Vymění Hyundai Erikssona za Schwarze nebo za Thiryho?

Přestupová horečka vrcholí - pouze tři tovární týmy stále nepotvrdily jezdecké obsazení svých vozů pro 14-dílný seriál mistrovství světa v automobilových soutěžích.
Vymění Hyundai Erikssona za Schwarze nebo za Thiryho?
Týmy Hyundai a Citroen by tak měly učinit do dvou týdnů, mladoboleslavský tým Škoda Auto by se měl rozhodnout nejdříve v době konání Britské rallye. Zatímco první dva uvedené týmy o svých plánech a jednáních hovoří, Škoda Motorsport se snaží vše maximálně tajit. Podívejme se tedy jak vypadá současná situace v případě těchto tří týmů a jaké jsou jejich reálné možnosti.

Hyundai

Stále jedná s několika zkušenými i nadějnými jezdci. Velké štěstí, že tým oslovil pilotů několik, protože ani Delecour, ani Martin nabídku nevyužili. Smlouvy s týmy Mitsubishi respektive Ford nabízejí oběma mnohem větší příležitosti k úspěchu i dalšímu rozvoji než je tomu v případě týmu Hyundai. Tým MSD však poslední dva roky tvrdě pracoval a v současné době disponuje plně konkurenčním vozem na všech šotolinových soutěžích, případně soutěžích s nezpevněným povrchem. Asfaltová verze sice stále zaostává, ale tři mistrovské body z Korsiky jsou více než slibné. Co tedy připravují v kuchyni ohledně jezdeckého obsazení na sezónu 2002? Podle všech by se jedničkou v týmu měl stát Juha Kankkunen, a to pro všechny soutěže seriálu. Do kokpitu druhého Accentu WRC2 by vedle Kankkunena měl usednou jeden z pětice pilotů Schwarz, Thiry (oba Škoda), Gardemeister (bez angažmá) Loix (Mitsubishi) nebo Loeb (Citroen). Pierro Liatti v týmu pravděpodobně zůstane jako specialista na asfaltové soutěže.

Citroen

Má uzavřenou dlouhodobou smlouvu s Loebem, o kterého má zájem i Hyundai. Údajně také jedná se Schwarzem a Thirym, vedení týmu také oslovil Loix, jehož přínos se však zdá být především ve financích, které je schopen se svým sponzorem do týmu přinést. Podle některých zástupců francouzské značky nemá své jisté ani Bugalski a Puras, i když oba by měli reprezentovat značku na všech asfaltových soutěžích, kde Citroen jednoznačně dominuje.

Škoda

O utajení všech jednotlivých jednání s potenciálními piloty se snaží vedení týmu Škoda Motorsport. Výsledkem těchto jednání a velmi slabého konce léta a podzimu jsou více než omezené možnosti výběru. Stárnoucí první evoluce Octavie WRC čtyřikrát odstoupila po technické závadě a po třetím místě Schwarze v Keni se tým jen a jen trápí. Zatímco Schwarz by mohl svůj končící tříletý kontrakt prodloužit i o další rok, Belgičan Thiry se zdá být na odchodu, a to k jednomu z továrních nebo dokonce privátních týmů, disponující vyspělou technikou pro soutěže mistrovství světa. Na jeho místo pravděpodobně přijde nejstarší ze sloužících továrních pilotů – Kenneth Eriksson, který by i v příští sezóně měl absolvovat plný počet podniků seriálu. Ten si Octavii WRC již tento týden vyzkoušel na jedné z testovacích tratí nedaleko Mladé Boleslavi. Velká naděje českého rallysportu Roman Kresta, by pak mohl usednout do třetí Octavie WRC především na evropských soutěžích.

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků