Výroba božského TVR Griffith se zpozdí. Na vině je vláda Walesu

Je krásné, je brutální, je pekelně rychlé, ale také opět zpožděné. Velmi očekávané TVR Griffith, které s radostí vypálí rybník jakémukoli Mustangu, musí opět čekat.

TVR Griffith se představilo již v roce 2017 a jde o velmi sledovaný model znovuzrozené automobilky. Aby také ne, vždyť pod kapotou dřímá osmiválcový motor od Fordu, který se ladil v Cosworthu. Výsledek je prostě záležitost pro fajnšmekry.

Z pětilitrového osmiválce vymáčknete 368 kW (500 koní). Spojte si to s hmotností 1250 kg, pohonem zadních kol a manuální převodovkou a máte výsledný mix pro opravdové nadšence. Maximální rychlost má činit 322 km/h a z 0 na 100 km/h se dostanete téměř okamžitě.

Podívaná pro technické nadšence: Ruční stavba nového TVR Griffith

Podívaná pro technické nadšence: Ruční stavba nového TVR Griffith

Jenže už je to dva roky nazpátek a i přes sliby, že výroba začne na konci roku 2018, se zatím nic takového nestalo. Může za to velšská vláda, která v automobilce TVR vlastní tři procenta. Ale i takhle málo stačí, aby se museli řídit určitými pravidly Evropské unie.

Nové TVR Griffith na dalším videu. Jeho Cosworthem laděný V8 zní mocně

Nové TVR Griffith na dalším videu. Jeho Cosworthem laděný V8 zní mocně

Společnost TVR totiž potřebuje trochu zvelebit svou továrnu a jedna z regulací říká, že šanci na tuto zakázku by měly dostat firmy v rámci celé EU. To znamená, že revitalizaci výrobny může dělat kdokoliv a v TVR místo toho, aby si našli firmu v okolí a pustili se do práce, musí čekat.

A stejně tak i 500 budoucích majitelů, kteří si první edici tohoto vozu již zarezervovaly. Továrna ve Walesu chce chrlit tisíc vozů ročně. Nejdříve to však bude až v polovině příštího roku.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků