Výroba BMW Z4 končí, na pásech uvolní místo SUV

Německá automobilka BMW ohlásila ukončení výroby dvoumístného roadsteru Z4, který od roku 2002 vyráběla v závodu Spartanburg v Jižní Kalifornii. Poslední kus byl vyroben ve čtvrtek v noci a závod si na své konto připsal více než 9 300 kusů tohoto stylového modelu.

Pokud vás překvapuje, že výroba Z4 končí bez následníka, navíc po relativně krátké době (např. verze M se nevyrábí ani tři roky), vězte, že hlavním důvodem jsou nedostatečné kapacity automobilky pro výrobu žádáných SUV modelů, zejména X6 a v brzku i X1. Pro současný vývoj BMW je to situace zcela příznačná.

Výroba nové generace Z4 bude přesunuta zpátky do německého závodu v Regensburgu, prodávat se ale zřejmě nezačne dříve než za rok, novinka by se totiž měla poprvé představit veřejnosti zřejmě až na přelomu roku na autosalonu Los Angeles, nebo v Detroitu. Nový roadster by podle předběžných informací měl být o něco větší, než současná Z4, nabízet se bude přitom i s čtyřválcem s dvojitým přeplňováním, ovšem chybět v nabídce určitě nebude ani nějaký ten šestiválec.

Tip: Špionážní foto a video nového BMW Z4.

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků