... nas cechy by mohlo treba mrzet, ze nebyly zminene nase (mineno u nas vyrabene) nejlepsi auta s pohonem zadni napravy Tatra T613/700....
...keby len Vas. S jednou takouto damou v najlepsich rokoch som mal tu cest. Jazda kralov.
Zadokolky pořád jsou.Ale musíte je krom MB a BMW hledat jinde.Třeba Chrysler 300, Dodge Charger, Chevrolet SS, Cadillacy ATS, CTS, CT6 atdKdo chce zadokolku najde. No problem.
Z výběru nějak vypadl Ford ... nejsem sice fanda modrého oválu, ale Sierra se hodně povedla a třeba Capri bylo úžasné kupé, které nedostali náhradu. Scorpio to dotáhlo na titul auto roku, tak jako třeba Opel Omega o kterém se autor článku také nezmínil ...Obě limuzíny se zadním náhonem zatím nemají nástupce pro Evropu.
Nástupcem od koncernu GM sou v Evropě prodávané Cadillacy CTS a CT6.Akorát Ford tu nic nemá :-D
Je vidět, že autor se moc dobře nepřipravil, trochu mi uniká smysl tohoto užšího výběru. Některá auta jsou zapomenutá historie, některá byla ve své době vyjímečná, ale proč právě tyto? Co má společného třeba obrovský stěhovák pro 8 pasažérů v podání Peugeota 505 vyráběný do 1997 a Clio překopané na dvoumístného exota s V6 vzadu vyráběné hood 1998? 4 kola z francie a nevyráběly se současně? Když už byl zmíněn Peugeot 505, tak je zde uvedeno ze verze Familiale neměla konkurenci, ale autor neuvedl, ve kterém městě... Co se týká konkurence z Francie, Cireoen CX Break nabízel 3 řady trochu dříve a v zápětí se přidal i Renault 21. Peugeot 505 byl nejzajímavější, protože nabízel turbobenzín s pohonem zadních kol, ale tuto motoritaci autor nezmínil...Malosériové exoty asi těžko někomu chybí, většina motoristů neměla možnost si takové auto vyzkoušet a nejspíše ani nevěděli o existenci značek jako Scimitar nebo Iso.Když už byl zmíněn Opel, tak další generace Senatoru je ještě vidět i dnes a motorizace 4.0-24V a 200kW nabízí velice slušné svezení i nejběžnější provedení s motorem 3.0-24V a 150kW je velice nenápadný dravec. Některým určitě chybí omega, která se dožila do 2004 a pro mnoho lidí to byl poslední pořádný Opel. Verze s motorem V6 měly i samosvor.
Amen
Ta Alfa je sexi ;-)
Ehm, do teď jsem se domníval, že když sexy, tak zásadně s tvrdým. Vídím, že někomu přitom měkký (i) nevadí. Zajímavé :-)
Pokud není dost sexy, tak nemůže psát s tvrdým
V slovenskom jazyku sa dovoluju obe formy, pricom ta s Y na konci je povazovana za novsiu. Pozn.prekl. Ale inak pobavilo ;-)
Autíčka pekné, ale češťyň v popisoch fotiek dostal strašlivo cez pi*u :-D
autor je motoristicky analfabet
505 gti alebo 505 evolution sme mohli mat v 90rokoch ale boli strasne cla cez nemecko , doteraz mi je luto ze sme ho nedoniesli, no mali sme aspon 104ku :D
Mám trochu problém s tím že u všech článků chyby komentář na poslední fotce?
někomu chybí Volvo řady 300? :-O Netvrdím, že je to špatné auto, ale Volvo umělo lepší zadokolky - řadu 700 a 900, případně S/V90.
Přesně tak, Volvo 740 GLT bylo mnohem zajímavější a zábavnější auto
Zadokolky jsou super, ale jen do doby než napadne sníh a začne mrznout. Speciálně starší modely s minimem elektroniky, ale zato s výkonným motorem, automatickou převodovkou a lehkým zadkem jsou v zimě vyloženě nebezpečné. Pokud už se člověku povede vyhrabat se z parkovacího místa, tak stačí jedna chyba a z auta je neřízená střela. Na druhou stranu když je sucho, tak to člověk zadokolkám všechno rád odpustí a na zimu prostě koupí nějaký levný vrak s normálním pohonem.
Zadokolky jsou super, i když napadne sníh, ale řidič musí vědět, že má zadokolku. Zkuste všem policajtům v Německu vysvětlit, že se v zimě nedá jezdit s BMW ani s Mercedesem, takže by měli přesednout na něco jiného ...Se zadokolkou mají v zimě problém akorát začátečníci, kteří jsou odkojeni předohrabem z autoškoly. Výkonný motor má naprostá většina zadokolek, protože se jedná o sportovní auta nebo výkonné limuzíny z vyšší třídy. Zadní náhon umožní mnohem lepší rozložení hmotnosti, takže je možné projet zatáčku trochu rychleji než s předním náhonem. Vozy s předním náhonem jsou řízená havárie - všechno vepředu, takže při protočení poháněné nápravy již není možné řídit. Vozy se zadním náhonem se utrhnou ve vyšší rychlosti a navíc se dají snadno řídit i při jízdě bokem. Pokud řidič ví, že má zadní náhon a jede tak pomalu, jako by měl přední náhon, tak je v pohodě i v zimě.
Jako majitel céčkového Mercedesu první generace s tebou bez výhrad souhlasím :-D Na sníh to skutečně není, na druhou stranu po zbylých 99% času, kdy na silnici sníh není můžou předohraby i se vší moderní elektronikou jen tiše závidět :-P
jazdím C240 V6 a v zime je to o hubu... zato v lete :-)
Jako majitel trojkoveho bavoraku poslední generace musim souhlasit. Sníh i led jsou pro zadokolky úplně v pohodě. Jen vedet jak na to.
Jako majitel éčkového mercedesu druhé generace nemohu souhlasit bez výhrad. Pokud má auto samosvor a nebo kontrolu trakce, tak je využitelné na 100% a nemusím nasadit řetězy na všech na místech, kde všechny předohraby nasazují řetězy.
Jenže současně vyráběné zadokolky MB nebo BMW apod si už poradí s pomocí různých současně používaných elektronických asistentů s tím sněhem i v tom zmiňovaném 1% času. Kdo nevyzkoušel, nevěří. ;-)To, že je to též i o řidiči, to je jasné. Vyloženému kopytu nepomůže na sněhu ani předokolka nebo čtyřkolka. A naopak fajnšmekr se zkušeností ze soutěží si poradí na sněhu i s prastarou zadokolkou bez všemožných asistentů.:-)
S poslední větou si troufnu nesouhlasit. S novými i starými zadokolkami jsem najezdil poměrně dost kilometrů a dovolím si tvrdit, že s takovým šestilitrovým smallblockem a třírychlstním automatem v zimě spolehlivě dojezdí i ten nejlepší řidič na světě. Stačí hodně uježděný sníh na parkovišti a auto na zimních kolech hrabe na místě ať děláte co chcete na jedničku i na zpátečku. Nepomůžou ani dva pytle písku v kufru - v lepším případě se musí auto ručně rozhoupat a vytlačit mimo problematický úsek (většinou stačí několik desítek centimetrů) a v horším vytáhnout jiným autem. Proti tomu takové FWD Eldorado s osmilitrem nad přední nápravou prostě zařadí a jede.
Dalo by se říci, že za určitých výjimečných situací "dojezdí" jakékoliv auto i s nejdokonalejším řidičem (poctivá ledovka, na kterou prší + ojeté letní gumy).Osobně, pokud bych měl takového "mastodonta", tak ho na zimu obouvám do pořádných gum - s "drapákovým" vzorkem i s tím, že to s nimi na "holé" silnici už nebude ve srovnání s "jemnými" gumami nic moc. Potom by ani s tím hodně uježděným sněhem na parkovišti neměl být problém. A v nejhorším je možnost ještě řetězů, které jsou v horách občas i povinné. Možnost pneu s hroty v Česku bohužel není legální.
Komentovaná galerie? Pardon, ale tohle je největší cipovina, kterou kdo vymyslel...Škoda, měl jsem o článek zájem, ale takto na něj slušně řečeno prdim.
Zabudli ste na Žiguli
zadní náhon měl i Moskvič, Volha, Čajky M-13 a M-14, ZILy a ZISy
... píší "ta, která nám chybí .... mně nechybí ani jedno z uvedených, natož Lada VAZ Žiguli.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.