Výměna motorového oleje: Zvládnete i sami, pokud dodržíte těchto pět zásad

Aladin  |  05. 12. 2017 10:18

Mají vůbec výpustní zátku i vozy, kde se výměna oleje řeší odsátím?

Odpovědět  |   | 
dan  |  05. 12. 2017 10:31

Nemají kosačky

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  05. 12. 2017 12:37

třeba Smart neměl, ale jakmile se začaly motory zadírat a výrobce to musel řešit, tak se začaly dávat vany s výpustným šroubem. A olej se při výměně začal z motoru vylévat.

Odpovědět  |   | 
Shang Tsung  |  06. 12. 2017 11:00

Hele to záleží na modelu. Zažil jsem auta kde jsem nic takového nenašel a auta kde to bylo i přes odsátí. Prostě jak říkám, záleží na kusu. Jinak na Srovnátoru správně píšou, že pokud by jsi měl nové auto ještě v záruce, tak výměnu oleje ani řešit nemusíš, protože to za tebe dělají při pravidelné prohlídce https://www.srovnator.cz/vyber-spravneho-oleje-do-... ...
Jenže toto platí spíše u starých aut kde už právě ta záruka není. U nových vozů je celkem rarita aby výpustní zátka chyběla. Pokud jde o novinky se zárukou, tak jde většinou o vozy, které běžně nekoupíš.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  06. 12. 2017 20:06

...renault, ze. A obavam sa este aj prevodoviek. Takze zaruka a konecna. Kup si novu skrinu

Odpovědět  |   | 
PePe  |  05. 12. 2017 10:34

Zajímala by mě ta degradace z hlediska času. Např. jaký bude rozdíl v oleji co najel 10tkm za rok a v oleji co najel 10tkm za dva roky? Podle mě minimální, ale třeba se pletu.

Odpovědět  |   | 
homer  |  05. 12. 2017 13:59

dělá se z toho velká věda ale moderní nízkootáčkový motory chlazený vodou nemaj jak olej degradovat. Minimální kontaminace kovovým otěrem, spalinama a chladící kapalinou zaručují životnost desítky tisíc km a několik let. Dřív se olej mění jenom pro dobrej pocit.

Odpovědět  |   | 
()7weeih(&*ch  |  05. 12. 2017 16:20

To je nazor jako ze zurnalu. Pardon, z manualu.

Odpovědět  |   | 
homer  |  06. 12. 2017 03:47

Si taky zblblej historií kdy meli i novy motory vakly (nemluve o starejch) a oleje staly zahovno.

Odpovědět  |   | 
_sulcik_  |  05. 12. 2017 19:31

Tak tak, měnit olej je zbytečný, je to jen past na peníze. Já sem ve svým trabantu olej nikdy neměnil a to ho mám 20 let. A co myslíte? Pořád jezdí....

Odpovědět  |   | 
LOL  |  05. 12. 2017 20:02

Odpovědět  |   | 
Kotr Melec  |  05. 12. 2017 20:04

Protože ti to ten olej tak žere, že ho měnit nemusíš. Stačí dolévat.

Odpovědět  |   | 
atnarfus  |  05. 12. 2017 22:55

Do Trabanta? :)

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  06. 12. 2017 20:03

ak ste mineral nezamenili za syntetiku, ten motor nastartuje stihacku.
Podla specifikacie vyrobcu.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  06. 12. 2017 20:07

@homer, coze....wtf...

Odpovědět  |   | 
homer  |  07. 12. 2017 09:16

co zase nechápeš na informaci že olej najede bez ztráty kytičky desítky ticíc km a klidně ho můžeš měnit třeba po několika letech? Jestli tě děsí že je černej tak buď klidnej to s mazací schopností nemá nic společnýho.

Odpovědět  |   | 
(87wchc86Hh  |  07. 12. 2017 09:46

Prosimpekne, ve kterem magazinu pro hospodynky domaci jste takovato moudra pobral? Nebo jeste lepe: Nemel byste chut podelit se s nami o jeste nejake takove zasadni moudro?

Odpovědět  |   | 
homer  |  07. 12. 2017 12:44

co konkretně myslíš? že černej olej maže stejně jako průzračnej? že mazací schopnosti a netrhavost olejového filmu je výrobci zaručená až "za hrob", že nekontaminovanej olej nezkazí stáří?
Na to mě stačí moje chemická průmyslovka a tobě pan gugl.

Odpovědět  |   | 
twistedTSD  |  08. 12. 2017 20:18

Prosímtě nech si někdy udělat rozbor toho super oleje po desítkách tisíc km. Tohle se nedá číst.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  05. 12. 2017 19:20

Bude. Olej, ktory stoji, starne tiez. Chemia pre stredne gymnazium.
Akonahle otvorite pixlu a nalejete to do motora, situacia sa velmi meni.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  06. 12. 2017 19:42

preboha minus, ak mate vychodenu zakladnu, Ste na to patricne hrdi a pracujete ako manazer servisu, prosim Vas, neplette sa do niecoho, comu docerta nerozumiete.

Odpovědět  |   | 
ef.  |  05. 12. 2017 20:34

To by musel degradovat olej už jako nový, v prodejnách a ve skladech, ale nic takového se neděje, je to novinářský blábol. Pokud najedete málo (pod 10tis.km), stačí olej vyměnit jednou za dva roky. Ale měnit se musí !!
Než takovou blbost, jako nechat olej "kapat" z motoru celou noc, je lepší motor propláchnout, jsou na to výplachové oleje, nebo v nouzi stačí i půl litru čistého oleje, zavřít zátku, protočit motor, vypustit. To doporučuju hlavně u starších motorů, kde si nejsem jistý, zda majitel pravidelně měnil olej a filtr. Nejlépe se mění olej, pokud máte možnost najet na "jámu" a vše dělat odspodu. Vyjetý olej berou zpět některé benzinky.

Odpovědět  |   | 

Viděl jsi někdy rozebranej motor? asi ne viď jinak bys takovou kravinu nemohl vypustit Když tam naleješ půl litru, tak sotva zamastíš sací koš, ale rozhodně nanasaješ
A prozradím ti tajemství, olej v obchodě nedegraduje, protože je zavřenej ve flašce, kde není vzduch. Když budeš mít v garáži vývěvu a uděláš si tam vakuum, tak degradaci oleje taky řešit nemusíš, dokud nenajedeš kilometry. Ale podle mejch předběžnejch výpočtů, se vyplatí výměna oleje, než vývěva

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  06. 12. 2017 14:07

Byvala doba, kdy treba olej Texaco byl vyrabeny z ropy s nizkym podilem siry, takze takovy olej se celkem bez nasledku mohl menit pozdeji. Dnes uz ani toto neplati.
U nevykonnych aut mi prijde lepsi varianta volit levnejsi olej (v ramci specifikace samozrejme) a menit drive sam nebo u garaznika za par kacek.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  06. 12. 2017 19:44

Samozrejme ze ano. Konecne niekto s rozumom. Inak, ten olej u jednoduchsich aut si vymenite...no, dajme tomu, odhadom casovo...dve piva.

Odpovědět  |   | 
profesir Indigo  |  05. 12. 2017 11:11

Tak nevím o výměně filtru ani slovo, článek k ničemu.

Odpovědět  |   | 
vana  |  05. 12. 2017 17:23

O výměně filtru je drobná zmínka na konci třetí kapitoly

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  05. 12. 2017 19:22

Ještě před tím, než začnete doplňovat olej, vyměňte olejový filtr. Činí se tak při každé výměně oleje. Zachycuje nečistoty a konstrukčně je stavěn právě na maximálně třicet až čtyřicet tisíc kilometrů. Více na: https://www.autorevue.cz/vymena-motoroveho-oleje...

Odpovědět  |   | 
Stan  |  05. 12. 2017 11:29

X let jsem lil do auta stejný olej. Najednou z jeho obalu zmizela požadovaná norma výrobce, tak jsem zavolal kamarádovi, zaměstnanec Shell, ne tak úplně řadový a ten mi sdělil, že se nedomluvili s výrobcem aut na penězích, ale že olej je stále stejný a tak jej mohu dál používat...

Odpovědět  |   | 
Petr  |  05. 12. 2017 13:10

Tak to jasne snad vsem ze ty certifikace jsou jen proto aby jedna nebo druha strana videlala

Odpovědět  |   | 
XB_1  |  05. 12. 2017 17:26

Nerozumím, jak prodloužení výměn razantně ovlivňuje ekonomiku provozu. Prodloužení intervalu o 20000km dělá úsporu asi desetník na km, což je téměř zanedbatelné.
Jinak kontrolu množství bych dělal 10min po vypnutí motoru a pak by olej měl být u MAX.
Další důvod, proč výměnu dělat sám, je, že při výměně svépomocí mám zpravidla nový olej čistší než v servisu. No a pak jsou ještě normy přímo dané výrobcem auta, ale jejich nedodržením se nemusí nic pokazit. Já měním max po roce/10tkm a myslím, že za tu necelou tisícovku se to vyplatí.

Odpovědět  |   | 
ef.  |  05. 12. 2017 20:45

Olej má být na měrce uprostřed mezi ryskami, ne nad, ani pod, a měří se u zahřátého motoru, cca po 5-10min. po zastavení, aby stačil stéct do vany.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  06. 12. 2017 19:49

@ef: su motory, ktore lepsie funguju ked je hladina oleja skor v hornej pripustnej hranici. Trebars velmi rozsireny 1.6 VW 1ook. Napoveda: nejaky hriadel a s tym veci suvisiace.

Samozrejme ostatne OK. A nepreliat prosim.

Odpovědět  |   | 
XB_1  |  06. 12. 2017 21:41

Jasné, ale při výměně se dolévá k MAX, hlavně u motorů, které si něco sežerou.

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  06. 12. 2017 14:05

Je rozdil jak to pocitas. Mas spoustu moznosti.
Vymenit sam a pocitas jen material.
Vymenit u kamarada a pocitas material a par kacek za praci.
Vymenis v servisu za jejich sazbu ale prineses si vlastni olej a filtr koupeny za "rozumne" penize (tak to delam u auta v zaruce).
Vymenis v servisu a nechas tam dat olej za jejich cenu - toto je ta varianta u fleetu...

Odpovědět  |   | 
XB_1  |  06. 12. 2017 21:44

No jasně, že beru poslední variantu pro fleet...pořád je to 10-20hal. na km. A v celkových nákladech je to nárůst v jednotkách procent, to auto nejezdí jen na naftu, ta firma má ještě nějaké náklady na správu autoprovozu, spotřebák atd. nehledě na to, že s novým olejem by mohla být malinko lepší spotřeba nafty. Ten prodloužený interval je hlavně o pohodlnosti.

Odpovědět  |   | 
Ivan  |  05. 12. 2017 20:18

To je sice krásný, že řeknete vypusťte olej, zavřete zátku a vyměňte filtr... Ale ono není jen tak... co třeba speciální nářadí nebo přípravky, info o momentech (Nm) krytu nebo rovnou celého filtru a vypouštěcího šroubu olejové vany. Ono to není jen tak, že se to utáhne a hotovo... toto přece pravý motorista nemůže nenapsat do článku.

Odpovědět  |   | 
XB_1  |  05. 12. 2017 20:25

Tak zrovna tady s momentama stačí trochu zkušeností, tady fakt není co pokazit, pokud není člověk totální levák :)

Odpovědět  |   | 
ef.  |  05. 12. 2017 20:49

pravý motorista vás pošle do pr..e, momentový kláč na výměnu oleje, dobrá blbost!

Odpovědět  |   | 
ef.  |  05. 12. 2017 20:50

klíč

Odpovědět  |   | 
Dalibor  |  06. 12. 2017 11:44

Asi by nebylo špatné k tomu filtru napsat více podstatných "drobností" - před montáží naolejovat gumové těsnění novým olejem, utáhnout pouze rukou, ne klíčem... (pokud se nebavíme o filtru, kde mění jen papírová vložka, tam se krycí víko musí klíčem utáhnout - např. starý Opel X18XE1).

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  06. 12. 2017 20:34

@ Ivan : preco si kupujete take auto?

Odpovědět  |   | 
Farman  |  05. 01. 2018 20:50

Vyjetý černý olej je výborný na nátěr garážových vrat -nebo plotu,stodoly na venkově to bývalo běžné.V Turecku se olejem topí v pecích normálně.Je to také výborný přípravek na barvení oděvů-monterek atd - nepustíto,nepovolí je to nejlepší.

Odpovědět  |   | 
RobinHudec  |  24. 08. 2018 16:08

Já se do takových věcí přesně proto nepouštím, zajedu sem: http://www.autoindividual.cz/bezne-servisni-prace/vyme... ... a mám hotovo za pár kaček, neušpiním se, nic nepokazím - ideál.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

dnes | Milan Lažanský | 20 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků

Nejčtenější články

Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily

Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. …

Oficiální premiéra nové Octavie proběhne až v příštím roce, nástupce mladoboleslavského bestselleru je však už hotový a my jsme měli možnost mluvit s lidmi, kteří ho viděli na vlastní oči.

20.  9.  2018 | | 75 N/A
Co vyhraje? Závodní Tesla vs. F1 vs. superbike vs. F-16 a další ve sprintu

Co vyhraje? Závodní Tesla vs. F1 vs. superb…

Závod ve sprintu, který se jen tak nevidí. Na istanbulském letišti se proti sobě postavila nejen zajímavá sportovní auta, ale také vůz Formule 1, závodní Tesla, superbike od Kawasaki a mimo jiné i stíhačka F-16.

21.  9.  2018 | | 23 N/A
Škoda 1000 MBX měla nástupce. Projekt Š 717 T odpravily tyto kritické chyby

Škoda 1000 MBX měla nástupce. Projekt Š 717…

Mohlo by se zdát, že Škoda 110 R Coupé přímo navázala na dvoudveřový model 1000 MBX, mezi těmito vozy však není prázdné místo. Vyplňuje ho nerealizovaný a zapomenutý tudor Š 717 T.

19.  9.  2018 | | 21 N/A
Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šo…

Seat dnes večer oficiálně představil své největší SUV Tarraco. Vůz na platformě MQB je po Tiguanu a Kodiaqu třetím do party až sedmimístných mainstreamovým SUV koncernu Volkswagen.

18.  9.  2018 | | 53 N/A
Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je …

Morálně i fakticky zastaralý hasičský tank má nahradit zodolněná Tatrovka. Nese jméno Titan a je dělaná pro ty nejtěžší situace.

14.  10.  2018 | | 33 N/A