Vyrábět v Číně, dovézt do Evropy a USA. O nové strategii uvažují u BMW

24 komentářů

Driver
7. června • 9:32

Už 20let se čím dál větší podíl výroby (dodavatelé automobilek) přesouvá do Číny a dneska tam je podstatná část. Zbývají jen lokální dodavatelé v EU, kteří dělají tak levně, že zatím nemá smysl tu výrobu do číny zcela stěhovat ale stejně tam je druhý dodavatel téhož výrobku, což snižuje náklady pro druhou půlku zeměkoule. Dokonce dodavatelé EU automobilek si staví filiálky v číně aby byli schopni zásobovat produkci jak v EU tak v číně ale to neznamená, že v EU budou plati vysoké daně věčně. Navíc tam jsou nejen dodavatelé, ale celé automobilky, a vyrábí kompletní auta stejná jako v EU, například Octavia a mraky dalších. Čili je jen otázka výrobních nákladů a kapacit, a může nastat velmi snadno situace, kdy se automobilky z EU zcela stáhnou, protože v číně už mají kompletní zázemí. A jaká je příčina? Vysoké daně= vysoké náklady. Kdo za to může? Na koho se chcete zlobit? Aha. Třeba VOLVO se z číny vozí kompletně a nikdo se nevzrušuje. I novináři jsou zaskočení, že dnešní volvo je nejlepší ze všech. Chybí jim sice vrcholné motorizace, ale kdo o ně stojí? Pár lidí. Většině zákazníků vyhovuje komfortní tichý cenově dostupný vůz s jedinečnou tváří. Jestli se ten jejich model chytne, tak ho budou následovat další.

Antiautomat
5. června • 19:24

...takze obycajny neokolonializmus. No, to musia byt peknych sr.ckach. Ked obehnu zemegulu, stretnu sa v Detroite. Co potom? Polynezia? Kmene Nam-Nam?

Standa
5. června • 16:52

Jak řekla Stella Zázvorková v Koljovi: A chudáci skláři chcípnou hlady. Ti kapitalisti jsou v honbě za ziskem už tak blbí, že si neuvědomují, že berou práci vlastním lidem? Kdo nemá práci, nemůže utrácet. Jsou tak krátkozrací, že si nevidí na špičku nosu. Vyrábí si nezaměstnané a místo vlastní ekonomice pomáhají té čínské. Výrobu všeho převedeme do Číny, dáme práci Číňanům, a doma vytvoříme armádu nezaměstnaných, a tím vlastně dalších potenciálních odpůrců tohoto systému. A Číňan se raduje: Teď si vás kúpím všecky...

a
5. června • 23:56

Nebylo to v Koljovi, ale v Pelíškách, a řekla doslova: „a skláři nebudou mít co žrát.“

Standa
6. června • 8:43

Pravdu máš, chlapče

Antiautomat
5. června • 19:21

...armada domacich dlhorocnych platicov dani a nezamestnanych bude mat ine starosti, ostatne uz teraz v Anglii je im odporucane utekat a skryt sa. Bavime sa tu o nadnarodnom kapitalizme a ten nepozna hranice a nejaky narod sem-tam mu moze byt ukradnuty - musi bezpodmienecne pokryt nadvyrobu a nadhodnotu. A pokial to nemoze pokryt inak, potom stoji tvarou v tvar zaniku. A to bez vojny, obavam sa, ze nepojde. Tu pomoze len narodna jednota a to je ta posledna hodnota, ktora je teraz v hladaciku. Verim, ze prevazi tak ako za heydrichiady.

FrantisekKoudelka
5. června • 15:27

To čínské BMW si samozřejmě výrobce nedovolí prodávat v Německu, ale jen v "podřadných" zemích jako je ČR, Polsko atd., pochopitelně za stejnou cenu jako to německé.

Kuk Vykuk
5. června • 15:17

Prává německá kvalitka, jen cálujte :-D

king014
5. června • 14:45

To spíš vypadá že potřebujou Bavoři zatlačit na německé odbory. Kdyby šlo o úsporu tak šoupnou fabriku do východní Evropy, kde dostanou investiční pobídku, daňové prázdniny a cena práce je skoro stejná jak v Číně

Antiautomat
5. června • 19:51

...lenze ti ludia, ktori vytvaraju svojou pracou nejaku tu hodnotu - z ktorej dostanu milostivo coraz mensi podiel - nieco aj ocakavaju. Zadarmo ani kura nehrabe a to sme stale este v najtolerantnejsej oblasti sveta.

Patrik
5. června • 13:09

Technologicky to vyjde na stejno, Číňané vše vyrábí na japonských a německých strojích. Teď je na nás,jestli chceme auto made in China od pracovitého Číňana nebo made in Germany od muslima a ožralého Poláka.

Ef
7. června • 8:37

Nechápu co maí češi proti polákům.vyžydt oni nás považují za bratry a my jim to takto oplácíme, tokoví nadlidi zase nejsme..kdyby nebylo jejich produkce, tak by ikea neměla co prodávat atd..Ale jinak souhlasím, je třeba uvažovat racionálně, je daleko větší pravděpodobnost, že pečlivější práci odvede asiat než turek, nebo si snad někdo myslí že na německých linkách dělají němci? snad je na PR videích:-)

Nornik
5. června • 21:33

Problem s vyrobou v Cine je jinde ... flexibilita a konfigurace vozu. Ted se na BMW ceka 1-4 mesice podle modelu. Tak rychle neni mozny auto z Ciny dovest. Mel bych tedy cekat na auto vyrazne dele? Na druhy strane, mit sety vybav jako v US, tak bych se nejaky uvazovani o jednotlivych polozkach taky rad vykaslal. Davalo by mi to tak smysl pro nejaky nizsi rady, kde by zvedli marzi a bylo by pak i snazsi vysvetlit vetsi odskok od cen treba trojky a petky.

Saman
6. června • 9:07

dovezt auto z Ciny zabere vlakem cca 14 dni, predpokladam ze pokud s nejakym modelem v Cine zacnou, bude to model jaky se dela jen v Cine, treba to prodlouzene BMW 5 , cekacka tedy nijak nic neovlivni, ciste prakticky se prodlouzi maximalne o tech 14 dni na prepravu

Sir CHerokee
5. června • 13:42

To Germany, o kterém píšeš, je i přes katastrofické předpovědi ustrašených čecháčků stále hospodaářsky nejsilnějším státem Evropy a daří se mu. Určitě bych nevysolil baík za BMW z Číny.

Shimi
5. června • 14:52

Sir CHerokee: Čech, který používá výraz "čecháček" je politováníhodný. Havlova stoka tu bude smrdět ještě hodně dlouho. K tématu článku. Principu, kdy mateřská firma přesune výrobu do ciziny a finální výrobek prodá doma, může fandit jen naprostý blb.

Tomáš
6. června • 11:47

Člověk, který používá výraz jako Havlova stoka, je vyloženě k pláči. To je právě schopen pronést jen "čecháček", nikoli Čech.

Shimi
6. června • 15:21

Copak Tomášku, potrefená husa? Sáhl jsem ti na modlu? Věř, že mě to ani trochu nemrzí. Čech, opravdový vlastenec, mi dá za pravdu. Ale to ty a tobě podobní nikdy nepochopí.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mrdokvas
8. června • 6:09

B-] uctívání zchlastané zrůdičky a literárního "pokladu" Vency Veškrny je diagnóza :-D .. až to tu rupne, tak se budou houpat na lampách na Evropský :-P

Antiautomat
5. června • 19:46

...ale pan farar v kostole inak kazali!Samozrejme absolutny suhlas.

tom
5. června • 14:28

Tak hlavně když se bude vse vyrábět v Cine, tak ani nebudeme mit, kde ten balík vzít.

patriot
5. června • 13:30

a pracovity cinan si potom kupi celu Europu... nebudme blbi :-D

Saman
6. června • 9:03

Cinan si celou Evropu kupuje jiz dnes

bzzz
5. června • 16:23

BINGO ;-)

Doporučujeme

Články odjinud