Vypínání válců brzy dostanou už i tříválcové motory

Vypínání válců brzy dostanou už i tříválcové motory

Německá firma Schaeffler, která dodává motorové součástky a vyvíjí nové technologie pro automobilový průmysl, přiznala práci na systému vypínání válců pro tříválcové agregáty. Už je prý v kontaktu s několika výrobci a ještě do konce roku začnou práce na prototypech.

Systém vypínání válců si v moderní době spojujeme spíše s velkými osmiválci, jaké najdeme třeba v Audi S8 nebo Jeepu Grand Cherokee. Jenže už se prosadil i ve čtyřválcích, kde je průkopníkem tohoto systému Volkswagen. Zrovna teď máme v redakci Audi A3 Cabrio s motorem 1.4 TSI a právě systémem vypínání válců.

Vypínání válců - downsizing bez zmenšování

Vypínání válců - downsizing bez zmenšování

Jenže pokud jde o tříválce, nějak si nedovedeme představit, jak to celé bude fungovat, hlavně tedy po stránce kultivovanosti. Firma Schaeffler nicméně kritické hlasy očekává a už tvrdí, že moderní tříválce budou mít brzy takové dynamické parametry, že nebude dvouválcový provoz problematický.

Systém vypínání válců je samozřejmě velmi náročný nejen na řídící elektroniku, ale především na mechanické součásti. To zvedá cenu, takže by instalace systému vypínání pouze na jednom válci mohla být pro automobilky zajímavější než na dvou a více válcích.

Test Volkswagen Golf 1,4 TSI ACT: když se ze sluhy stane pán

Test Volkswagen Golf 1,4 TSI ACT: když se ze sluhy stane pán

Vypínání válců společnosti Schaeffler by se tak prý mohlo dostat v masovém měřítku do aut právě na tříválcích v cenově dostupnější vozech. Princip mechanismu spočívá v tom, že využívá jakýsi tlumič vačky a vahadla, čímž se zabrání otevření sacího ventilu.

Systém Schaeffler je prý velmi kompaktní a bude použitelný jak u motorů s rozvodem OHC, tak i DOHC a rovněž u dvou, tří nebo čtyřventilového uspořádání. Úspora paliva má činit minimálně tři procenta.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků