Vyrábět v Číně, dovézt do Evropy a USA. O nové strategii uvažují u BMW

V Číně vyráběná BMW by se mohla dovážet i do Evropy a Spojených států. Po vzoru Volva.

V odvětví elektroniky a v dalších oborech jsme si již na označení "Made in China" zvykli a na evropských trzích nás nezaskočí. V automobilovém průmyslu se však stále jedná o raritu. V Číně dnes vyrábí kde kdo, ale většinou pro uspokojení tamního trhu.

První významnou evropskou automobilkou, která se rozhodla dovážet čínské vozy do Evropy je Volvo, vlastněné čínskou společností Geely. Nyní o podobném kroku uvažuje i BMW. Bavorská automobilka nedávno získala oprávnění k exportu z Čínské lidové republiky.

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Týká se to vozů BMW Brilliance. Jedná se o společný podnik s ryze čínskou společností, protože jinak v Číně prodávat a vyrábět auta nejde. Olaf Kastner, šéf BMW v nejlidnatější zemi světa, situaci komentuje s opatrností. "Máme k exportu oprávnění, ale ještě jsme se k tomuto kroku plně nerozhodli. Především potřebujeme uspokojit poptávku na čínském trhu," říká pro Automotive News.

BMW pogratulovalo Mercedesu k půlstoletí AMG. Připravilo oslavný billboard

BMW pogratulovalo Mercedesu k půlstoletí AMG. Připravilo oslavný billboard

BMW v rámci čínského společného podniku loni vyrobilo na 300 000 aut. Krom modelů, které známe i z Evropy, zde nabízí i řadu 1 s předním pohonem či X1 s prodlouženým rozvorem. Prodlouženou řadu 5, která je také místní specialitou, si prohlédněte ve fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků