Výrazný úspěch Renaultu

Poprvé v historii se stal Renault dovozcem číslo jedna do ČR, ale jedničkou v počtu prodaných vozidel je i v západní Evropě. Dnes byla zveřejněna první čísla prodeje vozidel za rok 2002 a francouzská automobilka tu dominuje v mnoha směrech.

První náznaky stoupajícího prodejního úspěchu značky začaly už koncem devadesátých let, ale v uplynulém roce prodal renault v západní Evropě celkem 2 405 000 osobních automobilů a porazil všechny soupeře. Proti roku 2001 to znamená vzrůst o 5,5%.

Také u nás je importérskou jedničkou. Začátek roku sice nebyl nejlepší, ale konec vše napravil. Zásluhu na tom mají zejména dva nové typy – Mégane II a Espace IV. Nejúspěšnějším renaultem je u nás ovšem Thalia se 2885 prodanými kusy. Následuje Clio (1612), pak Mégane Combi (1044), dále Laguna 960), Scénic (866), Mégane (696), Twingo (519) atd. Poprvé se dostal u nás Renault nad 10 000 prodaných vozů (celkem 10 680), nad magickou hranici postoupila pak už jen další francouzská značka Peugeot. Důležité je, že Renault uvádí jen skutečně zaplacená vozidla dodaná zákazníkovi, nikoliv ta, která stojí u dealerů. Tak je tomu leckdy u jiných značek. Znamená to, že Renault získal na českém trhu podíl 6,65% a polepšil v počtu kusů proti roku 2001 o 11%, což je 1036 vozidel. Podle předběžných údajů je pořadí prodávaných značek v ČR následující: Škoda, Renault, Peugeot, VW, Ford, Opel, Citroën atd. celkový prodej klesl u nás asi o 3%, nejvíc na úkor škodovky (-10%), naopak dovozci byli úspěšnější o 3%. Celkově se u nás prodalo zhruba 160 000 nových automobilů.

Stále stoupá podíl vznětových motorů, takže u Renaultu činí podíl agregátů dCi už 46,8%. Atak na zákazníky bude pokračovat, takže ještě letos se ve druhém pololetí dočkáme nových vozů Mégane Classic, Mégane Combi, Mégane Cabrio a Clio 3. První ovšem bude už teď v dubnu další verze Renaultu Kangoo a za rok, tedy v dubnu 2004, rovněž scénic odvozený od současného méganu.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků