Kdyby nebylo nové Alfy Romeo Giulia, byly by vozy s pohonem zadní nápravy podobně ohroženým druhem, jako offroady. Stále vyšší výkony si žádají pohon všech kol, levnější automobily zase logicky vyznávají levnější pohon předních kol. Zavzpomínali jsme na 11 zadokolek, které se sice už nevyrábí, ale měly by!
Pohon zadních kol pomaloučku polehoučku ustupuje pohonu přeních kol, případně čtyřkolkám. Někdejší chlouba konstruktérů je pro účetní rázem příliš drahá a komplikovaná, nebo třeba nebezpečná. Přitom to není tak dlouho, co právě pohon zadních kol patři k dobrým mravům každé větší automobilky, která to s prodeji po celém světě myslela skutečně vážně.
V našem výběru skvělých modelů najdete jak ryze sportovní vozy, tak klasické hatchbacky a dokonce se nám mezi naší jedenáctku dostal jeden vyloženě rodinný model, který nejenže byl posledním svého druhu v podání této slavné francouzské značky, ale uměl převézt až 8 lidí a jeho nejvýkonnější varianty spoléhaly na samosvorný diferenciál. Který to je? To si přečtěte v naší komentované galerii.
Lotus Cars je britská automobilka zaměřená na výrobu sportovních vozů. V roce 1952 ji v Londýně založil Colin Chapman. Lotus byl a znovu je aktivní také v závodech F1.
Automobilku v úpadku v roce 1994 koupil malajský Proton.
Lotus Elise • Lotus Exige • Lotus Evora • Lotus Evija