roce 2018.

Kromě rozsáhlé galerie najdete níže také několik videí připomínajících historii Defenderu. Třeba reklama, kde se Defík vyšplhá na přehradu, opravdu stojí za to. 

Zobrazit tiskovou zprávu

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků