Výroba Dacie stojí, zaměstnanci stávkují

Do časově neomezené stávky vstoupila drtivá část zaměstnanců rumunské automobilky Dacia v závodu v Pitesti. Důvod je velmi prozaický. Zaměstnanci chtějí více peněz a chtějí také podíly na zisku. Za zaměstnanci stojí navíc odbory, které nehodlají ustoupit.

Vedení automobilky přitom nabídlo zvýšení mezd o zhruba 10 procent, což se odborům zdá málo, jelikož požaduji zvýšení mezd o téměř polovinu.

Pro automobilku je situace o to horší, že nebyl prozatím stanoven ani první termín schůzky obou stran a může se tak stát, že výroba bude stát i několik dnů či týdnů.

Je vidět, že rumunské odbory se rychle učí od svých západních „soudruhů” z jiných států EU a nebojí se použít krátkozraké vyděračské prostředky k získání vlastního, krátkodobého prospěchu.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků