Vymítač ďábla přijede na autosalon v New Yorku

Newyorský autosalon je za dveřmi a američtí výrobci a tuneři se překotně ucházejí o pozornost automobilového světa. Nyní své karty odhalila společnost Hennessey Performance.

Před několika málo dny představila značka Dodge brutální verzi Challengeru, kterou výrobce nazval Demon. Je ještě ostřejší, než Hellcat s 6,2litrovým kompresorem přeplňovaným osmiválcem, disponujícím výkonem 527 kW (716 k). S hmotností více jek dvě tuny však nejde o žádnou super lehkou váhu, což je také nevýraznější kritika modelu Hellcat. Dodge tedy auto odlehčilo a dokonce výrazně upravilo motor, který podle odhadů má disponovat 757 – 1121 hřebci.

405 koní z Texasu: Hennessey Ford Focus RS HPE400

405 koní z Texasu: Hennessey Ford Focus RS HPE400

Kroutíte nevěřícně hlavou? Je to pravda, Demon totiž bude schopen provozu na vysokooktanový závodní benzin. Jak to bude ve skutečnosti, se dozvíme už za pár dní na newyorském autosalonu, kde se Demon představí veřejnosti oficiálně.

Tahle brutalita tedy ještě nebyla ani oficiálně přestavena, ale úpravce Hennessey se už stačil pochlubit rivalem Dodge Demon. Jmenuje se Exorcist, tedy Vymítač, a podle tiskové zprávy je skutečně zacílen přímo na Demon. Exorcist je postaven na základech Chevroletu Camaro ZL1 a třebaže vzhledově se příliš neodlišuje, pod kapotou pracuje LT4 V8, který disponuje výkonem 1000 koní a točivým momentem přes 1300 Nm! Pro vaši představu, v sérii motor disponuje 460 koňmi a 868 Nm…

Hennessey namontoval větší kompresor s vylepšeným mezichladičem stačeného vzduchu, ostřejší vačky, přepracovanou hlavu motoru a novou řídicí jednotku. S na přání montovanými drag race pneumatikami Exorcist pokoří 100 km/h z klidu za méně než 3 sekundy a 400 metrů pod 10 sekund!

Hennessey se loučí s Dodge Viper. Připraveno pro něj má přes 800 k

Hennessey se loučí s Dodge Viper. Připraveno pro něj má přes 800 k

Hennessey nabízí také úpravu automatické převodovky, která zvládne nápor točivého momentu, takže tato úprava je vhodná pro oba typy převodových skříní. Úprava vychází na 55 tisíc dolarů, což i s pořizovací cenou Chevroletu Camaro znamená výslednou cenu nějakých 120 tisíc dolarů, s automatem cca 130 tisíc. Za tyto peníze ale dostanete docela exkluzivní auto, protože ročně nevznikne víc, než 100 kusů. Mezi příplatky najdete takové libůstky, jako je hydraulický zvedák auta, závodní pneumatiky či zesílený kardan. Hennessey dává na úpravu dva roky záruku/24 tisíc mil.

Jestli skutečně půjde o zabijáka démonů, se ukáže až ve chvíli, kdy skončí autosalon a někdo tyhle dva postaví proti sobě. A to ještě Chevrolet nevypustil svůj okruhový speciál Camaro ZL1 1LE…

Do té doby se musíme spokojit s videem gumujícího Exorcisty, které společně s fotografiemi najdete pod článkem. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 40 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků