Vymírající druh: 15 aut s pohonem zadních kol, která nám chybí

Kdyby nebylo nové Alfy Romeo Giulia, byly by vozy s pohonem zadní nápravy podobně ohroženým druhem, jako offroady. Stále vyšší výkony si žádají pohon všech kol, levnější automobily zase logicky vyznávají levnější pohon předních kol. Zavzpomínali jsme na 11 zadokolek, které se sice už nevyrábí, ale měly by!

Pohon zadních kol pomaloučku polehoučku ustupuje pohonu přeních kol, případně čtyřkolkám. Někdejší chlouba konstruktérů je pro účetní rázem příliš drahá a komplikovaná, nebo třeba nebezpečná. Přitom to není tak dlouho, co právě pohon zadních kol patři k dobrým mravům každé větší automobilky, která to s prodeji po celém světě myslela skutečně vážně.

V našem výběru skvělých modelů najdete jak ryze sportovní vozy, tak klasické hatchbacky a dokonce se nám mezi naší jedenáctku dostal jeden vyloženě rodinný model, který nejenže byl posledním svého druhu v podání této slavné francouzské značky, ale uměl převézt až 8 lidí a jeho nejvýkonnější varianty spoléhaly na samosvorný diferenciál. Který to je? To si přečtěte v naší komentované galerii.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 40 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků