Výroba aut v Česku do října stoupla o 12 procent

Výroba aut v Česku do října stoupla o 12 procent

Z výrobních linek tuzemských automobilek sjelo od ledna do října milion a 2339 vozidel, což je meziročně více o 12,2 procent více. Uvedl to dnes Svaz automobilového průmyslu (SAP). Rozhodující podíl na výrobě vozidel v ČR mají osobní vozy, které se na celkové výrobě podílejí 99,5 procenty. Hranici milionu překročila produkce již do října, zatímco loni na překročení této hranice výrobci potřebovali celý rok.

„Údaje o výrobě a exportu vozidel za leden až říjen tohoto roku potvrzují, že domácí automobilový průmysl je v současné době skutečným motorem české průmyslové výroby. Nejedná se přitom jen o výrobce vozidel, ale i o celou řadů výrobců skupin, dílů a příslušenství vozidel. Ti se na průmyslové produkci a exportu českého automobilového průmyslu podílejí asi 45 procenty“, uvedl prezident SAP Martin Jahn.

 

Produkce osobních automobilů za prvních deset měsíců stoupla o 12,1 procenta na 997,5 tisíce kusů.

 

Nárůst je způsoben vyšší výrobou ve Škodě Auto o téměř pětinu a nošovickém Hyundai o více než 21 procent. Za celý loňský firmy v Česku vyrobily 1,072 milionu vozů.
 
Výroba nákladních vozů klesla do října meziročně o 9,6 procenta na 977 kusů nákladních automobilů, přičemž pokles jde na vrub kopřivnické Tatry, jejíž produkce klesla o více než čtvrtinu. Naopak Avia Ashok Leyland zaznamenala o více než čtvrtinu nárůst. Produkce autobusů stoupla do října o 37 procent na 2816, motocyklů dokonce opustilo výrobní haly téměř jednou tolik než loni ve stejném období, celkem jich bylo 1040.
 
„Nyní lze odhadnout, že v Česku bude v roce 2011 vyrobeno asi 1,177 milionu osobních automobilů, což je meziroční nárůst o více než 9,5 procenta,“ podotkl Jahn. Výroba autobusů by se mohla podle odhadu SAP za celý rok zvýšit o pětinu na 3250, u motocyklů by nárůst mohl dosáhnout 45 procent na 1150 kusů. „Bohužel pokles produkce o zhruba osm procent očekáváme u výroby nákladních vozidel,“ dodal Jahn.

Zdroj: E15.cz
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 59 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků