Výroba Lamborghini Murciélago skončila, příchod Joty je na spadnutí

Životní pouť Lamborghini Murciélago je definitivně u konce. Zdá se to k nevíře, ale vůz na trhu válčil téměř deset let a i když na některých jeho prvcích již bylo znát, že nejsou zrovna dnešní, na první pohled si do posledních dnů uchovával stále svěží vzhled.

Murciélago nebylo možné objednávat již od letošního května, ale teprve tento pátek se v továrně firmy v Sant'Agatě konala jakási rozlučka, v rámci sjel z výrobní linky i poslední vůz tohoto modelu. Má pořadové číslo 4 099 a v provedení LP 670-4 Superveloce s oranžovým lakem „Arancio Atlas” byl vyroben pro švýcarského zákazníka. Mimo něj byla k vidění i plejáda starších dvanáctiválcových modelů firmy jako 350 GT, Miura, Countach nebo Diablo, které doprovodily Murciélago na cestě na věčnost.

Připomeňme, že vůz se začal vyrábět v roce 2001 a charakterizoval jej mj. dvanáctiválcový motor o objemu 6,2 litru, který mu dodával výkon 580 koní. V rámci jediné větší modernizace se pak srdcem vozu stal objemnější motor 6,5 s výkonem 640 koní. Docela nedávno se pak objevila i verze LP 670-4 Superveloce, která nabízela ještě více výkonu (670 koní) ve spojení s nižší hmotností (-100 kg), což ve výsledku dávalo vozu možnost zrychlit na 100 km/h za 3,2 sekundy dosáhnout maximální rychlosti 342 km/h. S oněmi 4 099 vyrobenými kusy se Murciélago stalo mimochodem vůbec neprodávanějším dvanáctiválcovým modelem automobilky.

Dobře, Murciélago je minulostí, ale co bude dál? Inu, když něco končí, něco jiného zase začíná, a tak se již brzy musíme dočkat nástupce. Má jím být model se staronovým jménem Jota, který jsme vám již několikrát ukázali na špionážních fotografiích a dokonce i na videu.

Podle dostupných informací má být Jota ještě rychlejší než nejrychlejší Murciélago. Motorem má zůstat agregát 6,5 V12, výkon ale poskočí na 700 koní. Hmotnost má klesnout o plných 229 kg, přičemž standardem by měl zůstat pohon všech kol. Převodovka bude sedmistupňová automatická a se vší touto výbavou má vůz zrychlí na 100 km/h za 2,9 sekundy a jet až 350 km/h.

Nevíme, do jaké míry jsou tyto údaje věrohodné, k představení nové Joty by ale každopádně mělo dojít nejpozději na jarním autosalonu v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Addio Lamborghini Murciélago
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků