Výroba božského TVR Griffith se zpozdí. Na vině je vláda Walesu

Je krásné, je brutální, je pekelně rychlé, ale také opět zpožděné. Velmi očekávané TVR Griffith, které s radostí vypálí rybník jakémukoli Mustangu, musí opět čekat.

TVR Griffith se představilo již v roce 2017 a jde o velmi sledovaný model znovuzrozené automobilky. Aby také ne, vždyť pod kapotou dřímá osmiválcový motor od Fordu, který se ladil v Cosworthu. Výsledek je prostě záležitost pro fajnšmekry.

Z pětilitrového osmiválce vymáčknete 368 kW (500 koní). Spojte si to s hmotností 1250 kg, pohonem zadních kol a manuální převodovkou a máte výsledný mix pro opravdové nadšence. Maximální rychlost má činit 322 km/h a z 0 na 100 km/h se dostanete téměř okamžitě.

Podívaná pro technické nadšence: Ruční stavba nového TVR Griffith

Podívaná pro technické nadšence: Ruční stavba nového TVR Griffith

Jenže už je to dva roky nazpátek a i přes sliby, že výroba začne na konci roku 2018, se zatím nic takového nestalo. Může za to velšská vláda, která v automobilce TVR vlastní tři procenta. Ale i takhle málo stačí, aby se museli řídit určitými pravidly Evropské unie.

Nové TVR Griffith na dalším videu. Jeho Cosworthem laděný V8 zní mocně

Nové TVR Griffith na dalším videu. Jeho Cosworthem laděný V8 zní mocně

Společnost TVR totiž potřebuje trochu zvelebit svou továrnu a jedna z regulací říká, že šanci na tuto zakázku by měly dostat firmy v rámci celé EU. To znamená, že revitalizaci výrobny může dělat kdokoliv a v TVR místo toho, aby si našli firmu v okolí a pustili se do práce, musí čekat.

A stejně tak i 500 budoucích majitelů, kteří si první edici tohoto vozu již zarezervovaly. Továrna ve Walesu chce chrlit tisíc vozů ročně. Nejdříve to však bude až v polovině příštího roku.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

včera | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička
TEST Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: Originál, kapitola druhá

Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8

Nová generace C4 zcela odhodila zátěž minulosti a přichází s vlastním odlišným pojetím kompaktního hatchbacku. Novoty jsou v tomto případě vítané.

11.  4.  2021 | Richard Herbich | 13 příspěvků