Modernizované Polo GTI nám Volkswagen  představil letos v červnu . Nyní už ho také najdete v českém konfigurátoru značky, kam na první pohled dorazilo s mnohem vyšší cenovkou než v minulosti. | VW Polo GTI Zdroj: Volkswagen

Modernizované Polo GTI nám Volkswagen představil letos v červnu. Nyní už ho také najdete v českém konfigurátoru značky, kam na první pohled dorazilo s mnohem vyšší cenovkou než v minulosti. | VW Polo GTI | Zdroj: Volkswagen

Po stránce pohonného ústrojí ostré Polo mnohé nemění, výbavou si ale polepšilo. | VW Polo GTI Zdroj: Volkswagen

Po stránce pohonného ústrojí ostré Polo mnohé nemění, výbavou si ale polepšilo. | VW Polo GTI | Zdroj: Volkswagen

Za výchozích  670.900 Kč  tak zůstává pod kapotou hot hatche  přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI , kterému byl nepatrně zvýšen výkon na  207 koní (152 kW)  – dříve 200 koní (147 kW) – zatímco hodnota točivého momentu zůstává na  320 N.m . | VW Polo GTI Zdroj: Volkswagen

Za výchozích 670.900 Kč tak zůstává pod kapotou hot hatche přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI, kterému byl nepatrně zvýšen výkon na 207 koní (152 kW) – dříve 200 koní (147 kW) – zatímco hodnota točivého momentu zůstává na 320 N.m. | VW Polo GTI | Zdroj: Volkswagen

Manuální převodovku zahodilo Polo GTI již dříve, takže i novější verze modelu je dostupná výhradně se  sedmistupňovým automatem DSG . | VW Polo GTI Zdroj: Volkswagen

Manuální převodovku zahodilo Polo GTI již dříve, takže i novější verze modelu je dostupná výhradně se sedmistupňovým automatem DSG. | VW Polo GTI | Zdroj: Volkswagen

Standardem je nadále i elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, volič jízdních režimů a sportovní podvozek snižující světlou výšku GTI o 15 mm vůči standardnímu hatchbacku. | VW Polo GTI Zdroj: Volkswagen

Standardem je nadále i elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, volič jízdních režimů a sportovní podvozek snižující světlou výšku GTI o 15 mm vůči standardnímu hatchbacku. | VW Polo GTI | Zdroj: Volkswagen

Na stovku akceleruje vylepšené Polo GTI za 6,5 sekundy a maximálně dosáhne rychlosti 240 km/h – dříve 6,7 sekundy a 237 km/h. | VW Polo GTI Zdroj: Volkswagen

Na stovku akceleruje vylepšené Polo GTI za 6,5 sekundy a maximálně dosáhne rychlosti 240 km/h – dříve 6,7 sekundy a 237 km/h. | VW Polo GTI | Zdroj: Volkswagen

Cenové srovnání s verzí před modernizací je na místě. Při uvedení na trh v závěru roku 2017 začínalo Polo GTI s DSG na ceně 569.900 Kč. Novinka pro rok 2021 tak vychází o tučných 101.000 Kč dráž. | VW Polo GTI Zdroj: Volkswagen

Cenové srovnání s verzí před modernizací je na místě. Při uvedení na trh v závěru roku 2017 začínalo Polo GTI s DSG na ceně 569.900 Kč. Novinka pro rok 2021 tak vychází o tučných 101.000 Kč dráž. | VW Polo GTI | Zdroj: Volkswagen

Nedostatek a vyšší ceny komponentů pro výrobu, emisní pokuty v cenách vozů, rozšířená standardní výbava modelu o nejnovější bezpečnostní funkce a komfortní vychytávky… důvody dnes není třeba hledat daleko. Více v článku... | VW Polo GTI Zdroj: Volkswagen

Nedostatek a vyšší ceny komponentů pro výrobu, emisní pokuty v cenách vozů, rozšířená standardní výbava modelu o nejnovější bezpečnostní funkce a komfortní vychytávky… důvody dnes není třeba hledat daleko. Více v článku... | VW Polo GTI | Zdroj: Volkswagen

Po modernizaci  standardního Volkswagenu Polo  již německá automobilka uvádí taky vylepšenou ostrou verzi GTI.  Zdroj: Volkswagen

Po modernizaci standardního Volkswagenu Polo již německá automobilka uvádí taky vylepšenou ostrou verzi GTI.  | Zdroj: Volkswagen

Jak bylo očekáváno z dřívějších nákresů, upravený hot hatch si vypůjčil stylistické prvky  z posledního Golfu GTI . Jinak přichází s nejnovější technikou uvnitř, zatímco pod kapotou se mnohé nemění. Zdroj: Volkswagen

Jak bylo očekáváno z dřívějších nákresů, upravený hot hatch si vypůjčil stylistické prvky z posledního Golfu GTI. Jinak přichází s nejnovější technikou uvnitř, zatímco pod kapotou se mnohé nemění. | Zdroj: Volkswagen

S ostřeji řezaným nárazníkem vypadá modernizované Polo GTI agresivněji než odchozí verze, přičemž z celkového omlazení modelové řady si přináší také chytré IQ.LIGHT LED Matrix světlomety včetně osvětlené linky přední masky. Zdroj: Volkswagen

S ostřeji řezaným nárazníkem vypadá modernizované Polo GTI agresivněji než odchozí verze, přičemž z celkového omlazení modelové řady si přináší také chytré IQ.LIGHT LED Matrix světlomety včetně osvětlené linky přední masky. | Zdroj: Volkswagen

S novým svítilnami byl přepracován i zadní nárazník. Dvojitá koncovka výfuku zůstává na místě. Zdroj: Volkswagen

S novým svítilnami byl přepracován i zadní nárazník. Dvojitá koncovka výfuku zůstává na místě. | Zdroj: Volkswagen

Standardně jezdí novinka na 17palcových kolech, kdy je možno zvolit i větší 18palcová. K pěti barvám karoserie přidává Volkswagen také možnost kontrastně černého lakování střechy. Zdroj: Volkswagen

Standardně jezdí novinka na 17palcových kolech, kdy je možno zvolit i větší 18palcová. K pěti barvám karoserie přidává Volkswagen také možnost kontrastně černého lakování střechy. | Zdroj: Volkswagen

Klasicky nechybí v základu sportovní podvozek snižující světlou výšku GTI o 15 mm vůči standardnímu hatchbacku. Zdroj: Volkswagen

Klasicky nechybí v základu sportovní podvozek snižující světlou výšku GTI o 15 mm vůči standardnímu hatchbacku. | Zdroj: Volkswagen

Pod kapotou hot hatche zůstává přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI, kterému byl nepatrně zvýšen výkon na 207 koní (152 kW) – dříve 200 koní (147 kW) – zatímco hodnota točivého momentu zůstává na 320 N.m. Zdroj: Volkswagen

Pod kapotou hot hatche zůstává přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI, kterému byl nepatrně zvýšen výkon na 207 koní (152 kW) – dříve 200 koní (147 kW) – zatímco hodnota točivého momentu zůstává na 320 N.m. | Zdroj: Volkswagen

Manuální převodovku zahodilo Polo GTI již dříve, takže i novější verze modelu bude dostupná výhradně se sedmistupňovým automatem DSG. Zdroj: Volkswagen

Manuální převodovku zahodilo Polo GTI již dříve, takže i novější verze modelu bude dostupná výhradně se sedmistupňovým automatem DSG. | Zdroj: Volkswagen

Standardem je nadále i elektronická uzávěrka diferenciálu XDS a volič jízdních režimů. Na stovku akceleruje novinka za 6,5 sekundy a maximálně dosáhne rychlosti 240 km/h – dříve 6,7 sekundy a 237 km/h. Zdroj: Volkswagen

Standardem je nadále i elektronická uzávěrka diferenciálu XDS a volič jízdních režimů. Na stovku akceleruje novinka za 6,5 sekundy a maximálně dosáhne rychlosti 240 km/h – dříve 6,7 sekundy a 237 km/h. | Zdroj: Volkswagen

Uvnitř si Polo GTI drží do červena zbarvenou palubní desku a károvaný vzor sportovních sedaček. Nový je z posledních modelů VW multifukční volant čalouněný do kůže... Zdroj: Volkswagen

Uvnitř si Polo GTI drží do červena zbarvenou palubní desku a károvaný vzor sportovních sedaček. Nový je z posledních modelů VW multifukční volant čalouněný do kůže... | Zdroj: Volkswagen

...a nejnovější verze infotainmentu o velikost 8- až 9,2 palce (volitelně) s posledními funkcemi konektivity, které již uvedla  modernizace normálního Pola . Zdroj: Volkswagen

...a nejnovější verze infotainmentu o velikost 8- až 9,2 palce (volitelně) s posledními funkcemi konektivity, které již uvedla modernizace normálního Pola. | Zdroj: Volkswagen

Do výbavy GTI se standardně dostává i soubor asistenčních funkcí IQ.DRIVE Travel Assist, který kombinací prediktivního adaptivního tempomatu či systému Lane Assist umožňuje částečně autonomní jízdu rychlostí až 210 km/h.   Zdroj: Volkswagen

Do výbavy GTI se standardně dostává i soubor asistenčních funkcí IQ.DRIVE Travel Assist, který kombinací prediktivního adaptivního tempomatu či systému Lane Assist umožňuje částečně autonomní jízdu rychlostí až 210 km/h.   | Zdroj: Volkswagen

Cenovky a datum uvedení vylepšeného VW Polo GTI pro český trh zatím neznáme. Zdroj: Volkswagen

Cenovky a datum uvedení vylepšeného VW Polo GTI pro český trh zatím neznáme. | Zdroj: Volkswagen

 Zdroj: Volkswagen

| Zdroj: Volkswagen

 Zdroj: Volkswagen

| Zdroj: Volkswagen

 Zdroj: Volkswagen

| Zdroj: Volkswagen

 Zdroj: Volkswagen

| Zdroj: Volkswagen

Po stránce pohonného ústrojí ostré Polo mnohé nemění, výbavou si ale polepšilo. | VW Polo GTI Zdroj: Volkswagen
Za výchozích  670.900 Kč  tak zůstává pod kapotou hot hatche  přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI , kterému byl nepatrně zvýšen výkon na  207 koní (152 kW)  – dříve 200 koní (147 kW) – zatímco hodnota točivého momentu zůstává na  320 N.m . | VW Polo GTI Zdroj: Volkswagen
Manuální převodovku zahodilo Polo GTI již dříve, takže i novější verze modelu je dostupná výhradně se  sedmistupňovým automatem DSG . | VW Polo GTI Zdroj: Volkswagen
Standardem je nadále i elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, volič jízdních režimů a sportovní podvozek snižující světlou výšku GTI o 15 mm vůči standardnímu hatchbacku. | VW Polo GTI Zdroj: Volkswagen
25
Fotogalerie

Vylepšený VW Polo GTI má české ceny. Pořádně zdražil! Výbavu má ale skvělou

Plošné zdražování nových vozů názorně ukazuje i vylepšené Polo GTI. Jeho cena vyletěla nahoru o sto tisíc korun.

Modernizované Polo GTI nám Volkswagen představil letos v červnu. Nyní už ho také najdete v českém konfigurátoru značky, kam na první pohled dorazilo s mnohem vyšší cenovkou než v minulosti. Po stránce pohonného ústrojí ostré Polo mnohé nemění, výbavou si ale polepšilo.

Za výchozích 670.900 Kč tak zůstává pod kapotou hot hatche přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI, kterému byl nepatrně zvýšen výkon na 207 koní (152 kW) – dříve 200 koní (147 kW) – zatímco hodnota točivého momentu zůstává na 320 N.m. Manuální převodovku zahodilo Polo GTI již dříve, takže i novější verze modelu je dostupná výhradně se sedmistupňovým automatem DSG.

Standardem je nadále i elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, volič jízdních režimů a sportovní podvozek snižující světlou výšku GTI o 15 mm vůči standardnímu hatchbacku. Na stovku akceleruje vylepšené Polo GTI za 6,5 sekundy a maximálně dosáhne rychlosti 240 km/h – dříve 6,7 sekundy a 237 km/h.

Cenové srovnání s verzí před modernizací je na místě. Při uvedení na trh v závěru roku 2017 začínalo Polo GTI s DSG na ceně 569.900 Kč. Novinka pro rok 2021 tak vychází o tučných 101.000 Kč dráž. Nedostatek a vyšší ceny komponentů pro výrobu, emisní pokuty v cenách vozů, rozšířená standardní výbava modelu o nejnovější bezpečnostní funkce a komfortní vychytávky… důvody dnes není třeba hledat daleko.

Do základní výbavy Pola GTI nově přichází třeba chytré IQ.LIGHT LED Matrix světlomety včetně osvětlené linky přední masky (jen ty jsou u standardního Pola příplatkem 25.800 Kč). GTI má nyní v základu taky soubor asistenčních funkcí IQ.DRIVE Travel Assist, který kombinací prediktivního adaptivního tempomatu či systému Lane Assist umožňuje částečně autonomní jízdu rychlostí až 210 km/h. 

Jinak stojí auto na 17palcových kolech, má standardně bílý lak karoserie, nechybí mu automatická dvouzónová klimatizace, centrální airbag mezi předními sedadly, parkovací senzory vpředu i vzadu, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, do červena nebo do šeda zbarvená palubní deska, károvaný vzor sportovních sedaček, multifukční volant čalouněný kůží a nejnovější verze 8palcového infotainmentu s posledními funkcemi konektivity.

Z příplatků lze zmínit 18palcová kola (9800 Kč), balíček černého lakování střechy, krytů zrcátek a zatmavění zadních oken (9600 Kč), metalické laky (od 11.800 Kč), větší 9,2palcový infotainment s navigací v kombinaci s rozpoznáváním značek (32.700 Kč), zadní kameru (6100 Kč), vyhřívání předních sedadel (7200 Kč), audiosystém Beats (10.900 Kč) nebo panoramatické střešní okno (20.300 Kč).

Volkswagen Polo GTI 2021: Technická data a české ceny
Motor 2.0 TSI
Zdvihový objem [cm3] 1984
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW/min] 152/-
Točivý moment [N.m/min] 320/-
Převodovka 7A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,5
Max. rychlost [km/h] 240
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,8-7,6
Pohotovostní hmotnost [kg] 1379
Základní cena [Kč] 670.900

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud