Výroba Discovery SVX také zamítnuta. Land Rover ruší další plánovaný model

Z Land Roveru přichází další zpráva o zrušení dalšího nového modelu, kterého jsme se měli původně dočkat. Bylo rozhodnuto, že speciální Discovery SVX do produkce nakonec nezavítá.

Již na konci ledna oznámil Land Rover zamítnutí dřívějšího plánu uvést na trh dvoudveřovou verzi Range Roveru s označením SV Coupé. A nyní automobilka ruší další sliby. V roce 2017 se na autosalonu ve Frankfurtu objevil koncept Discovery SVX, předpovídající speciální „hardcore“ verzi známého SUV, která by nabídla ještě lepší schopnosti v terénu.

Už tehdy přitom Land Rover potvrdil výrobu modelu na konci roku 2018. Teď ovšem z automobilky trochu opožděně zaznívá, že ani této plánované novinky se zájemci nedočkají. A přestože by toto rozhodnutí mohlo mít co do činění s utahováním opasků společnosti, propouštěním zaměstnanců nebo obavami z Brexitu, podle mluvčího automobilky může za zaříznutí Discovery SVX překvapivě jeho motor.

Výroba Range Roveru SV Coupé zamítnuta: 999 kusů nakonec nevznikne

Výroba Range Roveru SV Coupé zamítnuta: 999 kusů nakonec nevznikne

SVX totiž mělo používat jakožto vrcholná verze speciálního oddělení SVO (Special Vehicle Operations) známý pětilitrový osmiválec s kompresorem. Land Rover však nyní prohlašuje, že s V8 už pro Discovery nepočítá a tímto padá i možnost vzniku verze SVX. Proč? To není zatím jasné. Zprávy přinesl nejdříve britský Autocar, který k důvodu zrušení plánované výroby více podrobností nedodává.

Každopádně, odznáček SVX prý podle Land Roveru nadále přežije a výrobce takto plánuje označovat v budoucnu nové blíže nespecifikované speciální modely. S největší pravděpodobností pak bude na vozech opět pracovat oddělení SVO.

Jaguar Land Rover zastaví výrobu. Viníkem je samozřejmě Brexit

Jaguar Land Rover zastaví výrobu. Viníkem je samozřejmě Brexit

Pro připomenutí, v konceptu tehdy osmiválec produkoval výkon 386 kW (525 koní) a točivý moment 625 N.m. SVX dostalo navíc upravený pneumatický podvozek s novými tlumiči, změny na uložení náprav, aktivní stabilizátory Hydraulic Active Roll Control, terénní pneumatiky Goodyear Wrangler a automatická osmistupňová převodovka byla doplněna o redukční převod. Pro jízdu terénem pak byla samozřejmě vyšperkována i karoserie a na střeše se dokonce objevila menší světelná rampa.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

včera | Svět motorů | 51 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků