Výroba BMW i8 skončí letos v dubnu. V ČR jde o raritu, která měla důležitý úkol

BMW se oficiálně loučí s plug-in hybridním sporťákem i8. Naposledy tak vypichuje jeho přednosti. V dubnu mu totiž bude konec.

BMW i8 ve variantě kupé i roadsteru míří ke konci výrobního cyklu. Informaci již oficiálně potvrzuje i samotná automobilka, která upřesňuje konec produkce na polovinu dubna 2020. Jak už víme, přímého nástupce i8 bychom se podle šéfa vývoje BMW Klause Frölicha neměli dočkat, myšlenku nízkého sportovního kupé či roadsteru ale výrobce nezahazuje.

Plug-in hybridní sporťák byl na trhu pouze šest let, podle BMW se však i přesto zapíše do dějin jako „nejúspěšnější sportovní elektrifikovaný automobil světa“. Ačkoliv je nutno říct, že konkurenci BMW v této úzké kategorii vlastně vůbec čelit nemuselo. Zásluha vydláždění cesty pro další plug-in hybridní modely značky se ovšem i8 musí bezpochyby nechat.

Náhrada za nikdy nevyráběné BMW M3 Touring je v prodeji. Má zajímavou cenu

Náhrada za nikdy nevyráběné BMW M3 Touring je v prodeji. Má zajímavou cenu

Předzvěstí „ekologického“ sporťáku byl v roce 2009 na autosalonu ve Frankfurtu koncept Vision EfficientDynamics. V roce 2013 pak už došlo na představení produkčního modelu i8, u kterého BMW v prosinci 2019 překonalo výrobní milník 20.000 kusů. Pro zajímavost, i8 bylo prvním sériově vyráběným vozem s laserovými světlomety.

U nás v Česku se od uvedení do prodeje registrovalo celkem 87 vozů, kupé i roadsterů dohromady. S modernizací BMW i8 jsme se měli možnost projet dva roky nazpět, prodejní čísla modelu v posledních letech nicméně naznačují, že o karbonový sporťák s hybridním tříválcem, výkonem 275 kW (374 koní) a cenou od 3,8 milionu korun již upadal zájem.

BMW 2 znova dorazí i jako zadokolka. Platformu si vypůjčí od Toyoty Supra

BMW 2 znova dorazí i jako zadokolka. Platformu si vypůjčí od Toyoty Supra

V Česku se nakonec pozornost okolo BMW i8 točila hned v několika případech. Zmínit lze například u nás speciální verzi Starlight Edition v unikátním zlato-černém provedení nebo další speciálně lakovanou edici i8 Roadster 4 Elements, na které pracoval česko-německý umělec Milan Kunc. Nechvalně se pak i8 proslavilo samozřejmě v rukách české policie jako hlídkové vozidlo, které skončilo mediálně dlouho propíranou nehodou v roce 2017.

TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 81 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků