Vyrábět v Číně, dovézt do Evropy a USA. O nové strategii uvažují u BMW

V Číně vyráběná BMW by se mohla dovážet i do Evropy a Spojených států. Po vzoru Volva.

V odvětví elektroniky a v dalších oborech jsme si již na označení "Made in China" zvykli a na evropských trzích nás nezaskočí. V automobilovém průmyslu se však stále jedná o raritu. V Číně dnes vyrábí kde kdo, ale většinou pro uspokojení tamního trhu.

První významnou evropskou automobilkou, která se rozhodla dovážet čínské vozy do Evropy je Volvo, vlastněné čínskou společností Geely. Nyní o podobném kroku uvažuje i BMW. Bavorská automobilka nedávno získala oprávnění k exportu z Čínské lidové republiky.

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Týká se to vozů BMW Brilliance. Jedná se o společný podnik s ryze čínskou společností, protože jinak v Číně prodávat a vyrábět auta nejde. Olaf Kastner, šéf BMW v nejlidnatější zemi světa, situaci komentuje s opatrností. "Máme k exportu oprávnění, ale ještě jsme se k tomuto kroku plně nerozhodli. Především potřebujeme uspokojit poptávku na čínském trhu," říká pro Automotive News.

BMW pogratulovalo Mercedesu k půlstoletí AMG. Připravilo oslavný billboard

BMW pogratulovalo Mercedesu k půlstoletí AMG. Připravilo oslavný billboard

BMW v rámci čínského společného podniku loni vyrobilo na 300 000 aut. Krom modelů, které známe i z Evropy, zde nabízí i řadu 1 s předním pohonem či X1 s prodlouženým rozvorem. Prodlouženou řadu 5, která je také místní specialitou, si prohlédněte ve fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků