Vypínání válců brzy dostanou už i tříválcové motory

Vypínání válců brzy dostanou už i tříválcové motory

Německá firma Schaeffler, která dodává motorové součástky a vyvíjí nové technologie pro automobilový průmysl, přiznala práci na systému vypínání válců pro tříválcové agregáty. Už je prý v kontaktu s několika výrobci a ještě do konce roku začnou práce na prototypech.

Systém vypínání válců si v moderní době spojujeme spíše s velkými osmiválci, jaké najdeme třeba v Audi S8 nebo Jeepu Grand Cherokee. Jenže už se prosadil i ve čtyřválcích, kde je průkopníkem tohoto systému Volkswagen. Zrovna teď máme v redakci Audi A3 Cabrio s motorem 1.4 TSI a právě systémem vypínání válců.

Technika | Volkswagen | Mercedes-Benz | Honda | Chevrolet

Vypínání válců - downsizing bez zmenšování

Jenže pokud jde o tříválce, nějak si nedovedeme představit, jak to celé bude fungovat, hlavně tedy po stránce kultivovanosti. Firma Schaeffler nicméně kritické hlasy očekává a už tvrdí, že moderní tříválce budou mít brzy takové dynamické parametry, že nebude dvouválcový provoz problematický.

Systém vypínání válců je samozřejmě velmi náročný nejen na řídící elektroniku, ale především na mechanické součásti. To zvedá cenu, takže by instalace systému vypínání pouze na jednom válci mohla být pro automobilky zajímavější než na dvou a více válcích.

Testy | Design | Zajímavosti | Technika | Volkswagen | Palivo | Volkswagen Golf

Test Volkswagen Golf 1,4 TSI ACT: když se ze sluhy stane pán

Vypínání válců společnosti Schaeffler by se tak prý mohlo dostat v masovém měřítku do aut právě na tříválcích v cenově dostupnější vozech. Princip mechanismu spočívá v tom, že využívá jakýsi tlumič vačky a vahadla, čímž se zabrání otevření sacího ventilu.

Systém Schaeffler je prý velmi kompaktní a bude použitelný jak u motorů s rozvodem OHC, tak i DOHC a rovněž u dvou, tří nebo čtyřventilového uspořádání. Úspora paliva má činit minimálně tři procenta.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků