Vymírající druh: 15 aut s pohonem zadních kol, která nám chybí

Kdyby nebylo nové Alfy Romeo Giulia, byly by vozy s pohonem zadní nápravy podobně ohroženým druhem, jako offroady. Stále vyšší výkony si žádají pohon všech kol, levnější automobily zase logicky vyznávají levnější pohon předních kol. Zavzpomínali jsme na 11 zadokolek, které se sice už nevyrábí, ale měly by!

Pohon zadních kol pomaloučku polehoučku ustupuje pohonu přeních kol, případně čtyřkolkám. Někdejší chlouba konstruktérů je pro účetní rázem příliš drahá a komplikovaná, nebo třeba nebezpečná. Přitom to není tak dlouho, co právě pohon zadních kol patři k dobrým mravům každé větší automobilky, která to s prodeji po celém světě myslela skutečně vážně.

V našem výběru skvělých modelů najdete jak ryze sportovní vozy, tak klasické hatchbacky a dokonce se nám mezi naší jedenáctku dostal jeden vyloženě rodinný model, který nejenže byl posledním svého druhu v podání této slavné francouzské značky, ale uměl převézt až 8 lidí a jeho nejvýkonnější varianty spoléhaly na samosvorný diferenciál. Který to je? To si přečtěte v naší komentované galerii.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 4 příspěvky
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků