Vymění Hyundai Erikssona za Schwarze nebo za Thiryho?

Přestupová horečka vrcholí - pouze tři tovární týmy stále nepotvrdily jezdecké obsazení svých vozů pro 14-dílný seriál mistrovství světa v automobilových soutěžích.
Vymění Hyundai Erikssona za Schwarze nebo za Thiryho?
Týmy Hyundai a Citroen by tak měly učinit do dvou týdnů, mladoboleslavský tým Škoda Auto by se měl rozhodnout nejdříve v době konání Britské rallye. Zatímco první dva uvedené týmy o svých plánech a jednáních hovoří, Škoda Motorsport se snaží vše maximálně tajit. Podívejme se tedy jak vypadá současná situace v případě těchto tří týmů a jaké jsou jejich reálné možnosti.

Hyundai

Stále jedná s několika zkušenými i nadějnými jezdci. Velké štěstí, že tým oslovil pilotů několik, protože ani Delecour, ani Martin nabídku nevyužili. Smlouvy s týmy Mitsubishi respektive Ford nabízejí oběma mnohem větší příležitosti k úspěchu i dalšímu rozvoji než je tomu v případě týmu Hyundai. Tým MSD však poslední dva roky tvrdě pracoval a v současné době disponuje plně konkurenčním vozem na všech šotolinových soutěžích, případně soutěžích s nezpevněným povrchem. Asfaltová verze sice stále zaostává, ale tři mistrovské body z Korsiky jsou více než slibné. Co tedy připravují v kuchyni ohledně jezdeckého obsazení na sezónu 2002? Podle všech by se jedničkou v týmu měl stát Juha Kankkunen, a to pro všechny soutěže seriálu. Do kokpitu druhého Accentu WRC2 by vedle Kankkunena měl usednou jeden z pětice pilotů Schwarz, Thiry (oba Škoda), Gardemeister (bez angažmá) Loix (Mitsubishi) nebo Loeb (Citroen). Pierro Liatti v týmu pravděpodobně zůstane jako specialista na asfaltové soutěže.

Citroen

Má uzavřenou dlouhodobou smlouvu s Loebem, o kterého má zájem i Hyundai. Údajně také jedná se Schwarzem a Thirym, vedení týmu také oslovil Loix, jehož přínos se však zdá být především ve financích, které je schopen se svým sponzorem do týmu přinést. Podle některých zástupců francouzské značky nemá své jisté ani Bugalski a Puras, i když oba by měli reprezentovat značku na všech asfaltových soutěžích, kde Citroen jednoznačně dominuje.

Škoda

O utajení všech jednotlivých jednání s potenciálními piloty se snaží vedení týmu Škoda Motorsport. Výsledkem těchto jednání a velmi slabého konce léta a podzimu jsou více než omezené možnosti výběru. Stárnoucí první evoluce Octavie WRC čtyřikrát odstoupila po technické závadě a po třetím místě Schwarze v Keni se tým jen a jen trápí. Zatímco Schwarz by mohl svůj končící tříletý kontrakt prodloužit i o další rok, Belgičan Thiry se zdá být na odchodu, a to k jednomu z továrních nebo dokonce privátních týmů, disponující vyspělou technikou pro soutěže mistrovství světa. Na jeho místo pravděpodobně přijde nejstarší ze sloužících továrních pilotů – Kenneth Eriksson, který by i v příští sezóně měl absolvovat plný počet podniků seriálu. Ten si Octavii WRC již tento týden vyzkoušel na jedné z testovacích tratí nedaleko Mladé Boleslavi. Velká naděje českého rallysportu Roman Kresta, by pak mohl usednout do třetí Octavie WRC především na evropských soutěžích.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 39 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků