Výroba felicií skončila před deseti roky. Stále jich jsou plné silnice

Je to právě deset let od okamžiku, kdy se přestal vyrábět jeden z nejúspěšnějších modelů z produkce mladoboleslavské automobilky Škoda Felicia. Během sedmi let společnost Škoda Auto vyrobila populárních felicií v několika provedeních v počtu přes 1,4 milionu kusů a dodnes jsou nejrozšířenějším vozidlem na českých komunikacích.

Výroba vozů Škoda Felicia byla zahájena 5. září 1994 ve Vrchlabí. Na brněnském autosalonu v červnu 1995 se veřejnosti představila Škoda Felicia Combi. V srpnu 1995 byla zahájena výroba užitkových verzí Škoda Felicia Pick up a Van Plus. V únoru 1998 byl představen facelift modelů Škoda Felicia a Felicia Combi.

Počet vyrobených vozů Felicia

Škoda Felicia 
1994 – 2001
912 810
Škoda Felicia Combi 
1994 - 2001  
351 436
Škoda Pick up         
1995 - 2001
124 565
Škoda Felicia Fun
1996 - 2000
   4 016
Škoda Felicia Van Plus
1995 - 2000
   5 160
 

Nový typ sice na první pohled připomínal jen poněkud zakulacenější Škodu Favorit, s níž sdílel i řadu dílů podvozku a základní motor, uvnitř ale bylo změn více. Nová škodovka byla pevnější, zákazníci se dočkali airbagů i dvou nových motorů z produkce Volkswagenu včetně dieslu.

Osud felicie ale zpečetily nové ekologické předpisy, kterým už její motory nevyhovovaly, a investice do výměny agregátu neměla pro továrnu smysl. Zájemce by měla dál, ale poslední dva roky se vyráběla souběžně s celkově modernější fabií. Určitá technická zastaralost udělala z felicie poslední škodovku, na níž si mohli něco udělat kutilové.

Klepněte pro větší obrázek 
Škoda Felicia

„Předností Felicie je vnitřní prostor, další výhody vyplývají z technické jednoduchosti. Její provozování je v porovnání s modernějšími vozy laciné, i když náhradních dílů přece jen ubývá. Jízdní vlastnosti příliš nenadchnou. Mezi nedostatky patří i chudá výbava a nepřítelem karoserie je koroze. Nízká tuhost skeletu má na svědomí hluk a vibrace,“ řekl AutoRevue.cz o oblíbeném modelu manažer skladových zásob Auto ESA Martin Seidl.

Ke konci minulého roku bylo v Česku registrováno přes 393 tisíc vozů Felicia, což bylo osm a tři čtvrtě procenta z celkového počtu téměř čtyř a půl milionu osobních aut. To je na jednu stranu důkazem úspěšnosti felicií, ale na druhou i příkladem jejich stárnutí. Průměrný věk těchto vozidel je totiž už téměř čtrnáct let.

Počet vyrobených škodovek v letech 1991-2001

Favorit         
1991-1994
475 003
Forman
1991-1995
222 793
Pick up
1991-1995
 70 894
Felicia
1994-2001
912 810
Felicia Combi
1994-2001
351 436
Pick up
1995-2001
124 565
Felicia Fun
1996-2000
   4 016
Felicia Van Plus
1995-2000
   5 160
Octavia
1996-2001
376 493
Octavia Combi
1997-2001
169 241
Fabia
1999-2001
217 450
Fabia Combi
2000-2001
  49 112
Fabia Sedan
2001
   2 075

 

bazar

Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 697 km
Cena: 290 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Octavia 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 108 423 km
Cena: 194 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 317 km
Cena: 50 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků