Vymítač ďábla přijede na autosalon v New Yorku

Newyorský autosalon je za dveřmi a američtí výrobci a tuneři se překotně ucházejí o pozornost automobilového světa. Nyní své karty odhalila společnost Hennessey Performance.

Před několika málo dny představila značka Dodge brutální verzi Challengeru, kterou výrobce nazval Demon. Je ještě ostřejší, než Hellcat s 6,2litrovým kompresorem přeplňovaným osmiválcem, disponujícím výkonem 527 kW (716 k). S hmotností více jek dvě tuny však nejde o žádnou super lehkou váhu, což je také nevýraznější kritika modelu Hellcat. Dodge tedy auto odlehčilo a dokonce výrazně upravilo motor, který podle odhadů má disponovat 757 – 1121 hřebci.

405 koní z Texasu: Hennessey Ford Focus RS HPE400

405 koní z Texasu: Hennessey Ford Focus RS HPE400

Kroutíte nevěřícně hlavou? Je to pravda, Demon totiž bude schopen provozu na vysokooktanový závodní benzin. Jak to bude ve skutečnosti, se dozvíme už za pár dní na newyorském autosalonu, kde se Demon představí veřejnosti oficiálně.

Tahle brutalita tedy ještě nebyla ani oficiálně přestavena, ale úpravce Hennessey se už stačil pochlubit rivalem Dodge Demon. Jmenuje se Exorcist, tedy Vymítač, a podle tiskové zprávy je skutečně zacílen přímo na Demon. Exorcist je postaven na základech Chevroletu Camaro ZL1 a třebaže vzhledově se příliš neodlišuje, pod kapotou pracuje LT4 V8, který disponuje výkonem 1000 koní a točivým momentem přes 1300 Nm! Pro vaši představu, v sérii motor disponuje 460 koňmi a 868 Nm…

Hennessey namontoval větší kompresor s vylepšeným mezichladičem stačeného vzduchu, ostřejší vačky, přepracovanou hlavu motoru a novou řídicí jednotku. S na přání montovanými drag race pneumatikami Exorcist pokoří 100 km/h z klidu za méně než 3 sekundy a 400 metrů pod 10 sekund!

Hennessey se loučí s Dodge Viper. Připraveno pro něj má přes 800 k

Hennessey se loučí s Dodge Viper. Připraveno pro něj má přes 800 k

Hennessey nabízí také úpravu automatické převodovky, která zvládne nápor točivého momentu, takže tato úprava je vhodná pro oba typy převodových skříní. Úprava vychází na 55 tisíc dolarů, což i s pořizovací cenou Chevroletu Camaro znamená výslednou cenu nějakých 120 tisíc dolarů, s automatem cca 130 tisíc. Za tyto peníze ale dostanete docela exkluzivní auto, protože ročně nevznikne víc, než 100 kusů. Mezi příplatky najdete takové libůstky, jako je hydraulický zvedák auta, závodní pneumatiky či zesílený kardan. Hennessey dává na úpravu dva roky záruku/24 tisíc mil.

Jestli skutečně půjde o zabijáka démonů, se ukáže až ve chvíli, kdy skončí autosalon a někdo tyhle dva postaví proti sobě. A to ještě Chevrolet nevypustil svůj okruhový speciál Camaro ZL1 1LE…

Do té doby se musíme spokojit s videem gumujícího Exorcisty, které společně s fotografiemi najdete pod článkem. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků