Vymění Hyundai Erikssona za Schwarze nebo za Thiryho?

Přestupová horečka vrcholí - pouze tři tovární týmy stále nepotvrdily jezdecké obsazení svých vozů pro 14-dílný seriál mistrovství světa v automobilových soutěžích.
Vymění Hyundai Erikssona za Schwarze nebo za Thiryho?
Týmy Hyundai a Citroen by tak měly učinit do dvou týdnů, mladoboleslavský tým Škoda Auto by se měl rozhodnout nejdříve v době konání Britské rallye. Zatímco první dva uvedené týmy o svých plánech a jednáních hovoří, Škoda Motorsport se snaží vše maximálně tajit. Podívejme se tedy jak vypadá současná situace v případě těchto tří týmů a jaké jsou jejich reálné možnosti.

Hyundai

Stále jedná s několika zkušenými i nadějnými jezdci. Velké štěstí, že tým oslovil pilotů několik, protože ani Delecour, ani Martin nabídku nevyužili. Smlouvy s týmy Mitsubishi respektive Ford nabízejí oběma mnohem větší příležitosti k úspěchu i dalšímu rozvoji než je tomu v případě týmu Hyundai. Tým MSD však poslední dva roky tvrdě pracoval a v současné době disponuje plně konkurenčním vozem na všech šotolinových soutěžích, případně soutěžích s nezpevněným povrchem. Asfaltová verze sice stále zaostává, ale tři mistrovské body z Korsiky jsou více než slibné. Co tedy připravují v kuchyni ohledně jezdeckého obsazení na sezónu 2002? Podle všech by se jedničkou v týmu měl stát Juha Kankkunen, a to pro všechny soutěže seriálu. Do kokpitu druhého Accentu WRC2 by vedle Kankkunena měl usednou jeden z pětice pilotů Schwarz, Thiry (oba Škoda), Gardemeister (bez angažmá) Loix (Mitsubishi) nebo Loeb (Citroen). Pierro Liatti v týmu pravděpodobně zůstane jako specialista na asfaltové soutěže.

Citroen

Má uzavřenou dlouhodobou smlouvu s Loebem, o kterého má zájem i Hyundai. Údajně také jedná se Schwarzem a Thirym, vedení týmu také oslovil Loix, jehož přínos se však zdá být především ve financích, které je schopen se svým sponzorem do týmu přinést. Podle některých zástupců francouzské značky nemá své jisté ani Bugalski a Puras, i když oba by měli reprezentovat značku na všech asfaltových soutěžích, kde Citroen jednoznačně dominuje.

Škoda

O utajení všech jednotlivých jednání s potenciálními piloty se snaží vedení týmu Škoda Motorsport. Výsledkem těchto jednání a velmi slabého konce léta a podzimu jsou více než omezené možnosti výběru. Stárnoucí první evoluce Octavie WRC čtyřikrát odstoupila po technické závadě a po třetím místě Schwarze v Keni se tým jen a jen trápí. Zatímco Schwarz by mohl svůj končící tříletý kontrakt prodloužit i o další rok, Belgičan Thiry se zdá být na odchodu, a to k jednomu z továrních nebo dokonce privátních týmů, disponující vyspělou technikou pro soutěže mistrovství světa. Na jeho místo pravděpodobně přijde nejstarší ze sloužících továrních pilotů – Kenneth Eriksson, který by i v příští sezóně měl absolvovat plný počet podniků seriálu. Ten si Octavii WRC již tento týden vyzkoušel na jedné z testovacích tratí nedaleko Mladé Boleslavi. Velká naděje českého rallysportu Roman Kresta, by pak mohl usednout do třetí Octavie WRC především na evropských soutěžích.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků