Výroba BMW řady 8 spuštěna. Takto se nové kupé skládá dohromady

V polovině června proběhla premiéra a nyní se už nová generace řady 8 naplno vyrábí. V krátkém videu od BMW se přitom můžeme podívat, jak proces tvorby luxusního kupé probíhá.

Záběry z produkce řady 8 jsou trochu netradičně sestříhány pozpátku, tudíž nejprve vidíme dokončený vůz a postupně se dostáváme dále do minulosti, kdy byla teprve sestavována holá kastle. Po 30 dnech práce je každopádně hotovo a již se testuje kvalita a schopnosti vozu.

Výroba probíhá v továrně v německém Dingolfingu, kde BMW investovalo částku v řádech několika milionů euro, aby zde po boku například limuzíny řady 7 a sedanu řady 5 mohla produkce nové řady 8 odstartovat přesně na čas.

Nové BMW řady 8 oficiálně. Je nádherné! Silný benzin doplní nafta

Nové BMW řady 8 oficiálně. Je nádherné! Silný benzin doplní nafta

Na stejném místě by se nakonec měla kromě kupé vyrábět i čtyřdveřová varianta Gran Coupé, kabriolet a rovněž očekávaná ostrá verze M8, která se podle všeho představí ještě letos. Dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 litru pod její kapotou bude nejspíše produkovat okolo 441 kW (600 koní).

V tuto chvíli se ovšem na výrobní lince staví pouze nejsilnější standardní varianta M850i xDrive, jejíž osmiválec nabízí 390 kW (530 koní), a poté naftová 840d xDrive s dvakrát přeplňovaným třílitrovým šestiválcem o výkonu 235 kW (320 koní).

BMW 8 Gran Coupé odhaleno díky patentovým ilustracím. I kabrio!

BMW 8 Gran Coupé odhaleno díky patentovým ilustracím. I kabrio!

U zmíněné naftové řady 8 už přitom známe i českou cenu. Novinka vyjde nejméně na 2.694.900 Kč. O specifikaci, výbavě a příplatcích jsme se rozepsali v samostatném článku.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

včera | Jan Mička | 48 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 145 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků