Výrazný nárůst registrací osobních automobilů pokračuje i na začátku 2. pololetí

Za 1-7/2014 činí 17,21% (z 95 351 ks na 111 758 ks, tj o 16 407 ks). V červenci jsme zaznamenali rozdíl dokonce 21,79%.

První je značka Škoda s 34 117 registrovanými automobily (30,52%), následují Volkswagen - 10 582 ks (9,46%), Hyundai - 10 443 ks (9,34%), Ford - 7 211 ks (6,45%), Dacia - 5 256 ks (4,70%), Peugeot - 4 483 ks (4,01%), Seat - 3 807 ks (3,40%), Kia - 3 798 ks (3,39%), Opel - 3 796 ks (3,39%), Renault - 3 691 ks (3,30%), atd.

Z hlediska paliva stále vede benzin s 55,20%, na druhém místě je diesel s 42,29%, následuje LPG - 0,71%, CNG - 0,50%, hybrid - 0,16%, elektro - 71 ks (0,06%), E85 - 16 ks (0,01%), nezjištěno je 1,03%.

Podíl firemních vozidel činí 63,57%, privátních 28,08%, ostatní 8,35%.

První registrace dovezených ojetých OA meziročně sice mírně poklesly (o 5,8%), ale podíl vozidel starších než 10 let tvoří již 42,6%.

Registrace lehkých užitkových automobilů v období 1-7/2014 vzrostly oproti loňskému roku o 18,11% (z 6 069 ks na 7 168 ks, tj o 1 099 ks).

Registrace nákladních vozidel vzrostly o 17,74% (ze 4 323 ks na 5 090 ks, tj o 767 ks).

Nových autobusů bylo registrováno o 22,14% více než loni (nárůst ze 429 ks na 524 ks, tj o 95 ks).

Kategorie motocyklů je jediná, ve které registrace ve srovnání s loňským rokem klesají, a to o 1,59% (z 12 068 ks na 11 876 ks, tj o 192 ks).

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků