Výměna motorového oleje: Zvládnete i sami, pokud dodržíte těchto pět zásad

Aladin  |  05. 12. 2017 10:18  |  [94.230.144.xxx]

Mají vůbec výpustní zátku i vozy, kde se výměna oleje řeší odsátím?

Odpovědět  |   | 
dan  |  05. 12. 2017 10:31  |  [91.219.133.xxx]

Nemají kosačky

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  05. 12. 2017 12:37

třeba Smart neměl, ale jakmile se začaly motory zadírat a výrobce to musel řešit, tak se začaly dávat vany s výpustným šroubem. A olej se při výměně začal z motoru vylévat.

Odpovědět  |   | 
Shang Tsung  |  06. 12. 2017 11:00  |  [85.248.227.xxx]

Hele to záleží na modelu. Zažil jsem auta kde jsem nic takového nenašel a auta kde to bylo i přes odsátí. Prostě jak říkám, záleží na kusu. Jinak na Srovnátoru správně píšou, že pokud by jsi měl nové auto ještě v záruce, tak výměnu oleje ani řešit nemusíš, protože to za tebe dělají při pravidelné prohlídce https://www.srovnator.cz/vyber-spravneho-oleje-do-... ...
Jenže toto platí spíše u starých aut kde už právě ta záruka není. U nových vozů je celkem rarita aby výpustní zátka chyběla. Pokud jde o novinky se zárukou, tak jde většinou o vozy, které běžně nekoupíš.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  06. 12. 2017 20:06  |  [217.195.168.xxx]

...renault, ze. A obavam sa este aj prevodoviek. Takze zaruka a konecna. Kup si novu skrinu

Odpovědět  |   | 
PePe  |  05. 12. 2017 10:34  |  [37.188.129.xxx]

Zajímala by mě ta degradace z hlediska času. Např. jaký bude rozdíl v oleji co najel 10tkm za rok a v oleji co najel 10tkm za dva roky? Podle mě minimální, ale třeba se pletu.

Odpovědět  |   | 
homer  |  05. 12. 2017 13:59  |  [109.80.114.xxx]

dělá se z toho velká věda ale moderní nízkootáčkový motory chlazený vodou nemaj jak olej degradovat. Minimální kontaminace kovovým otěrem, spalinama a chladící kapalinou zaručují životnost desítky tisíc km a několik let. Dřív se olej mění jenom pro dobrej pocit.

Odpovědět  |   | 
()7weeih(&*ch  |  05. 12. 2017 16:20  |  [149.238.52.xxx]

To je nazor jako ze zurnalu. Pardon, z manualu.

Odpovědět  |   | 
homer  |  06. 12. 2017 03:47  |  [109.80.114.xxx]

Si taky zblblej historií kdy meli i novy motory vakly (nemluve o starejch) a oleje staly zahovno.

Odpovědět  |   | 
_sulcik_  |  05. 12. 2017 19:31  |  [78.128.152.xxx]

Tak tak, měnit olej je zbytečný, je to jen past na peníze. Já sem ve svým trabantu olej nikdy neměnil a to ho mám 20 let. A co myslíte? Pořád jezdí....

Odpovědět  |   | 
LOL  |  05. 12. 2017 20:02  |  [83.208.32.xxx]

Odpovědět  |   | 
Kotr Melec  |  05. 12. 2017 20:04  |  [93.99.205.xxx]

Protože ti to ten olej tak žere, že ho měnit nemusíš. Stačí dolévat.

Odpovědět  |   | 
atnarfus  |  05. 12. 2017 22:55  |  [176.97.9.xxx]

Do Trabanta? :)

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  06. 12. 2017 20:03  |  [217.195.168.xxx]

ak ste mineral nezamenili za syntetiku, ten motor nastartuje stihacku.
Podla specifikacie vyrobcu.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  06. 12. 2017 20:07  |  [217.195.168.xxx]

@homer, coze....wtf...

Odpovědět  |   | 
homer  |  07. 12. 2017 09:16  |  [109.80.114.xxx]

co zase nechápeš na informaci že olej najede bez ztráty kytičky desítky ticíc km a klidně ho můžeš měnit třeba po několika letech? Jestli tě děsí že je černej tak buď klidnej to s mazací schopností nemá nic společnýho.

Odpovědět  |   | 
(87wchc86Hh  |  07. 12. 2017 09:46  |  [149.238.52.xxx]

Prosimpekne, ve kterem magazinu pro hospodynky domaci jste takovato moudra pobral? Nebo jeste lepe: Nemel byste chut podelit se s nami o jeste nejake takove zasadni moudro?

Odpovědět  |   | 
homer  |  07. 12. 2017 12:44  |  [109.80.114.xxx]

co konkretně myslíš? že černej olej maže stejně jako průzračnej? že mazací schopnosti a netrhavost olejového filmu je výrobci zaručená až "za hrob", že nekontaminovanej olej nezkazí stáří?
Na to mě stačí moje chemická průmyslovka a tobě pan gugl.

Odpovědět  |   | 
twistedTSD  |  08. 12. 2017 20:18

Prosímtě nech si někdy udělat rozbor toho super oleje po desítkách tisíc km. Tohle se nedá číst.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  05. 12. 2017 19:20  |  [217.195.168.xxx]

Bude. Olej, ktory stoji, starne tiez. Chemia pre stredne gymnazium.
Akonahle otvorite pixlu a nalejete to do motora, situacia sa velmi meni.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  06. 12. 2017 19:42  |  [217.195.168.xxx]

preboha minus, ak mate vychodenu zakladnu, Ste na to patricne hrdi a pracujete ako manazer servisu, prosim Vas, neplette sa do niecoho, comu docerta nerozumiete.

Odpovědět  |   | 
ef.  |  05. 12. 2017 20:34  |  [89.24.175.xxx]

To by musel degradovat olej už jako nový, v prodejnách a ve skladech, ale nic takového se neděje, je to novinářský blábol. Pokud najedete málo (pod 10tis.km), stačí olej vyměnit jednou za dva roky. Ale měnit se musí !!
Než takovou blbost, jako nechat olej "kapat" z motoru celou noc, je lepší motor propláchnout, jsou na to výplachové oleje, nebo v nouzi stačí i půl litru čistého oleje, zavřít zátku, protočit motor, vypustit. To doporučuju hlavně u starších motorů, kde si nejsem jistý, zda majitel pravidelně měnil olej a filtr. Nejlépe se mění olej, pokud máte možnost najet na "jámu" a vše dělat odspodu. Vyjetý olej berou zpět některé benzinky.

Odpovědět  |   | 

Viděl jsi někdy rozebranej motor? asi ne viď jinak bys takovou kravinu nemohl vypustit Když tam naleješ půl litru, tak sotva zamastíš sací koš, ale rozhodně nanasaješ
A prozradím ti tajemství, olej v obchodě nedegraduje, protože je zavřenej ve flašce, kde není vzduch. Když budeš mít v garáži vývěvu a uděláš si tam vakuum, tak degradaci oleje taky řešit nemusíš, dokud nenajedeš kilometry. Ale podle mejch předběžnejch výpočtů, se vyplatí výměna oleje, než vývěva

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  06. 12. 2017 14:07  |  [46.167.212.xxx]

Byvala doba, kdy treba olej Texaco byl vyrabeny z ropy s nizkym podilem siry, takze takovy olej se celkem bez nasledku mohl menit pozdeji. Dnes uz ani toto neplati.
U nevykonnych aut mi prijde lepsi varianta volit levnejsi olej (v ramci specifikace samozrejme) a menit drive sam nebo u garaznika za par kacek.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  06. 12. 2017 19:44  |  [217.195.168.xxx]

Samozrejme ze ano. Konecne niekto s rozumom. Inak, ten olej u jednoduchsich aut si vymenite...no, dajme tomu, odhadom casovo...dve piva.

Odpovědět  |   | 
profesir Indigo  |  05. 12. 2017 11:11  |  [178.255.168.xxx]

Tak nevím o výměně filtru ani slovo, článek k ničemu.

Odpovědět  |   | 
vana  |  05. 12. 2017 17:23  |  [185.160.210.xxx]

O výměně filtru je drobná zmínka na konci třetí kapitoly

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  05. 12. 2017 19:22  |  [217.195.168.xxx]

Ještě před tím, než začnete doplňovat olej, vyměňte olejový filtr. Činí se tak při každé výměně oleje. Zachycuje nečistoty a konstrukčně je stavěn právě na maximálně třicet až čtyřicet tisíc kilometrů. Více na: https://www.autorevue.cz/vymena-motoroveho-oleje...

Odpovědět  |   | 
Stan  |  05. 12. 2017 11:29  |  [94.112.247.xxx]

X let jsem lil do auta stejný olej. Najednou z jeho obalu zmizela požadovaná norma výrobce, tak jsem zavolal kamarádovi, zaměstnanec Shell, ne tak úplně řadový a ten mi sdělil, že se nedomluvili s výrobcem aut na penězích, ale že olej je stále stejný a tak jej mohu dál používat...

Odpovědět  |   | 
Petr  |  05. 12. 2017 13:10  |  [37.48.54.xxx]

Tak to jasne snad vsem ze ty certifikace jsou jen proto aby jedna nebo druha strana videlala

Odpovědět  |   | 
XB_1  |  05. 12. 2017 17:26  |  [193.86.27.xxx]

Nerozumím, jak prodloužení výměn razantně ovlivňuje ekonomiku provozu. Prodloužení intervalu o 20000km dělá úsporu asi desetník na km, což je téměř zanedbatelné.
Jinak kontrolu množství bych dělal 10min po vypnutí motoru a pak by olej měl být u MAX.
Další důvod, proč výměnu dělat sám, je, že při výměně svépomocí mám zpravidla nový olej čistší než v servisu. No a pak jsou ještě normy přímo dané výrobcem auta, ale jejich nedodržením se nemusí nic pokazit. Já měním max po roce/10tkm a myslím, že za tu necelou tisícovku se to vyplatí.

Odpovědět  |   | 
ef.  |  05. 12. 2017 20:45  |  [89.24.175.xxx]

Olej má být na měrce uprostřed mezi ryskami, ne nad, ani pod, a měří se u zahřátého motoru, cca po 5-10min. po zastavení, aby stačil stéct do vany.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  06. 12. 2017 19:49  |  [217.195.168.xxx]

@ef: su motory, ktore lepsie funguju ked je hladina oleja skor v hornej pripustnej hranici. Trebars velmi rozsireny 1.6 VW 1ook. Napoveda: nejaky hriadel a s tym veci suvisiace.

Samozrejme ostatne OK. A nepreliat prosim.

Odpovědět  |   | 
XB_1  |  06. 12. 2017 21:41  |  [77.234.40.xxx]

Jasné, ale při výměně se dolévá k MAX, hlavně u motorů, které si něco sežerou.

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  06. 12. 2017 14:05  |  [46.167.212.xxx]

Je rozdil jak to pocitas. Mas spoustu moznosti.
Vymenit sam a pocitas jen material.
Vymenit u kamarada a pocitas material a par kacek za praci.
Vymenis v servisu za jejich sazbu ale prineses si vlastni olej a filtr koupeny za "rozumne" penize (tak to delam u auta v zaruce).
Vymenis v servisu a nechas tam dat olej za jejich cenu - toto je ta varianta u fleetu...

Odpovědět  |   | 
XB_1  |  06. 12. 2017 21:44  |  [77.234.40.xxx]

No jasně, že beru poslední variantu pro fleet...pořád je to 10-20hal. na km. A v celkových nákladech je to nárůst v jednotkách procent, to auto nejezdí jen na naftu, ta firma má ještě nějaké náklady na správu autoprovozu, spotřebák atd. nehledě na to, že s novým olejem by mohla být malinko lepší spotřeba nafty. Ten prodloužený interval je hlavně o pohodlnosti.

Odpovědět  |   | 
Ivan  |  05. 12. 2017 20:18  |  [89.203.212.xxx]

To je sice krásný, že řeknete vypusťte olej, zavřete zátku a vyměňte filtr... Ale ono není jen tak... co třeba speciální nářadí nebo přípravky, info o momentech (Nm) krytu nebo rovnou celého filtru a vypouštěcího šroubu olejové vany. Ono to není jen tak, že se to utáhne a hotovo... toto přece pravý motorista nemůže nenapsat do článku.

Odpovědět  |   | 
XB_1  |  05. 12. 2017 20:25  |  [77.234.40.xxx]

Tak zrovna tady s momentama stačí trochu zkušeností, tady fakt není co pokazit, pokud není člověk totální levák :)

Odpovědět  |   | 
ef.  |  05. 12. 2017 20:49  |  [89.24.175.xxx]

pravý motorista vás pošle do pr..e, momentový kláč na výměnu oleje, dobrá blbost!

Odpovědět  |   | 
ef.  |  05. 12. 2017 20:50  |  [89.24.175.xxx]

klíč

Odpovědět  |   | 
Dalibor  |  06. 12. 2017 11:44  |  [93.185.2.xxx]

Asi by nebylo špatné k tomu filtru napsat více podstatných "drobností" - před montáží naolejovat gumové těsnění novým olejem, utáhnout pouze rukou, ne klíčem... (pokud se nebavíme o filtru, kde mění jen papírová vložka, tam se krycí víko musí klíčem utáhnout - např. starý Opel X18XE1).

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  06. 12. 2017 20:34  |  [217.195.168.xxx]

@ Ivan : preco si kupujete take auto?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků

Nejčtenější články

Slováci vyvinuli unikátní zabezpečení aut. Nikdo jej dosud neprolomil

Slováci vyvinuli unikátní zabezpečení aut. …

Automobilky se snaží všemi možnými způsoby zabezpečit své výrobky proti krádeži, mnohdy je to ale marné. Systém otce a syna Vámošových se však vrací ke kořenům, což je jeho největší výhoda.

23.  11.  2017 | | 38 N/A
Minitest Škoda Fabia Combi 1.0 TSI – Problém tam, kde byste ho nečekali

Minitest Škoda Fabia Combi 1.0 TSI – Problé…

Přeplňované tříválcové agregáty jsou v malých vozech velmi rozšířené. Škoda Fabia jej dostala teprve nedávno a pasuje přímo ukázkově i k praktičtějšímu kombíku.

3.  12.  2017 | | 128 N/A
Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii

Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Ta…

Minulý týden se vůz začal vyrábět, dnes známe jeho kompletní ceník. Za akčních 380.000 Kč je výrazně levnější než hlavní sok z Mladé Boleslavi.

22.  11.  2017 | | 80 N/A
Tato Octavia byla po nehodě na odpis. V Rusku z ní udělali nové auto

Tato Octavia byla po nehodě na odpis. V Rus…

Zprvu to vypadalo, že tuto Octavii už nikdo nedá dohromady a půjde na náhradní díly. Jak ale uvidíte v přiložené galerii, dost jsme se spletli.

30.  11.  2017 | | 131 N/A
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s je…

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | | 32 N/A