Plošné zdražování nových vozů názorně ukazuje i vylepšené Polo GTI. Jeho cena vyletěla nahoru o sto tisíc korun.
Modernizované Polo GTI nám Volkswagen představil letos v červnu. Nyní už ho také najdete v českém konfigurátoru značky, kam na první pohled dorazilo s mnohem vyšší cenovkou než v minulosti. Po stránce pohonného ústrojí ostré Polo mnohé nemění, výbavou si ale polepšilo.
Za výchozích 670.900 Kč tak zůstává pod kapotou hot hatche přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI, kterému byl nepatrně zvýšen výkon na 207 koní (152 kW) – dříve 200 koní (147 kW) – zatímco hodnota točivého momentu zůstává na 320 N.m. Manuální převodovku zahodilo Polo GTI již dříve, takže i novější verze modelu je dostupná výhradně se sedmistupňovým automatem DSG.
Standardem je nadále i elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, volič jízdních režimů a sportovní podvozek snižující světlou výšku GTI o 15 mm vůči standardnímu hatchbacku. Na stovku akceleruje vylepšené Polo GTI za 6,5 sekundy a maximálně dosáhne rychlosti 240 km/h – dříve 6,7 sekundy a 237 km/h.
Cenové srovnání s verzí před modernizací je na místě. Při uvedení na trh v závěru roku 2017 začínalo Polo GTI s DSG na ceně 569.900 Kč. Novinka pro rok 2021 tak vychází o tučných 101.000 Kč dráž. Nedostatek a vyšší ceny komponentů pro výrobu, emisní pokuty v cenách vozů, rozšířená standardní výbava modelu o nejnovější bezpečnostní funkce a komfortní vychytávky… důvody dnes není třeba hledat daleko.
Do základní výbavy Pola GTI nově přichází třeba chytré IQ.LIGHT LED Matrix světlomety včetně osvětlené linky přední masky (jen ty jsou u standardního Pola příplatkem 25.800 Kč). GTI má nyní v základu taky soubor asistenčních funkcí IQ.DRIVE Travel Assist, který kombinací prediktivního adaptivního tempomatu či systému Lane Assist umožňuje částečně autonomní jízdu rychlostí až 210 km/h.
Jinak stojí auto na 17palcových kolech, má standardně bílý lak karoserie, nechybí mu automatická dvouzónová klimatizace, centrální airbag mezi předními sedadly, parkovací senzory vpředu i vzadu, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, do červena nebo do šeda zbarvená palubní deska, károvaný vzor sportovních sedaček, multifukční volant čalouněný kůží a nejnovější verze 8palcového infotainmentu s posledními funkcemi konektivity.
Z příplatků lze zmínit 18palcová kola (9800 Kč), balíček černého lakování střechy, krytů zrcátek a zatmavění zadních oken (9600 Kč), metalické laky (od 11.800 Kč), větší 9,2palcový infotainment s navigací v kombinaci s rozpoznáváním značek (32.700 Kč), zadní kameru (6100 Kč), vyhřívání předních sedadel (7200 Kč), audiosystém Beats (10.900 Kč) nebo panoramatické střešní okno (20.300 Kč).
Volkswagen Polo GTI 2021: Technická data a české ceny |
Motor |
2.0 TSI |
Zdvihový objem [cm3] |
1984 |
Válce/ventily |
4/4 |
Největší výkon [kW/min] |
152/- |
Točivý moment [N.m/min] |
320/- |
Převodovka |
7A |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
6,5 |
Max. rychlost [km/h] |
240 |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
6,8-7,6 |
Pohotovostní hmotnost [kg] |
1379 |
Základní cena [Kč] |
670.900 |