Výroba Discovery SVX také zamítnuta. Land Rover ruší další plánovaný model

Z Land Roveru přichází další zpráva o zrušení dalšího nového modelu, kterého jsme se měli původně dočkat. Bylo rozhodnuto, že speciální Discovery SVX do produkce nakonec nezavítá.

Již na konci ledna oznámil Land Rover zamítnutí dřívějšího plánu uvést na trh dvoudveřovou verzi Range Roveru s označením SV Coupé. A nyní automobilka ruší další sliby. V roce 2017 se na autosalonu ve Frankfurtu objevil koncept Discovery SVX, předpovídající speciální „hardcore“ verzi známého SUV, která by nabídla ještě lepší schopnosti v terénu.

Už tehdy přitom Land Rover potvrdil výrobu modelu na konci roku 2018. Teď ovšem z automobilky trochu opožděně zaznívá, že ani této plánované novinky se zájemci nedočkají. A přestože by toto rozhodnutí mohlo mít co do činění s utahováním opasků společnosti, propouštěním zaměstnanců nebo obavami z Brexitu, podle mluvčího automobilky může za zaříznutí Discovery SVX překvapivě jeho motor.

Výroba Range Roveru SV Coupé zamítnuta: 999 kusů nakonec nevznikne

Výroba Range Roveru SV Coupé zamítnuta: 999 kusů nakonec nevznikne

SVX totiž mělo používat jakožto vrcholná verze speciálního oddělení SVO (Special Vehicle Operations) známý pětilitrový osmiválec s kompresorem. Land Rover však nyní prohlašuje, že s V8 už pro Discovery nepočítá a tímto padá i možnost vzniku verze SVX. Proč? To není zatím jasné. Zprávy přinesl nejdříve britský Autocar, který k důvodu zrušení plánované výroby více podrobností nedodává.

Každopádně, odznáček SVX prý podle Land Roveru nadále přežije a výrobce takto plánuje označovat v budoucnu nové blíže nespecifikované speciální modely. S největší pravděpodobností pak bude na vozech opět pracovat oddělení SVO.

Jaguar Land Rover zastaví výrobu. Viníkem je samozřejmě Brexit

Jaguar Land Rover zastaví výrobu. Viníkem je samozřejmě Brexit

Pro připomenutí, v konceptu tehdy osmiválec produkoval výkon 386 kW (525 koní) a točivý moment 625 N.m. SVX dostalo navíc upravený pneumatický podvozek s novými tlumiči, změny na uložení náprav, aktivní stabilizátory Hydraulic Active Roll Control, terénní pneumatiky Goodyear Wrangler a automatická osmistupňová převodovka byla doplněna o redukční převod. Pro jízdu terénem pak byla samozřejmě vyšperkována i karoserie a na střeše se dokonce objevila menší světelná rampa.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

včera | Miro Mihálik | 8 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků