Vyrábět v Číně, dovézt do Evropy a USA. O nové strategii uvažují u BMW

V Číně vyráběná BMW by se mohla dovážet i do Evropy a Spojených států. Po vzoru Volva.

V odvětví elektroniky a v dalších oborech jsme si již na označení "Made in China" zvykli a na evropských trzích nás nezaskočí. V automobilovém průmyslu se však stále jedná o raritu. V Číně dnes vyrábí kde kdo, ale většinou pro uspokojení tamního trhu.

První významnou evropskou automobilkou, která se rozhodla dovážet čínské vozy do Evropy je Volvo, vlastněné čínskou společností Geely. Nyní o podobném kroku uvažuje i BMW. Bavorská automobilka nedávno získala oprávnění k exportu z Čínské lidové republiky.

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Týká se to vozů BMW Brilliance. Jedná se o společný podnik s ryze čínskou společností, protože jinak v Číně prodávat a vyrábět auta nejde. Olaf Kastner, šéf BMW v nejlidnatější zemi světa, situaci komentuje s opatrností. "Máme k exportu oprávnění, ale ještě jsme se k tomuto kroku plně nerozhodli. Především potřebujeme uspokojit poptávku na čínském trhu," říká pro Automotive News.

BMW pogratulovalo Mercedesu k půlstoletí AMG. Připravilo oslavný billboard

BMW pogratulovalo Mercedesu k půlstoletí AMG. Připravilo oslavný billboard

BMW v rámci čínského společného podniku loni vyrobilo na 300 000 aut. Krom modelů, které známe i z Evropy, zde nabízí i řadu 1 s předním pohonem či X1 s prodlouženým rozvorem. Prodlouženou řadu 5, která je také místní specialitou, si prohlédněte ve fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků