Výroba felicií skončila před deseti roky. Stále jich jsou plné silnice

Výroba felicií skončila před deseti roky. Stále jich jsou plné silnice

Je to právě deset let od okamžiku, kdy se přestal vyrábět jeden z nejúspěšnějších modelů z produkce mladoboleslavské automobilky Škoda Felicia. Během sedmi let společnost Škoda Auto vyrobila populárních felicií v několika provedeních v počtu přes 1,4 milionu kusů a dodnes jsou nejrozšířenějším vozidlem na českých komunikacích.

Výroba vozů Škoda Felicia byla zahájena 5. září 1994 ve Vrchlabí. Na brněnském autosalonu v červnu 1995 se veřejnosti představila Škoda Felicia Combi. V srpnu 1995 byla zahájena výroba užitkových verzí Škoda Felicia Pick up a Van Plus. V únoru 1998 byl představen facelift modelů Škoda Felicia a Felicia Combi.

Počet vyrobených vozů Felicia

Škoda Felicia 
1994 – 2001
912 810
Škoda Felicia Combi 
1994 - 2001  
351 436
Škoda Pick up         
1995 - 2001
124 565
Škoda Felicia Fun
1996 - 2000
   4 016
Škoda Felicia Van Plus
1995 - 2000
   5 160
 

Nový typ sice na první pohled připomínal jen poněkud zakulacenější Škodu Favorit, s níž sdílel i řadu dílů podvozku a základní motor, uvnitř ale bylo změn více. Nová škodovka byla pevnější, zákazníci se dočkali airbagů i dvou nových motorů z produkce Volkswagenu včetně dieslu.

Osud felicie ale zpečetily nové ekologické předpisy, kterým už její motory nevyhovovaly, a investice do výměny agregátu neměla pro továrnu smysl. Zájemce by měla dál, ale poslední dva roky se vyráběla souběžně s celkově modernější fabií. Určitá technická zastaralost udělala z felicie poslední škodovku, na níž si mohli něco udělat kutilové.

Klepněte pro větší obrázek 
Škoda Felicia

„Předností Felicie je vnitřní prostor, další výhody vyplývají z technické jednoduchosti. Její provozování je v porovnání s modernějšími vozy laciné, i když náhradních dílů přece jen ubývá. Jízdní vlastnosti příliš nenadchnou. Mezi nedostatky patří i chudá výbava a nepřítelem karoserie je koroze. Nízká tuhost skeletu má na svědomí hluk a vibrace,“ řekl AutoRevue.cz o oblíbeném modelu manažer skladových zásob Auto ESA Martin Seidl.

Ke konci minulého roku bylo v Česku registrováno přes 393 tisíc vozů Felicia, což bylo osm a tři čtvrtě procenta z celkového počtu téměř čtyř a půl milionu osobních aut. To je na jednu stranu důkazem úspěšnosti felicií, ale na druhou i příkladem jejich stárnutí. Průměrný věk těchto vozidel je totiž už téměř čtrnáct let.

Počet vyrobených škodovek v letech 1991-2001

Favorit         
1991-1994
475 003
Forman
1991-1995
222 793
Pick up
1991-1995
 70 894
Felicia
1994-2001
912 810
Felicia Combi
1994-2001
351 436
Pick up
1995-2001
124 565
Felicia Fun
1996-2000
   4 016
Felicia Van Plus
1995-2000
   5 160
Octavia
1996-2001
376 493
Octavia Combi
1997-2001
169 241
Fabia
1999-2001
217 450
Fabia Combi
2000-2001
  49 112
Fabia Sedan
2001
   2 075

 

Škoda Superb 1.968
Rok výroby: 2015
Stav: 93 945 km
Cena: 315 000 Kč
Škoda Octavia 1.968
Rok výroby: 2012
Stav: 155 846 km
Cena: 169 000 Kč
Škoda Octavia 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 216 090 km
Cena: 105 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků