Výroba Lamborghini Murciélago skončila, příchod Joty je na spadnutí

Výroba Lamborghini Murciélago skončila, příchod Joty je na spadnutí

Životní pouť Lamborghini Murciélago je definitivně u konce. Zdá se to k nevíře, ale vůz na trhu válčil téměř deset let a i když na některých jeho prvcích již bylo znát, že nejsou zrovna dnešní, na první pohled si do posledních dnů uchovával stále svěží vzhled.

Murciélago nebylo možné objednávat již od letošního května, ale teprve tento pátek se v továrně firmy v Sant'Agatě konala jakási rozlučka, v rámci sjel z výrobní linky i poslední vůz tohoto modelu. Má pořadové číslo 4 099 a v provedení LP 670-4 Superveloce s oranžovým lakem „Arancio Atlas” byl vyroben pro švýcarského zákazníka. Mimo něj byla k vidění i plejáda starších dvanáctiválcových modelů firmy jako 350 GT, Miura, Countach nebo Diablo, které doprovodily Murciélago na cestě na věčnost.

Připomeňme, že vůz se začal vyrábět v roce 2001 a charakterizoval jej mj. dvanáctiválcový motor o objemu 6,2 litru, který mu dodával výkon 580 koní. V rámci jediné větší modernizace se pak srdcem vozu stal objemnější motor 6,5 s výkonem 640 koní. Docela nedávno se pak objevila i verze LP 670-4 Superveloce, která nabízela ještě více výkonu (670 koní) ve spojení s nižší hmotností (-100 kg), což ve výsledku dávalo vozu možnost zrychlit na 100 km/h za 3,2 sekundy dosáhnout maximální rychlosti 342 km/h. S oněmi 4 099 vyrobenými kusy se Murciélago stalo mimochodem vůbec neprodávanějším dvanáctiválcovým modelem automobilky.

Dobře, Murciélago je minulostí, ale co bude dál? Inu, když něco končí, něco jiného zase začíná, a tak se již brzy musíme dočkat nástupce. Má jím být model se staronovým jménem Jota, který jsme vám již několikrát ukázali na špionážních fotografiích a dokonce i na videu.

Podle dostupných informací má být Jota ještě rychlejší než nejrychlejší Murciélago. Motorem má zůstat agregát 6,5 V12, výkon ale poskočí na 700 koní. Hmotnost má klesnout o plných 229 kg, přičemž standardem by měl zůstat pohon všech kol. Převodovka bude sedmistupňová automatická a se vší touto výbavou má vůz zrychlí na 100 km/h za 2,9 sekundy a jet až 350 km/h.

Nevíme, do jaké míry jsou tyto údaje věrohodné, k představení nové Joty by ale každopádně mělo dojít nejpozději na jarním autosalonu v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Addio Lamborghini Murciélago
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků