Vypínání válců brzy dostanou už i tříválcové motory

Vypínání válců brzy dostanou už i tříválcové motory

Německá firma Schaeffler, která dodává motorové součástky a vyvíjí nové technologie pro automobilový průmysl, přiznala práci na systému vypínání válců pro tříválcové agregáty. Už je prý v kontaktu s několika výrobci a ještě do konce roku začnou práce na prototypech.

Systém vypínání válců si v moderní době spojujeme spíše s velkými osmiválci, jaké najdeme třeba v Audi S8 nebo Jeepu Grand Cherokee. Jenže už se prosadil i ve čtyřválcích, kde je průkopníkem tohoto systému Volkswagen. Zrovna teď máme v redakci Audi A3 Cabrio s motorem 1.4 TSI a právě systémem vypínání válců.

Vypínání válců - downsizing bez zmenšování

Vypínání válců - downsizing bez zmenšování

Jenže pokud jde o tříválce, nějak si nedovedeme představit, jak to celé bude fungovat, hlavně tedy po stránce kultivovanosti. Firma Schaeffler nicméně kritické hlasy očekává a už tvrdí, že moderní tříválce budou mít brzy takové dynamické parametry, že nebude dvouválcový provoz problematický.

Systém vypínání válců je samozřejmě velmi náročný nejen na řídící elektroniku, ale především na mechanické součásti. To zvedá cenu, takže by instalace systému vypínání pouze na jednom válci mohla být pro automobilky zajímavější než na dvou a více válcích.

Test Volkswagen Golf 1,4 TSI ACT: když se ze sluhy stane pán

Test Volkswagen Golf 1,4 TSI ACT: když se ze sluhy stane pán

Vypínání válců společnosti Schaeffler by se tak prý mohlo dostat v masovém měřítku do aut právě na tříválcích v cenově dostupnější vozech. Princip mechanismu spočívá v tom, že využívá jakýsi tlumič vačky a vahadla, čímž se zabrání otevření sacího ventilu.

Systém Schaeffler je prý velmi kompaktní a bude použitelný jak u motorů s rozvodem OHC, tak i DOHC a rovněž u dvou, tří nebo čtyřventilového uspořádání. Úspora paliva má činit minimálně tři procenta.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků