Výroba BMW i8 skončí letos v dubnu. V ČR jde o raritu, která měla důležitý úkol

BMW se oficiálně loučí s plug-in hybridním sporťákem i8. Naposledy tak vypichuje jeho přednosti. V dubnu mu totiž bude konec.

BMW i8 ve variantě kupé i roadsteru míří ke konci výrobního cyklu. Informaci již oficiálně potvrzuje i samotná automobilka, která upřesňuje konec produkce na polovinu dubna 2020. Jak už víme, přímého nástupce i8 bychom se podle šéfa vývoje BMW Klause Frölicha neměli dočkat, myšlenku nízkého sportovního kupé či roadsteru ale výrobce nezahazuje.

Plug-in hybridní sporťák byl na trhu pouze šest let, podle BMW se však i přesto zapíše do dějin jako „nejúspěšnější sportovní elektrifikovaný automobil světa“. Ačkoliv je nutno říct, že konkurenci BMW v této úzké kategorii vlastně vůbec čelit nemuselo. Zásluha vydláždění cesty pro další plug-in hybridní modely značky se ovšem i8 musí bezpochyby nechat.

Náhrada za nikdy nevyráběné BMW M3 Touring je v prodeji. Má zajímavou cenu

Náhrada za nikdy nevyráběné BMW M3 Touring je v prodeji. Má zajímavou cenu

Předzvěstí „ekologického“ sporťáku byl v roce 2009 na autosalonu ve Frankfurtu koncept Vision EfficientDynamics. V roce 2013 pak už došlo na představení produkčního modelu i8, u kterého BMW v prosinci 2019 překonalo výrobní milník 20.000 kusů. Pro zajímavost, i8 bylo prvním sériově vyráběným vozem s laserovými světlomety.

U nás v Česku se od uvedení do prodeje registrovalo celkem 87 vozů, kupé i roadsterů dohromady. S modernizací BMW i8 jsme se měli možnost projet dva roky nazpět, prodejní čísla modelu v posledních letech nicméně naznačují, že o karbonový sporťák s hybridním tříválcem, výkonem 275 kW (374 koní) a cenou od 3,8 milionu korun již upadal zájem.

BMW 2 znova dorazí i jako zadokolka. Platformu si vypůjčí od Toyoty Supra

BMW 2 znova dorazí i jako zadokolka. Platformu si vypůjčí od Toyoty Supra

V Česku se nakonec pozornost okolo BMW i8 točila hned v několika případech. Zmínit lze například u nás speciální verzi Starlight Edition v unikátním zlato-černém provedení nebo další speciálně lakovanou edici i8 Roadster 4 Elements, na které pracoval česko-německý umělec Milan Kunc. Nechvalně se pak i8 proslavilo samozřejmě v rukách české policie jako hlídkové vozidlo, které skončilo mediálně dlouho propíranou nehodou v roce 2017.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

dnes | Jan Mička | 60 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

včera | Jan Mička | 105 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků