Vymítač ďábla přijede na autosalon v New Yorku

Newyorský autosalon je za dveřmi a američtí výrobci a tuneři se překotně ucházejí o pozornost automobilového světa. Nyní své karty odhalila společnost Hennessey Performance.

Před několika málo dny představila značka Dodge brutální verzi Challengeru, kterou výrobce nazval Demon. Je ještě ostřejší, než Hellcat s 6,2litrovým kompresorem přeplňovaným osmiválcem, disponujícím výkonem 527 kW (716 k). S hmotností více jek dvě tuny však nejde o žádnou super lehkou váhu, což je také nevýraznější kritika modelu Hellcat. Dodge tedy auto odlehčilo a dokonce výrazně upravilo motor, který podle odhadů má disponovat 757 – 1121 hřebci.

405 koní z Texasu: Hennessey Ford Focus RS HPE400

405 koní z Texasu: Hennessey Ford Focus RS HPE400

Kroutíte nevěřícně hlavou? Je to pravda, Demon totiž bude schopen provozu na vysokooktanový závodní benzin. Jak to bude ve skutečnosti, se dozvíme už za pár dní na newyorském autosalonu, kde se Demon představí veřejnosti oficiálně.

Tahle brutalita tedy ještě nebyla ani oficiálně přestavena, ale úpravce Hennessey se už stačil pochlubit rivalem Dodge Demon. Jmenuje se Exorcist, tedy Vymítač, a podle tiskové zprávy je skutečně zacílen přímo na Demon. Exorcist je postaven na základech Chevroletu Camaro ZL1 a třebaže vzhledově se příliš neodlišuje, pod kapotou pracuje LT4 V8, který disponuje výkonem 1000 koní a točivým momentem přes 1300 Nm! Pro vaši představu, v sérii motor disponuje 460 koňmi a 868 Nm…

Hennessey namontoval větší kompresor s vylepšeným mezichladičem stačeného vzduchu, ostřejší vačky, přepracovanou hlavu motoru a novou řídicí jednotku. S na přání montovanými drag race pneumatikami Exorcist pokoří 100 km/h z klidu za méně než 3 sekundy a 400 metrů pod 10 sekund!

Hennessey se loučí s Dodge Viper. Připraveno pro něj má přes 800 k

Hennessey se loučí s Dodge Viper. Připraveno pro něj má přes 800 k

Hennessey nabízí také úpravu automatické převodovky, která zvládne nápor točivého momentu, takže tato úprava je vhodná pro oba typy převodových skříní. Úprava vychází na 55 tisíc dolarů, což i s pořizovací cenou Chevroletu Camaro znamená výslednou cenu nějakých 120 tisíc dolarů, s automatem cca 130 tisíc. Za tyto peníze ale dostanete docela exkluzivní auto, protože ročně nevznikne víc, než 100 kusů. Mezi příplatky najdete takové libůstky, jako je hydraulický zvedák auta, závodní pneumatiky či zesílený kardan. Hennessey dává na úpravu dva roky záruku/24 tisíc mil.

Jestli skutečně půjde o zabijáka démonů, se ukáže až ve chvíli, kdy skončí autosalon a někdo tyhle dva postaví proti sobě. A to ještě Chevrolet nevypustil svůj okruhový speciál Camaro ZL1 1LE…

Do té doby se musíme spokojit s videem gumujícího Exorcisty, které společně s fotografiemi najdete pod článkem. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků