Výrazný nárůst registrací osobních automobilů pokračuje i na začátku 2. pololetí

Za 1-7/2014 činí 17,21% (z 95 351 ks na 111 758 ks, tj o 16 407 ks). V červenci jsme zaznamenali rozdíl dokonce 21,79%.

První je značka Škoda s 34 117 registrovanými automobily (30,52%), následují Volkswagen - 10 582 ks (9,46%), Hyundai - 10 443 ks (9,34%), Ford - 7 211 ks (6,45%), Dacia - 5 256 ks (4,70%), Peugeot - 4 483 ks (4,01%), Seat - 3 807 ks (3,40%), Kia - 3 798 ks (3,39%), Opel - 3 796 ks (3,39%), Renault - 3 691 ks (3,30%), atd.

Z hlediska paliva stále vede benzin s 55,20%, na druhém místě je diesel s 42,29%, následuje LPG - 0,71%, CNG - 0,50%, hybrid - 0,16%, elektro - 71 ks (0,06%), E85 - 16 ks (0,01%), nezjištěno je 1,03%.

Podíl firemních vozidel činí 63,57%, privátních 28,08%, ostatní 8,35%.

První registrace dovezených ojetých OA meziročně sice mírně poklesly (o 5,8%), ale podíl vozidel starších než 10 let tvoří již 42,6%.

Registrace lehkých užitkových automobilů v období 1-7/2014 vzrostly oproti loňskému roku o 18,11% (z 6 069 ks na 7 168 ks, tj o 1 099 ks).

Registrace nákladních vozidel vzrostly o 17,74% (ze 4 323 ks na 5 090 ks, tj o 767 ks).

Nových autobusů bylo registrováno o 22,14% více než loni (nárůst ze 429 ks na 524 ks, tj o 95 ks).

Kategorie motocyklů je jediná, ve které registrace ve srovnání s loňským rokem klesají, a to o 1,59% (z 12 068 ks na 11 876 ks, tj o 192 ks).

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 12 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky