Výroba božského TVR Griffith se zpozdí. Na vině je vláda Walesu

Je krásné, je brutální, je pekelně rychlé, ale také opět zpožděné. Velmi očekávané TVR Griffith, které s radostí vypálí rybník jakémukoli Mustangu, musí opět čekat.

TVR Griffith se představilo již v roce 2017 a jde o velmi sledovaný model znovuzrozené automobilky. Aby také ne, vždyť pod kapotou dřímá osmiválcový motor od Fordu, který se ladil v Cosworthu. Výsledek je prostě záležitost pro fajnšmekry.

Z pětilitrového osmiválce vymáčknete 368 kW (500 koní). Spojte si to s hmotností 1250 kg, pohonem zadních kol a manuální převodovkou a máte výsledný mix pro opravdové nadšence. Maximální rychlost má činit 322 km/h a z 0 na 100 km/h se dostanete téměř okamžitě.

Podívaná pro technické nadšence: Ruční stavba nového TVR Griffith

Podívaná pro technické nadšence: Ruční stavba nového TVR Griffith

Jenže už je to dva roky nazpátek a i přes sliby, že výroba začne na konci roku 2018, se zatím nic takového nestalo. Může za to velšská vláda, která v automobilce TVR vlastní tři procenta. Ale i takhle málo stačí, aby se museli řídit určitými pravidly Evropské unie.

Nové TVR Griffith na dalším videu. Jeho Cosworthem laděný V8 zní mocně

Nové TVR Griffith na dalším videu. Jeho Cosworthem laděný V8 zní mocně

Společnost TVR totiž potřebuje trochu zvelebit svou továrnu a jedna z regulací říká, že šanci na tuto zakázku by měly dostat firmy v rámci celé EU. To znamená, že revitalizaci výrobny může dělat kdokoliv a v TVR místo toho, aby si našli firmu v okolí a pustili se do práce, musí čekat.

A stejně tak i 500 budoucích majitelů, kteří si první edici tohoto vozu již zarezervovaly. Továrna ve Walesu chce chrlit tisíc vozů ročně. Nejdříve to však bude až v polovině příštího roku.

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 77 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků