V Číně vyráběná BMW by se mohla dovážet i do Evropy a Spojených států. Po vzoru Volva.
V odvětví elektroniky a v dalších oborech jsme si již na označení "Made in China" zvykli a na evropských trzích nás nezaskočí. V automobilovém průmyslu se však stále jedná o raritu. V Číně dnes vyrábí kde kdo, ale většinou pro uspokojení tamního trhu.
První významnou evropskou automobilkou, která se rozhodla dovážet čínské vozy do Evropy je Volvo, vlastněné čínskou společností Geely. Nyní o podobném kroku uvažuje i BMW. Bavorská automobilka nedávno získala oprávnění k exportu z Čínské lidové republiky.
Týká se to vozů BMW Brilliance. Jedná se o společný podnik s ryze čínskou společností, protože jinak v Číně prodávat a vyrábět auta nejde. Olaf Kastner, šéf BMW v nejlidnatější zemi světa, situaci komentuje s opatrností. "Máme k exportu oprávnění, ale ještě jsme se k tomuto kroku plně nerozhodli. Především potřebujeme uspokojit poptávku na čínském trhu," říká pro Automotive News.
BMW v rámci čínského společného podniku loni vyrobilo na 300 000 aut. Krom modelů, které známe i z Evropy, zde nabízí i řadu 1 s předním pohonem či X1 s prodlouženým rozvorem. Prodlouženou řadu 5, která je také místní specialitou, si prohlédněte ve fotogalerii: