Vynikající start nového Audi A3

Půl roku po uvedení na trh překročila výroba vozů Audi A3 hranici 100 000.

Pouhých šest měsíců trvalo novému modelu Audi A3 dosažení stotisícové hranice výroby – v pondělí 17. listopadu sjelo z výrobní linky stříbrné Audi A3 2.0 FSI výrobního čísla 100 000. Žádný jiný model v historii automobilky Audi nezaznamenal tak prudký růst výroby od svého uvedení na trh jako Audi A3 – v porovnání s předchozím modelem je prodej nového Audi A3 za prvních šest měsíců od uvedení na trh o 16 procent vyšší.

Podle šéfa výroby Audi Dr. Jochema Heizmanna jsou hlavními důvody pozoruhodné popularity Audi A3 u zákazníků jeho sympatický sportovní styling a použité mimořádně vyspělé technologie. Za úspěchem modelu Audi A3 je nutné vidět i stovky milionů euro investovaných do výrobních technologií závodu v Ingolstadtu, který se dnes chlubí ultramoderní karosárnou a kompletně novou lisovnou.

Kromě extrémně rychlého překročení stotisícové výrobní hranice se nové Audi A3 už brzy zapíše do knihy historických rekordů značky Audi i dalším výkonem: V polovině prosince se u Audi bude slavit už milionté Audi A3 vyrobené od uvedení prvního modelu této řady v roce 1996.

Vozy Audi A3 jsou velmi populární mezi nejrůznějšími skupinami zákazníků, značnou oblibu si získaly např. mezi ženami. Nové Audi A3 bylo mj. německým ženským magazínem Maxi zvoleno „Nejlepším vozem pro každodenní používání“. V Rakousku zase Audi A3 získalo cenu „auto-revue 2003 Award“ jako nejlepší reprezentant třídy kompaktních automobilů.

Nové Audi A3 se nabízí se čtyřmi zážehovými a dvěma vznětovými TDI motory, přičemž všechny tyto agregáty plní emisní limity normy Euro IV. Nejdynamičtější verzí celé modelové řady je Audi A3 3.2 quattro poháněné zážehovým šestiválcem 3.2 V6 o výkonu 183 kW/250 k, které dokáže z 0 na 100 km/h zrychlit během pouhých 6,5 s. Tyto parametry dělají z Audi A3 skutečného atleta mezi kompaktními vozy prestižní kategorie.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků